    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Ekran e-ink czy nieużywany traci kontrast?
    Date: Wed, 13 Mar 2024 17:18:12 +0100

    Przez 4 lata była nieużywana stacja pogodowa oparta na e-inku 7.5".
    Leżała sobie wyświetlając ostatnio narysowany kontent. Po 4 latach
    ponownie ją uruchomiłem i że zdziwieniem stwierdziłem, że mała drobna
    czcionka (głównie rysowana pojedynczymi pixelami) nie jest już ostra
    jak była. Zanim ponownie uruchomiłem ekran zrobiłem zdjęcie stanu
    jaki był przez te 4 lata nieużywania. Foto przedstawia interesujący
    mnie fragment ekranu z czcionką jeszcze sprzed uruchomienia po 4
    latach:

    http://31.182.124.137/bins/eink1.jpg

    Po uruchomieniu po 4 latach, ten sam fragment ekranu z tą samą
    czcionką wygląda tak:

    http://31.182.124.137/bins/eink2.jpg

    Litery są jakby wyblakłe, nie jednorodnie kontrastowe. Przy większej
    czczcionce tego efektu nie widać, pixele "palą" się jednorodnie.

    Czy to jakiś efekt leżakowania ekranu, przez co kopułki bardziej
    leniwie reagują teraz? Ciekawe czy z czasem (po wielokrotnym
    odświeżaniu) to przejdzie...

    --
    Marek