  • 11. Data: 2010-01-22 01:23:59
    Temat: Re: Emulator drukarki serialowej
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 21 Sty, 12:57, "Kostek Wycirowski" <w...@p...de>
    wrote:

    > Mnie si zdawa o, e s porty szeregowe, ale ja si nie znam, elektronik
    > jestem z ubieg ego stulecia :)

    port szeregowy jest przez wszystkich znanych mi szanujących się ludzi
    z branży zwany krótko "serialem" i określenie "drukarka serialowa"
    nikogo nie dziwi, ale jeśli koniecznie chcesz, popodstawiaj sobie w
    moim poście w miejsce owego seriala: "międzymordzie z przesyłem
    informacji kawałek za kawałkiem" :-)

    Analizator niestety generuje dane tylko w trybie graficznym, jest tych
    danych na dwie strony A4, pisania softu się nie podejmę, ponieważ już
    zbyt mocno tu wypadłem już z obiegu, pozostaje mi szukać gotowych
    rozwiązań.

    J.

  • 12. Data: 2010-01-22 08:23:05
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2010-01-21 03:24, Jarek P. wrote:
> [...]
    > - HP Deskjet
    > - HP Thinkjet
    > - Epson 9p
    > - Epson 24p
    >
    > Dane wysyłane przez tego RSa jestem w stanie odebrać hyperterminalem,
    > niestety są to krzaki ASCII. Chodzi mi po głowie albo program
    > emulujący drukarkę serialową któegoś z w/w typów na samym pececie
    > (dane odbiera pecetowy port RS232, wydruk ukazuje się na ekranie),
    > albo może jakiś emulator-konwerter, któryby był w stanie
    > przekonwertować plik odebrany hyperterminalem i wypluć go na drukarkę

    Tak przegladam watek... a masz dostep do jakiejs drukarki typu Deskjet?
    Albo do zwyklej 9iglowej? Bo moze wystarczy zapisac to co dostanieszw
    pliku a potem spod dos-a zwykle copy \b plik LPT: cy cos w tym stylu.
    Aha jesli chodzi o iglowki to wiekszosc tych ktore spotkalem miala
    emulacje Epsona, ew. trzeba jej z panelu ustawic.

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl

  • 13. Data: 2010-01-22 11:29:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w
> [...]
    >już
    >zbyt mocno tu wypadłem już z obiegu, pozostaje mi szukać gotowych

    Mozesz nie znalezc gotowcow, a z kolei i format starych iglowek i
    sam taki program nie sa zbyt trudne.

    J.

  • 14. Data: 2010-01-23 22:20:50
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-21 13:38, Mario pisze:

    > Wydaje mi się ze z trybu graficznego sobie nie poradzi.
    > Pewnie pozostanie Ci zrobić zrobić program czytający znaki ascii z trybu
    > graficznego jak to napisał Waldemar.

    Chodziło tylko o magazynowanie danych i przesłanie do drukarki innego typu.
    No to po co właściwie robić OCR i zamieniać grafikę na tekst? Dużo
    prościej zebrać dane z drukarki i skonwertować do monochromatycznej
    bitmapy. Stąd już tylko jeden krok do wydruku na dowolnym urządzeniu
    obsługiwanym w systemie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/