  • 11. Data: 2019-06-09 00:20:10
    Temat: Re: Fabia II 2008 automatyka świateł do jazdy dziennej
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Saturday, June 8, 2019, 1:57:26 PM, you wrote:

    > Odpisałem merytorycznie, zwłaszcza, że kojarzę nick z czasów, gdy trolle
    > nawet nie były zasiane!

    Źle z Tobą, skoro musisz kojarzyć :P

    > I masz, zostałeś przez mowę "nawiści" przejęty -- zastanów się dlaczego
    > jeden z drugim sugerujecie tabletki, picie...

    Żartobliwa parafraza Rosiewicza - powinieneś pamiętać.

    > I Ty i PeJot możecie to sugerować, ale mnie już nie wolno zasugerować komuś
    > problemów...

    Ale ja niczego nie sugerują, wzywam do opamiętania.
    PeJot Cię nie zaczepiał. J. F. też nie.

    > ...z głupią spacją?

    Manipulujesz cytatami? Nieładnie na stare lata.

    > Zwykłe pytanie dlaczego, jak widać bardzo zabolało,
    > i to nie jednego zgreda [1] ;P

    Ale J. F. to też zgred. Jego też powinieneś pamiętać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2019-06-09 15:14:15
    Od: PeJot <P...@s...adres.nigdzie.pl>

    W dniu 2019-06-08 o 09:34, PeJot pisze:
    > Czołem. Pacjent jak w topiku, z fabryczną automatyką świateł do jazdy
    > dziennej na przekaźniku 484. Aktualnie u mnie ten przekaźnik załącza
    > automatycznie światła mijania jako dzienne i kompletnie nic poza tym.
    > Wydaje się to zgodne z przepisami ale inni kierowcy tego rodzinnego
    > bolidu twierdzą że kiedyś automatyka świateł włączała *także* światła
    > pozycyjne.

    I tak ma być. Przekaźnik 484 ma opinię awaryjnego za sprawą zimnych
    lutów. Wprawdzie już raz został przelutowany ale z braku odpowiedniego
    grota odpuściłem sobie drobnicę SMD na płytce. Teraz po przelutowaniu
    SMD Skodzina w ramach świateł dziennych odpala światła mijania oraz
    pozycyjne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2019-06-10 21:10:34
    Od: <3...@1...211034.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    [...]

    Chciałbym sie mylić, ale to co mogę przeczytać:
    "Teraz po przelutowaniu SMD Skodzina w ramach świateł dziennych odpala
    światła mijania oraz pozycyjne"
    To jest to o czym pisałem, że w 2008 nie było odpowiednich przepisów..

    A, że lubię, i bawi mnie, gdy na dodatkową wędke się łapią leszcze, ale
    szkoda mi, że też zgredy z/bez wąsa -- no cóż! Sum też chwast w pewnych
    okolicznościach
    Kłamstwo mnie mierzi i nie rozumiem po co kłamać i jątrzyć.

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2019-06-10 21:17:13
    Od: <3...@4...211713.invalid> (Tom N)

    j...@i...pl w

    > Jak najbardziej z 2008. Nawet wcześniejsze.

    Dajesz przepis z 2008 lub wcześniejszego, że mijania to to samo co dzienne
    -- i wolno mieć "ciemny" tył.

    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2019-06-10 21:27:08
    Od: PeJot <P...@s...adres.nigdzie.pl>

    W dniu 2019-06-10 o 21:10, (Tom N) pisze:
> [...]
    > światła mijania oraz pozycyjne"
    > To jest to o czym pisałem, że w 2008 nie było odpowiednich przepisów..

    Bzdura i tyle. Światła 24/h obowiązują w PL od 17 kwietnia 2007 roku.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_mija
    nia

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2019-06-10 22:17:02
    Od: <5...@1...221702.invalid> (Tom N)

    PeJot w

    > Bzdura i tyle.

    Niestety, przykro mi to napisać, ale jesteś w błędzie, bo nie jest bzdurą,
    że: "w 2008 to jeszcze nie było przepisu o możliwości wyłączenia tylnych
    świateł przy włączonych dziennych"

    Roman zweryfikujesz proszę, czy sie czepiam?

    A i tak podrzucę temat dzieciakom, żeby w ramach psychologii poddały ocenie
    ten wątek.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_mija
    nia

    No i gdzie tam masz o tylnych?

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2019-06-10 23:33:54
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 10 Jun 2019 21:17:13 +0200, <3...@4...211713.invalid> (Tom
    N) wrote:

    >Dajesz przepis z 2008 lub wcześniejszego, że mijania to to samo co dzienne
    >-- i wolno mieć "ciemny" tył.

    Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ. Do 2009 roku w
    Polsce przepisy były sprzeczne z tym regulaminem.
    A to czy światła mijania mogą być używane jako dzienne określa
    homologacja samej lampy. Jak jest na nich napisane "RL00" to mogą. Ba,
    są auta, gdzie światła dzienne były realizowane przy pomocy świateł
    drogowych. Fabrycznie. Np. w BMW E46.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06