  • 1. Data: 2019-01-27 09:50:38
    Temat: Jak to jest -metalowa lampa bez PE
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Tak się zastanawiam

    Lampa stojąca, kupiona w Ikea, całkiem niedawno; kilka lat temu.
    Wykonana raczej z metalu (stojak, podstawa, "otulina" oprawki żarówki),
    kabel z płaską wtyczką bez bolca.
    Niedawno popsuł się włącznik umieszczony przy oprawce żarówki; obszedłem go.
    Ale jednocześnie naszła mnie refleksja: czy taki sprzęt nie powinien mieć
    kabla z bolcem?
    Jestem świadom zagrożeń i prawdę mówiąc zawsze mam jakąś obawę jeśli mam
    chwycić za stojak i tę lampę przestawić.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 2. Data: 2019-01-27 12:49:23
    Temat: Re: Jak to jest -metalowa lampa bez PE
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-27 o 09:50, jacek pozniak pisze:
    > Niedawno popsuł się włącznik umieszczony przy oprawce żarówki;
    I chyba dlatego nie ma. Po drodze od wtyczki oprawy nie ma połączeń
    elektrycznych.

    Robert

  • 3. Data: 2019-01-27 15:57:45
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Jak ma II klasę izolaci to nie ma potrzeby stosowania wtyku ze stykiem ochronym. O
    tym decyduje producent. Przykładowo były w PRL produkowane prostowniki i one były w
    obudowach stalowych i miały wtyk bez styku ochronnego. Nazywało się to Zespół
    prostownikowy bezpieczny. Materiał obudowy nie decyduje o klasie bezpiepieczenstwa.

  • 4. Data: 2019-01-27 16:20:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomalo,

    Sunday, January 27, 2019, 3:57:45 PM, you wrote:

> [...]
    > wtyk bez styku ochronnego. Nazywało się to Zespół prostownikowy
    > bezpieczny. Materiał obudowy nie decyduje o klasie bezpiepieczenstwa.

    Przy II klasie izolacji użycie styku ochronnego oznacza automagicznie
    zejście do klasy 0.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-01-27 16:28:21
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Przy II klasie nie ma styku ochronnego.

  • 6. Data: 2019-01-27 16:30:44
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Przy II klasie nie ma styku ochronnego.
    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Klasa_ochronności

  • 7. Data: 2019-01-27 18:45:51
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-27 16:20, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przy II klasie izolacji użycie styku ochronnego oznacza automagicznie
    > zejście do klasy 0.

    Raczej, klasy I.
    Klasa 0, to brak jakiejkolwiek ochrony, tylko izolacja robocza i gołe
    zaciski pod napięciem, umieszczone poza zasięgiem.

  • 8. Data: 2019-01-28 14:51:59
    Od: d...@w...pl

    Też mam (chyba) taką lampę.
    W stojaku wydrążonym biegnie sobie kabelek w izolacji aż do oprawki.
    Zresztą rozkręć stojak to zobaczysz, składa się jak laska dla niewidomego.
    Za to w tej lampie zastosowano nowatorską oprawkę - a przynajmniej tak mój egzemplarz
    - że wkręcona żarówka staje się jednorazówką, jeden z kontaktów robi za otwieracz do
    puszek i robi dziurę w gwincie.
    Do tego stojak tak skutecznie przenosi drgania, że jak synek pukał w lampę to żarówka
    halogenowa padała po dwóch dniach.
    Kupiłem więc taką sporą kulę LEDową i nawet zdaje to egzamin, choć żarówka świeci w
    górę.