  • 11. Data: 2013-01-22 11:03:49
    Temat: Re: FWD vs RWD na śniegu - opinie
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 1/22/2013 10:21 AM, J.F wrote:
> [...]
    >
    > Moze chce rano pojsc i kupic :-)
    > Albo wlasnie wrocil z trasy i sie zastanawia czy dobrze wybral :-)
    >
    > A co szybsze ... zalezy od duzej ilosci czynnikow. Z gorki czy pod
    > gore, na dystansie 1 km czy 1000km, predkosc maksymalna czy srednia z
    > czasu dotarcia do celu. Z ESP czy bez.
    >
    > Smiem twierdzic ze rodzaj napedu ma trzeciorzedne znaczenie, na
    > pierwszym miejscu sa jednak opony i umiejetnosci badz jaja kierowcy :-)
    >
    > 4x4 .... wydaje mi sie ze w normalnym uzytkowaniu, po niezbyt gorzystym
    > terenie, w ktorym oska sie wyrabia, to az tak wielkiej przewagi nie daje..

    Z trasy, ale niedużej po podkrakowskim lodo-śniegu

    Zakręty, prędkość na znakach 70km/h, z ESP (lub podobnym)

    Pozdrawiam!

  • 12. Data: 2013-01-22 11:12:05
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 1/22/2013 10:50 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > W sumie na RWD nie mam okazji jeździć... no, poza motocyklem, ale nim
    > wolę w taką pogodę jednak nie jeździć ;)
    >
    > Ale z przednim napędem jeździ mi się fajnie - przynajmniej moją starą
    > Corsą dieslem. Trzyma się ładnie, a jak nawet troszkę na rondzie zaczyna
    > zarzucać, to wystarczy skontrować kierownicą i lekko dodać gazu.

    Corsa (1.4 benzyna) - raz tym wpadłem w poślizg na lodzie jest dość
    niebezpieczna - trzeba mieć auto wyczute bo dość bardzo nadsterowne,
    ale własnie kontrą i gazem się wychodzi bez problemu.

    > Natomiast jak jeździłem kiedyś podstawową Pandą, to było to dość upiorne
    > - na rondzie np. uparcie jechała prosto. Może za lekki silnik (to była
    > najmniejsza jednostka benzynowa).

    Te lubię ;) tz lubię dość podsterowne auta (lub wyważnoe tak ze da się
    na bok obrócić i bokiem lecieć), ale pandą nie jechałem :)

  • 13. Data: 2013-01-22 12:28:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Michał" napisał w wiadomości grup
    On 1/22/2013 10:21 AM, J.F wrote:

    >Z trasy, ale niedużej po podkrakowskim lodo-śniegu
    >Zakręty, prędkość na znakach 70km/h, z ESP (lub podobnym)

    Kazde auto, poki jest w miare plasko, potrafi szybko po sniegu
    pojechac, ale nie kazde potrafi najblizszy zakret wyrobic :-)

    A nawet nie trzeba zakretu - RWD to na prostej drodze potrafi pirueta
    wykrecic, FWD tez potrafi, ale jednak troche bardziej odporne.

    A przeciez wystarczy drobna nierownosc, lod w koleine, troche sypkiego
    miedzy kolami, i kreca sie bez roznicy jaki naped :-)

    J.

  • 14. Data: 2013-01-22 12:32:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    W dniu 22.01.2013 10:05, K pisze:
    >Jak założysz na nie łańcuchy ;)

    I masz 4 ludzi do pomocy :-)

    J.

  • 15. Data: 2013-01-22 12:49:14
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 03:32:57 +0100, _Michał napisał(a):

    > Jakie są wasze opinie
    > co jest najszybsze na śniegu (wiadomo że 4x4) ?
    >
    > ale czy RWD czy FWD ?

    Zdecydowanie FWD, moim swiftem na całorocznych ostatnio musiałem na
    śniegu wyprzedzać BMW jadące 40 km/h (niezabudowany).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2013-01-22 13:42:51
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.01.2013 10:05, schrieb K:

    > w fwd wyjedziesz z kazdej zaspy, nawet na letnich :)

    Zaliczyłem w życiu dwie sytuacje zaspowe. Pierwsza została rozwiązana
    przez dociążenie przodu (2 osoby) i pchanie (jedna). Druga sytuacja
    została załatwiona traktorem marki Ural, bo samochód siedział na
    brzuszku jak karaluch ;-). Za każdym razem FWD. Ale z piachu wyjechałem
    sam i potem wyciągałem holem merca z RWDem ;-).

    Waldek

  • 17. Data: 2013-01-22 14:13:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MadMan" napisał w wiadomości

    >Zdecydowanie FWD, moim swiftem na całorocznych ostatnio musiałem na
    >śniegu wyprzedzać BMW jadące 40 km/h (niezabudowany).

    Ja tez raz sierra wyprzedzalem te wszystkie FWD, jednego, drugiego,
    trzeciego, a potem one ominely mnie :-)

    J.

  • 18. Data: 2013-01-22 18:59:02
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-01-22 07:13, scobowski pisze:

    > flejma zrobić, to trzeba umić ;)

    RWD jest najlepszy. Szczególnie z ASB i wężem
    ogrodowym zamiast opony.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 19. Data: 2013-01-23 12:25:17
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 22.01.2013 12:32, J.F wrote:

    > I masz 4 ludzi do pomocy :-)

    albo linke i drugie auto

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 20. Data: 2013-01-23 13:34:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On 22.01.2013 12:32, J.F wrote:
    > UĹźytkownik "Andrzej Lawa" napisaĹ, w wiadomoĹ>ci grup
    >
    >albo linke i drugie auto

    Nie z kazdej

    http://www.youtube.com/watch?v=FDjmylmXxew

    J.