  • 11. Data: 2019-01-29 15:36:49
    Temat: Re: Eneloop Pro jednak do d...
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 29 Jan 2019 14:13:33 +0000, Queequeg wrote:

    > Tak... w końcu nie sprawdziłem, nie bardzo chciałem zostawić samochód na
    > parkingu z otwartą maską na kolejną dobę (tzn. zamkniętą ale tylko
    > położoną, nie na zamek). Kluczyk nie był używany chyba nigdy, więc jedne
    > drzwi w ogóle się z kluczyka nie otwierają a drugie po paru minutach
    > kombinowania :/

    A to nie możesz aku wziąć do domu? I wtedy na spokojnie - najpierw 10h
    pod prostownikiem, a potem dwa druciki, żarówka, zegarek i woltomierz.
    Pisałeś, że auto ruszasz raz na 2-3 tygodnie, więc czasu sporo :)

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-01-29 16:02:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > A to nie możesz aku wziąć do domu? I wtedy na spokojnie - najpierw 10h
    > pod prostownikiem, a potem dwa druciki, żarówka, zegarek i woltomierz.
    > Pisałeś, że auto ruszasz raz na 2-3 tygodnie, więc czasu sporo :)

    I tak zrobiłem, ale nie mogę wtedy zatrzasnąć maski bo jest ryzyko, że już
    nie otworzę samochodu :)

    Jakąś opcją jest wrzucenie na czas testu małego akumulatorka tylko do
    podtrzymania centralnego zamka.

    Drugą opcją jest naprawienie zamka w drzwiach, żeby kluczyk go otwierał,
    ale znów... pogoda nie zachęca do dłubania :( Psiknę mu smarem w bębenek,
    może to wystarczy.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 13. Data: 2019-01-29 16:29:29
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 29 Jan 2019 15:02:57 +0000, Queequeg wrote:
    > Drugą opcją jest naprawienie zamka w drzwiach, żeby kluczyk go otwierał,
    > ale znów... pogoda nie zachęca do dłubania :( Psiknę mu smarem w
    > bębenek, może to wystarczy.

    Ja od lat nie zamykam samochodu, właśnie dlatego że to tylko problemy.
    Kluczyk z reguły też zostawiam w stacyjce, żeby nie zgubić.

    Jeśli ty tak nie możesz, to może taki sposób? Tanio i skutecznie.
    https://imgpile.com/images/1RxGIo.jpg

    Mateusz

  • 14. Data: 2019-01-29 16:36:06
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Ja od lat nie zamykam samochodu, właśnie dlatego że to tylko problemy.
    > Kluczyk z reguły też zostawiam w stacyjce, żeby nie zgubić.

    A dokumenty? Też można zgubić... w schowku powinny leżeć.

    > Jeśli ty tak nie możesz, to może taki sposób? Tanio i skutecznie.
    > https://imgpile.com/images/1RxGIo.jpg

    Ewentualnie:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/smieszny-pokrowie
    c-na-fotele-samochodowe-prezent-i4226446994.html

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 15. Data: 2019-01-29 16:44:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 29 Jan 2019 15:36:06 +0000, Queequeg wrote:
    > A dokumenty? Też można zgubić... w schowku powinny leżeć.

    A to wszyscy tak nie robią? Co do zostawiania otwartego auta mogę
    zrozumieć że ktoś może mieć opory psychologiczne, ale trzymać dokumenty w
    schowku to dla mnie zawsze była oczywistość. Prawo jazdy też bym tam
    trzymał, gdyby nie to że zdarza mi się jeździć innymi pojazdami.

    Dobre :)

    Mateusz

  • 16. Data: 2019-01-29 17:13:33
    Od: b...@g...com

    użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Elo
    >
    > Miały niby działać nawet na mrozie przy -20°C. I niby działały. Niby.

    Czytał dokumentację czy tak poszedł do sklepu i kupił pierwsze z brzegu z
    napisem eneloop? Wie które do czego i czym się różnią?

    enelop pro duży prad

    enelop standard standardowe

    enelop lite wysoka trwałość

    > Niby. Od razu po zakupie 2,5 roku temu je zamroziłem do -14°
    > Teraz zamrożone

    Przeca to to daje największy prąd, ale jednocześnie najmniej trwałe.
    I w dok. napisali "parametry dla rozładowania w temp od -5 do iluś tam.

    Przeczytać notę, katalog.

  • 17. Data: 2019-01-29 18:47:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Z kolei taki ficzer aku Li-Ion, że na mrozie ich wydajność spada na łeb
    > na szyję. użytkuję codziennie rower, również w czasie morozów. z przekonań
    religijnych zajeżdżam stare 18650 wymontowane z laptopów. jak mają
    przynajmniej 1000mAh to coś z nich wykrzesam. PRzy 300mA (czyli będą
    działały 3 godziny nieprzerwanie) pobieranych przez latarkę, obudowy
    tych latarek są przyjemnie ciepłe. Więc z tego wniosek że jak
    najbardziej w moich i podobnych zastosowaniach nadają się na morzy.
    W specyficznych zastosowaniach, gdy najpierw zamrozimy je mocno, potem
    startujemy dużym prądem - nie sprawdzałem. ale rower trzymam w
    pomieszczeniach o dodatniej temperaturze. jak parkuję rower pod....
    sklepem, szpitalem, to latarkę biorę - bo ukradną.
    ToMasz

  • 18. Data: 2019-01-29 22:20:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz sprawdzic ile prawdy jest w podgrzewaniu akumulatora swiatlami przed kreceniem
    rozrusznikiem. Mozna policzyc moc jaka sie wydzieli w akumulatorze a nastepnie
    policzyc o ile podgrzeje sie od tej mocy akumulator.

  • 19. Data: 2019-01-30 12:48:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Legenda Urbana ;-)

    nie.
    Dotyczy to zarżniętych akumulatorów. Mialem takie w starej c330 - po
    włączeniu obciążenia w postaci swiec żarowych lub świateł napięcie na
    aku stopniowo (acz dość szybko) zaczynało rosnąć.

  • 20. Data: 2019-01-30 16:00:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    b...@g...com napisał(a) :

    > Czytał dokumentację czy tak poszedł do sklepu i kupił pierwsze z brzegu z
    > napisem eneloop? Wie które do czego i czym się różnią?

    Czytał ofertę Panasonica? Zapozna się i wróci.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B