  • 1. Data: 2017-06-24 14:32:05
    Temat: Elektronika wysokotemperaturowa
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Hej,
    Jest sobie elektronika małej mocy <10mW, która musi pracować
    w podwyższonej temperaturze, rzędu 110-120°C i wyżej.
    Urządzenie zasilane baterią.
    Interesują mnie aspekty niezawodności i czasu życia urządzonka.
    Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenie?
    K.

  • 2. Data: 2017-06-24 20:28:47
    Temat: Re: Elektronika wysokotemperaturowa
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    John Smith wrote:

> [...]
    > Urządzenie zasilane baterią.
    > Interesują mnie aspekty niezawodności i czasu życia urządzonka.
    Przed laty widziałem sondy do wpuszczania w ziemię, głęboko; na lampach były
    zrobione, takich miniaturowych (fi 10x15 mm), tylko co z baterią; wytrzyma w
    takich temp?

    jp

  • 3. Data: 2017-06-24 20:43:00
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 24-06-2017 20:28, jacek pozniak wrote:

> [...]
    > zrobione, takich miniaturowych (fi 10x15 mm), tylko co z baterią; wytrzyma w

    Pamiętasz cokolwiek więcej, czas życia tych sond, bo oprócz lamp były
    też rezystory i kondensatory. Zasilanie domyślam się z przewodu.
    I w którym roku.
    K.

  • 4. Data: 2017-06-24 22:19:59
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    John Smith wrote:

    > Pamiętasz cokolwiek więcej, czas życia tych sond, bo oprócz lamp były
    > też rezystory i kondensatory. Zasilanie domyślam się z przewodu.
    > I w którym roku.
    > K.

    Miałem praktyki w firmie Geofizyka, w Toruniu , chyba 1986r.
    Tam cała elektronika wydawała się dość egzotyczna (zagraniczna,
    hamerykańska).
    Nic więcej o tych sondach nie pamiętam bo ja najbardziej się interesowałem
    tym, że mieli tam programator Epromów (2708) i mogłem w końcu wypalić swoje
    wypociny na 8080. :)

    jp

  • 5. Data: 2017-06-25 02:04:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polprzewodniki jesli beda pracowaly w dolym zakresie dopuszczalnych mocy traconych to
    wytrzymaja. Oczywiscie obudowy ceramiczne a lepiej metalowe. Rozjada sie parametry
    polprzewodnikow w stosunku do katalogowych. Ale beda stabilne w podwyzszonej
    temperaturze. Gorzej z elementami pasywnymi.

  • 6. Data: 2017-06-25 03:57:27
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 25-06-2017 02:04, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    polprzewodnikow w stosunku do katalogowych. Ale beda stabilne w podwyzszonej
    temperaturze. Gorzej z elementami pasywnymi.

    Jaką baterią można zasilić układ w tak wysokich temperaturach?
    Co z czasem życia elektroniki?
    K.

  • 7. Data: 2017-06-25 05:11:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna zasilic akumulatorem sodowo siarkowym albo sodowo niklowym.

  • 8. Data: 2017-06-25 09:54:59
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.06.2017 o 03:57, John Smith pisze:

    > Jaką baterią można zasilić układ w tak wysokich temperaturach?

    Ciekawe, ile to wytrzymuje:

    http://allegro.pl/akumulator-do-oswietlenia-awaryjne
    go-2-5ah-4-8v-i4763047928.html

    P.P.

  • 9. Data: 2017-06-25 09:59:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.06.2017 o 09:54, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ciekawe, ile to wytrzymuje:
    >
    > http://allegro.pl/akumulator-do-oswietlenia-awaryjne
    go-2-5ah-4-8v-i4763047928.html

    Tylko 70C :-(