  • 11. Data: 2009-12-01 11:05:34
    Temat: Re: EMI domowym sposobem - do testowania stabilnosci systemow z uC
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Waldemar Krzok wrote:
    > A co do generacji, to przed rokiem czy dwoma widziałem na ruskim targu
    > zapalarkę induktorową do gazu. Piękna rzecz do testów. Miałem taką
    > kiedyś i zakłócała odbiór TV w promieniu 100m. Można coś takiego
    > zmajstrować z zasilacza atx + stara cewka zapłonowa + przekaźnik w roli
    > przetwornicy DC->AC.

    Prosciej kilkanascie stycznikow SLA32 polaczonych zeby klapaly non-stop.
    Urzadzenie ma pracowac w srodku petli zrobionej z tych stycznikow.

    --
    Jerry1111

  • 12. Data: 2009-12-01 11:13:26
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Obawiam się, że takie wszelkie wynalazki na niewiele się zdadzą.

    Jedyna przydatność, to np. jak mamy konkretne urządzenie, które źle pracuje
    na danym stanowisku i jesteśmy w stanie powodować podobne złe działania za
    pomocą jakiegoś testu amatorskiego i dalej jesteśmy w stanie uodpornic na
    ten test amatorski.

    Zagadnienia odporności są dosyć szerokie.
    Jedna sprawa to zaburzenia od sieci energetycznej (burst),
    dalej zaburzenia indukowane w przewodach
    odporność na fale radiowe o szerokim zakresie
    no i w końcu odporność ESD - która powoduje także dużo problemów.

    Tak więc, fakt, że jeden system nie zostanie zakłócony np. przez zapalarkę,
    nie oznacza, że spełnia podstawowe wymagania.
    --
    Pozdr
    EM

  • 13. Data: 2009-12-01 11:32:26
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jak zasilanie ~12V to podłącz urządzenie w samochodzie ;-)

    PC

  • 14. Data: 2009-12-01 11:58:59
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009 21:37:35 +0100, Filip Ozimek
    <f...@m...polbox.pl> wrote:

    > Zapalarka piezoelektryczna do gazu ;-)

    Potrząsanie monet w plastikowym (koniecznie nie ESD safe) woreczku...

    RobertP.

  • 15. Data: 2009-12-01 13:00:11
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Kondensator bezpośrednio do gniazdka? A co zrobisz potem ze zwłokami?

    to ja jestem trupem? Miflex na 630V nie przebije raczej ale ostroznosci nigdy
    nie za wiele i radze trzymac go np w kombinerkach izolowanych :) Nie zartuj
    robilem to wiele razy jak bylem mlodszy.

    > A co do generacji, to przed rokiem czy dwoma widziałem na ruskim targu
    > zapalarkę induktorową do gazu. Piękna rzecz do testów. Miałem taką

    to oczywiscie bedzie lepsze, babuszka takie cos miala. Faktycznie sypalo
    iskrami jak szalone +efekty dzwiekowo-zapachowe

  • 16. Data: 2009-12-01 18:06:53
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Wariant ekstremalny: włożyć do mikrofalówki :-)

    W mikrofalówce można sprawdzać zgodność z medyczną normą :P... Jak
    przeżyje mikrofalę, to EN60601 też powinno przejść ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 17. Data: 2009-12-01 21:41:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Papkin wrote:

    > to ja jestem trupem? Miflex na 630V nie przebije raczej ale ostroznosci
    > nigdy nie za wiele i radze trzymac go np w kombinerkach izolowanych :) Nie
    > zartuj robilem to wiele razy jak bylem mlodszy.

    No to sie zastanow, jak naladowac kondensator pradem zmiennym.

    Waldek

  • 18. Data: 2009-12-01 21:57:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Waldemar Krzok przemówił ludzkim głosem:

    > No to sie zastanow, jak naladowac kondensator pradem zmiennym.

    Tak samo jak stałym, tylko w zależności od momentu wyciągnięcia będziesz
    miał różne napięcia. Weź 100n i sam sprawdź.

  • 19. Data: 2009-12-01 21:58:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Waldemar Krzok wrote:
    > No to sie zastanow, jak naladowac kondensator pradem zmiennym.

    Wystarczy wyjąc we _właściwym_ momencie. "Za moich czasów" była to
    popularna metoda robienia sobie niezwykle zabawnych żartów w
    podstawówce. Niektórzy do dzisiaj uważaja to za zabawne.

  • 20. Data: 2009-12-01 22:20:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

    > Wystarczy wyjąc we _właściwym_ momencie. "Za moich czasów" była to
    > popularna metoda robienia sobie niezwykle zabawnych żartów w
    > podstawówce. Niektórzy do dzisiaj uważaja to za zabawne.

    OK, mozna, ale przez diode lepiej.
    A ja znam lepsze "zarty": kondensator elektrolityczny wpiety do kostki
    zyrandola. Efekt audio-video-smrod jak nigdzie.

    Waldek