  • 1. Data: 2009-11-30 19:49:55
    Temat: EMI domowym sposobem - do testowania stabilnosci systemow z uC
    Od: "Grzechu" <m...@m...com>

    Potrzebuje wygenerowac troche zaklocen elektromagnetycznych do sprawdzenia
    odpornosci systemu mikroprocesorowego na tego typu zaklocenia. Moze ma ktos
    gotowy przepis na taki "tester" i moglby sie podzielic?
    Mam pod reka do zagospodarowania uszkodzone zasilacz atx i ups 300VA - moze
    jakies podzespoly by sie nadaly?

  • 2. Data: 2009-11-30 19:53:35
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Grzechu" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktos gotowy przepis na taki "tester" i moglby sie podzielic?
    > Mam pod reka do zagospodarowania uszkodzone zasilacz atx i ups 300VA -

    bardziej jakaś spawarka by sie przydała ;-)

  • 3. Data: 2009-11-30 20:37:35
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Grzechu pisze:
> [...]
    > gotowy przepis na taki "tester" i moglby sie podzielic?
    > Mam pod reka do zagospodarowania uszkodzone zasilacz atx i ups 300VA - moze

    Zapalarka piezoelektryczna do gazu ;-)

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2009-11-30 20:40:53
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Szumek wrote:
    > Użytkownik "Grzechu" <m...@m...com> napisał w wiadomosci
    >>

    > bardziej jakas spawarka by sie przydała ;-)
    lepiej zapalarka piezo do gazu...
    lub wiertarka czy cos podobnego z silnikiem komutatorowym
    bez kondensatorow przeciwzakloceniowych.
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2009-11-30 22:37:39
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Mon, 30 Nov 2009 20:49:55 +0100, Grzechu <m...@m...com> wrote:
    > Potrzebuje wygenerowac troche zaklocen elektromagnetycznych do sprawdzenia
    > odpornosci systemu mikroprocesorowego na tego typu zaklocenia. Moze ma ktos
    > gotowy przepis na taki "tester" i moglby sie podzielic?

    Może "poszczękać" drutami podłączonymi do akumulatora samochodowego?
    Albo jakiś silnik komutatorowy, np. szlifierka kątowa...

    Wariant ekstremalny: włożyć do mikrofalówki :-)

    > Mam pod reka do zagospodarowania uszkodzone zasilacz atx i ups 300VA - moze
    > jakies podzespoly by sie nadaly?

    Taki zasilacz (sprawny) bez obudowy chyba też nieźle sieje...

    Artur Stachura

  • 6. Data: 2009-11-30 22:44:47
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Grzechu wrote:
> [...]
    > zaklocenia. Moze ma ktos gotowy przepis na taki "tester" i moglby sie
    > podzielic? Mam pod reka do zagospodarowania uszkodzone zasilacz atx i ups

    lutownica transformatorowa tez w sumie ladnie sieje tylko nie wiem czy w
    interesujacym Ciebie zakresie.

    Rozladowuj "nabity" jakis wiekszy kondensator. Na ten przyklad mam takie
    MIFLEXy na 630V, rozstaw nozek maja odpowiedni do gniazdka sieciowego, nabijasz
    i sru o kawalek blaszki, czasami sie przyspawa no i sieje :)

  • 7. Data: 2009-12-01 07:35:55
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > Potrzebuje wygenerowac troche zaklocen elektromagnetycznych do sprawdzenia
    > odpornosci systemu mikroprocesorowego na tego typu zaklocenia. Moze ma
    > ktos gotowy przepis na taki "tester" i moglby sie podzielic?

    Zbliż telefon komórkowy w trakcie nawiązywania połączenia.

    Ali

  • 8. Data: 2009-12-01 08:03:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Rozladowuj "nabity" jakis wiekszy kondensator. Na ten przyklad mam takie
    > MIFLEXy na 630V, rozstaw nozek maja odpowiedni do gniazdka sieciowego,

    Zanczy ma wlozyc jego nogi w gniazdko 230V celem naladowania?

  • 9. Data: 2009-12-01 08:43:55
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Grzechu wrote:
> [...]
    > zaklocenia. Moze ma ktos gotowy przepis na taki "tester" i moglby sie
    > podzielic? Mam pod reka do zagospodarowania uszkodzone zasilacz atx i ups

    stary tv/monitor kineskopowy i postrzelac HV.

  • 10. Data: 2009-12-01 10:25:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Papkin schrieb:

> [...]
    > MIFLEXy na 630V, rozstaw nozek maja odpowiedni do gniazdka sieciowego,
    > nabijasz i sru o kawalek blaszki, czasami sie przyspawa no i sieje :)

    Kondensator bezpośrednio do gniazdka? A co zrobisz potem ze zwłokami?

    A co do generacji, to przed rokiem czy dwoma widziałem na ruskim targu
    zapalarkę induktorową do gazu. Piękna rzecz do testów. Miałem taką
    kiedyś i zakłócała odbiór TV w promieniu 100m. Można coś takiego
    zmajstrować z zasilacza atx + stara cewka zapłonowa + przekaźnik w roli
    przetwornicy DC->AC.

    Waldek