  • 11. Data: 2016-02-22 22:36:30
    Temat: Re: Ethernetowy serwer portów szeregowych RS-232
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Potrzebowałbym 2 serwery 4-ech portów szeregowych RS-232 (ewentualnie
    > także 485) do podłączenia odległych urządzeń przez sieć Ethernet. Chodzi
    > mi o gotowe rozwiązanie na kilka dni.

    Jesli to ma być po kosztach to zastanów się nad dwoma kompami, kilkoma
    przelotkami USB->COM i oprogramowaniem nazywającym się socat.
    ---
    Stanęło na kompach z kartami RS

  • 12. Data: 2016-02-23 09:17:45
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-09 o 21:42, re pisze:
> [...]
    podłączenia
    > odległych urządzeń przez sieć Ethernet. Chodzi mi o gotowe rozwiązanie na kilka

    http://shop.kristech.pl/p/32/325/kt-eth-rs232-1-ethe
    rnet-port-szeregowy-konwertery.html

  • 13. Data: 2016-02-26 06:29:19
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    re wrote:
    > Potrzebowałbym 2 serwery 4-ech portów szeregowych RS-232 (ewentualnie
    także
    > 485) do podłączenia odległych urządzeń przez sieć Ethernet.

    Oprocz Raspberry Pi/Orange Pi itp./komputera z Linuksem oraz programem
    ser2net
    http://astroland.funxiun.com/remote-control-your-got
    o-telescope-mount-using-a-raspberry-pi-and-skysafari
    /
    www.cyfroweastro.com/index.php?option=com_content&vi
    ew=article&id=170&catid=48&Itemid=169
    badz socat
    www.lowlevel.cz/log/cats/english/Socat%20and%20seria
    l%20port%20over%20TCP-IP.html
    mozna pewnie uzyc Arduino z modulem Ethernet, ktore przekierowywaloby
    komunikacje TCP <=> UART. Do tego konwerter MAX3232.
    www.aliexpress.com/item/MAX3232-RS232-to-TTL-Serial-
    Port-Converter-Module-DB9-Connector-MAX232/203854803
    9.html

    Jak dobrze rozumiem, ser2net po prostu kabluje zasłyszane rzeczy
    pomiędzy TCP <=> serial, bez wykwintnego protokołu.

    "If you connect to port 3333 on SerialMachine, whatever you send or
    receive to/from that port will actually be to/from the serial port on
    SerialMachine."
    http://techtinkering.com/2013/04/02/connecting-to-a-
    remote-serial-port-over-tcpip/
    Wystarczyłoby więc po prostu kopiować dane pomiędzy nimi.

    Sam pewnie kupie ESP8266 (NodeMcu) do sterowania teleskopem (korzysta z
    RS-232) po WiFi.

    Socat jest genialnym programem, bo mozna port szeregowy na zdalnej
    maszynie obslugiwac tak, jakby byl lokalnie w naszym komputerze.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info