  • 1. Data: 2011-09-24 08:53:03
    Temat: E1 ~ E2 w JavaScript
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    W CSS3 jest bardzo wygodny selektor E1 ~ E2, oznaczający ,,takie E2, którego
    starszym rodzeństwem jest E1". Zresztą, co ja Wam będę tłumaczył ;) .

    Jest coś podobnego w JavaScript/DOM?

    Powiedzmy że znam E1. Chciałbym znaleźć pierwszy następujący po nim element
    spełniający określone kryteria, niech będzie że ma to być wyliczenie z
    numeracją (<ol>). Między E1 a tym E2 (<ol>) może występować dowolna liczba
    innych elementów. Jest na to jakiś prosty sposób czy muszę sprawdzać
    E.nextSibling tak długo, aż nie będzie spełniał moich kryteriów?

    Z góry dzięki za podpowiedzi.

    (FUT na pl.comp.www)
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 2. Data: 2011-09-24 09:05:51
    Temat: Re: E1 ~ E2 w JavaScript
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Sat, 24 Sep 2011 10:53:03 +0200, Mirosław Zalewski wrote:

    > W CSS3 jest bardzo wygodny selektor E1 ~ E2, oznaczający ,,takie E2,
    > którego starszym rodzeństwem jest E1". Zresztą, co ja Wam będę tłumaczył
    > ;) .

    a jaka jest roznica miedzy

    E1 ~ E2 {}

    a zwykłym

    E1 E2 {}

    bo ja bym po prostu użył tego drugiego :)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 3. Data: 2011-09-24 09:16:18
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 24-09-2011 10:53, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > innych elementów. Jest na to jakiś prosty sposób czy muszę sprawdzać
    > E.nextSibling tak długo, aż nie będzie spełniał moich kryteriów?

    Ja korzystam z takiego "walker"-a:
    https://gist.github.com/41440

    Od razu załatwiałem sobie problem nodów typu comments w IE :-) Może Ci
    się to przyda.

    --
    Peter

  • 4. Data: 2011-09-24 09:19:03
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    sobota, 24 września 2011 11:05 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) |<onrad:

    > a jaka jest roznica miedzy
    >
    > E1 ~ E2 {}

    (Zapis uproszczony)
    Złapie:
    <E1/>
    <h2/>
    <h2/>
    <E2/> <!-- o ten-->

    > a zwykłym
    >
    > E1 E2 {}

    Złapie:

    <E1>
    <E2/><!-- o ten -->
    </E1>

    W tym przypadku mogę użyć E1.getElementsByTagName('E2')

    Przy czym Ty mówisz o selektorach CSS, a ja muszę to zrobić w JavaScripcie.
    Do tego E2 muszę dodać trochę nowych elementów, część poukrywać, podpiąć
    obsługę zdarzeń. W czystym CSS, choćby najbardziej zaawansowanym, nie da
    rady.

  • 5. Data: 2011-09-24 10:01:20
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    sobota, 24 września 2011 11:16 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Peter May:

    > Ja korzystam z takiego "walker"-a:
    > https://gist.github.com/41440
    >
    > Od razu załatwiałem sobie problem nodów typu comments w IE :-) Może Ci
    > się to przyda.

    Dzięki. Wygląda na to, że spełnia swoje zadanie.

    Mam rozumieć, że JavaScript/DOM nie ma na to żadnego wbudowanego sposobu?

  • 6. Data: 2011-09-24 10:20:51
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 24-09-2011 12:01, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    >
    > Dzięki. Wygląda na to, że spełnia swoje zadanie.
    >
    > Mam rozumieć, że JavaScript/DOM nie ma na to żadnego wbudowanego sposobu?

    Ależ właśnie powyższy link, który zawiera kod JavaScript, właśnie
    korzysta z "wbudowanych" metod DOM. Tyle, że z małymi poprawkami dla IE
    i nieco trochę rozszerzonymi funkcjami ułatwiającymi życie programisty.
    Standardowo np. nie ma wbudowanej metody getAllNext, ale korzystając z
    już istniejących dało się ją napisać :-) Tak samo, jak z całą masą
    innych rzeczy, jak np. trim.

    --
    Peter

  • 7. Data: 2011-09-24 12:59:37
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    sobota, 24 września 2011 12:20 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
> [...]

    > Standardowo np. nie ma wbudowanej metody getAllNext, ale korzystając z
    > już istniejących dało się ją napisać :-) Tak samo, jak z całą masą

    Tak, ja to doskonale rozumiem. I myślę że Ty też doskonale rozumiesz o co mi
    chodzi ;) .

    Zanim przeglądarki zaczęły obsługiwać indexOf na tablicach, można było sobie
    pisać do tego funkcję, z ewentualnym prototypowaniem. Jasne, nie ma w tym
    nic złego, ale po co korzystać z biblioteki lub pisać swoje funkcje, kiedy
    silnik przeglądarki udostępnia wbudowane mechanizmy? Chodzi tylko o to, żeby
    nie wyważać już otwartych drzwi, nic więcej.

    Skoro w tym przypadku przeglądarki nic podobnego nie oferują, pozostaje
    korzystać z zewnętrznych bibliotek (lub pisać własne).

  • 8. Data: 2011-09-24 13:42:24
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 24-09-2011 14:59, Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    > spłynęła, gdy tako rzekł(a) Peter May:

    > Tak, ja to doskonale rozumiem. I myślę że Ty też doskonale rozumiesz o co mi

    [...]
    > Skoro w tym przypadku przeglądarki nic podobnego nie oferują, pozostaje
    > korzystać z zewnętrznych bibliotek (lub pisać własne).

    Czasem, niestety, nie ma gotowych rozwiązań w postaci natywnych metod
    zaimplementowanych w przeglądarkę. A czasem nawet jak są, to z kolei
    "zbugowane" (najczęściej w IE :P ). I tak musimy się męczyć, bo co
    przeglądarka, to inna "implementacja" JavaScript-u.

    BTW ciekawe zestawienie poszczególnych implementacji ECMAScript:
    http://pointedears.de/scripts/test/es-matrix/

    I właśnie nad tym matriksem trzeba zapanować :-)

    --
    Peter

  • 9. Data: 2011-09-24 15:38:30
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Sat, 24 Sep 2011 11:19:03 +0200, Mirosław Zalewski wrote:

    > sobota, 24 września 2011 11:05 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
> [...]

    a to faktycznie nie skumalem

    ja bym tu uzyl jquery i:

    $("E1").next("E2")

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 10. Data: 2011-09-24 15:41:41
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Sat, 24 Sep 2011 15:38:30 +0000, |<onrad wrote:

    > a to faktycznie nie skumalem
    >
    > ja bym tu uzyl jquery i:
    >
    > $("E1").next("E2")

    btw, jquuery tez rozumie tyldę http://api.jquery.com/next-siblings-