  • 31. Data: 2014-09-18 00:15:46
    Temat: Re: EGR
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.09.2014 o 08:26, Przemeq pisze:
    > Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
    > Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR.
    > Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot
    > sadzą.
    > Autko jeździ normalnie nic mu nie dolega.
    > Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
    > Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

    Zaślepiałem raz dawno temu w 16CNZ oplowskim. Auto z dołu zbierało się
    ciut lepiej i paliło 0,5l mniej (u mnie EGR padł i zamiast wymienić,
    został zaślepiony).

    --
    anacron

  • 32. Data: 2014-09-18 00:18:52
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    Hmmm,
    nie jestem fachowcem z mechaniki samochodowej,
    ale czy to możliwe, że C4 Grand Picasso 1,8 16V benzyna nie ma w ogóle EGR?
    Kolega w C5 zaślepił otwór po rzekomym EGR, a ja jeżdżę sobie
    z tym otworem, coś jest nie tak? Albo może być?

    M.

  • 33. Data: 2014-09-18 13:07:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 17 Sep 2014 12:11:37 +0200, Przemeq

    > Panowie ja zaślepiam.

    Wiadomo, w końcu twoja rura wydechowa jest z tyłu.

    > teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka

    Się ma samochód, to wypada o niego dbać.

    > Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy
    > filtr powietrza czyściutko aby turbo fajnie latało,
    > a potem dowalamy sadzy, smoły i innych zanieczyszczeń.

    Czyszczenie dolotu to nie jakieś przeraźliwe pieniądze
    a i nie robi się tego codziennie...

    --
    Pozdor Myjk

  • 34. Data: 2014-09-28 21:57:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-16 15:47, Trybun pisze:

    > Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
    > dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
    > nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
    > ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
    > 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
    > zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
    > Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.
    To sie pochwal co ta auto i jaki silnik.

    --
    Pozdr

    Janusz_K