  • 21. Data: 2016-08-27 13:48:52
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: b...@g...com

    użytkownik slawek napisał:

    > Uczciwa firma, świadcząca USŁUGI, ma coś takiego jak CENNIK.

    To nie jest firma, oni są po to, by firmy korzystały z ich
    wiedzy.

  • 22. Data: 2016-08-27 14:16:35
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 04:48:52 -0700 (PDT), b...@g...com
    wrote:
    > To nie jest firma, oni są po to, by firmy korzystały z ich
    > wiedzy.

    Auć...

    Ubawiłeś mnie nadzwyczajnie. "Nie jest firma", ale prowadzą
    działalność komercyjną.

    I skąd u ciebie taka pewność co do "misji" w/w firmy? Prezesem tam u
    nich jesteś czy co?

    A jeżeli jesteś, to zdradź nam tajemnicę: która z chińskich firm
    kupuje od nich technologię? Nie? To może Niemcy, może Francuzi? Nie?
    To może jakaś firma z Lublina, czy innego "terenu"?

    Masz jakieś dane? Czy ogólnie uważasz się za eksperta od firm
    spin-off dla PAN? Bo tyle zauważyć, że dla większości z nas rozmowa z
    cieciem z tej firmy to za wysokie progi, to nawet ja potrafię. Tak
    samo jak fakt że nie są oni nastawieni na szukanie zysku gdzie tylko
    się da. Niemniej jednak jak będę potrzebował elektroniki do
    latającego talerza to może być racjonalny wybór. Po opatentowaniu
    tego talerza.

    Na razie Fabrykapcb nie zawiodła moich oczekiwań. I dlatego kolejne
    rzeczy zamówię w Fabryce, a nie u tamtych warszawiaków.

    Jeżeli uważasz że zrobię błąd, napisz dlaczego.

  • 23. Data: 2016-08-28 11:14:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 01:01:31 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > No ale technoservice to u nas wyższa półka. Są po drodze jeszcze
    firmy
    > takie jak faldruk czy gama. Całkiem dobra jakość a nie za drogie.

    Rok temu zwiedzałem osobiście faldruk, robi wyrażenie proces
    metalizacji. Z tego co pamiętam ceny mieli na poziomie satlandu przy
    oczekiwaniu tydzień dłużej... No chyba, że się zmieniło.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2016-08-28 13:37:21
    Od: b...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > Ubawiłeś mnie nadzwyczajnie. "Nie jest firma", ale prowadzą
    > działalność komercyjną.

    http://mr.bip.gov.pl/sprawozdania-finansowe-instytut
    ow-badawczych/instytut-tele-i-radiotechniczny-w-wars
    zawie.html

    > Na razie Fabrykapcb nie zawiodła moich oczekiwań.

    Czy ja cię zniechęcałem? Wskazałem tylko zalety i wady.
    "wskazują na jakość metalizacji i wiercenia - półprofesjonalną,
    a jakość ścieżek i maski powiedzmy przyzwoitą bardzo.", nie pisałem
    tego żebyś zrezygnował, tylko wyciągnął wnioski, a rzucasz się
    jak poparzony.

    Mogłeś napisać np. ich przelotki o średnicy 0,5 mają rezystancję
    XX mOhm, albo X Ohm, to i to jest dobre, a to złe, a tak?
    A tak?

    > Jeżeli uważasz że zrobię błąd, napisz dlaczego.

    Nie wiem co tam dłubiesz, to skąd mam wiedzieć?

  • 25. Data: 2016-08-28 19:02:10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Aug 2016 04:37:21 -0700 (PDT), b...@g...com
    wrote:
    > Nie wiem co tam dłubiesz, to skąd mam wiedzieć?

    Trzeba było czytać.

  • 26. Data: 2016-08-28 19:56:46
    Od: slawek <f...@f...com>

    wrote:
    > Mogłeś napisać [...]

    Jak wchodzi się na WWW, na którym jest pozornie bardzo atrakcyjna
    oferta, ale brak ceny, szczegółów, określenia z kim i jak się
    kontaktować... to łatwo się zorientować że ta witryna nie służy do
    sprzedaży, ale do czegoś innego. Może do budowania prestiżu, może aby
    ew. inwestor nie dziwił się że Google nic nie znajduje, może taki
    żart, a może webmaster nie skończył jeszcze roboty.

    Jak działa środowisko akademickie, zwłaszcza w Warszawie, wiem
    wystarczająco dużo, aby unikać współpracy. Dlatego Instytut
    Radiotechniczny po prostu odpada.

    Fabrykapcb w moim przypadku okazała się idealnym wyborem. Zrobili
    dobrze, zrobili szybko, zrobili tanio. Czy daliby radę z płytką
    50-warstwową? Być może nie. Ale ja takich nie potrzebuję. Co ważne:
    mają cennik, kalkulator, jasne reguły. Czy parametry płytek z
    Instytutu Radiotechnicznego są lepsze? Być może, ale czy nie jest to
    pcbfilia? Takie coś jak audiofilia, tyle że nie chodzi o "soczyste
    basy"... ale o "oporność przelotek"...

  • 27. Data: 2016-08-28 22:57:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Już nie przesadzaj, satland też potrafi odstawiać numery, a to mi jakiś
    > pad wcieli na jednej(!) z kilku identycznych płytek, a to ostatnio
    > ścieżki 8mils wychodzą u nich jak 4 mils (przetrawione czy coś). Dramatu
    > nie ma, do prototypów się nadają.

    Nie przesadzam, mówię o swoich doświadczeniach. A że do prototypów - to
    oczywiste. Przede wszystkim z uwagi na ceny. Ilości większe niż kilka
    szt. wychodzą u nich zdecydowanie drogo.

    Ale kiedy mam do zrobienia coś małego, tzn. albo kilka egz. albo jakieś
    malutkie pcb, to zawsze u nich. Ani razu nie miałem problemów.
    Mówię o PCB mieszczących się technologicznie w ich "standardzie", czyli
    ścieżki od 10mils wzwyż.

    ---
    Avast.

  • 28. Data: 2016-08-28 23:14:06
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-08-28 o 22:57, sundayman pisze:

> [...]
    > malutkie pcb, to zawsze u nich. Ani razu nie miałem problemów.
    > Mówię o PCB mieszczących się technologicznie w ich "standardzie", czyli

    Można też trochę parametry przekroczyć. Nie pamiętam dokładnie
    (sprawdzać nie będę), ale bodaj 6 milsów ścieżkę mi zrobili - między
    padami - po prostu musiała iść tamtędy. Trochę drożej wyszło, reszta
    płytki w ich standardowych wymiarach, ale że malutkie były to wyszło i
    tak taniej niż w TS. Wszystko działało. Z tym, że zdaje sie podeszli już
    do 8 milsów jeżeli dobrze pamiętam. Chyba w różnych miejscach podają
    różne wartosci i ta mniejsza jest aktualna. Musiałbym w projekcie
    sprawdzić jak jest.

    Pozdrawiam

    DD

  • 29. Data: 2016-08-29 08:58:35
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-08-28 o 19:56, slawek pisze:

> [...]
    > dobrze, zrobili szybko, zrobili tanio. Czy daliby radę z płytką
    > 50-warstwową? Być może nie. Ale ja takich nie potrzebuję. Co ważne: mają

    A potem z 50 zł w kalkulatorze robi się 70.

    > jasne reguły.

    Płacić, nie wymagać. Buce i tyle. Najśmieszniejsze jest to przepisywanie
    parametrów z kalkulatora do jakiegoś tekstowego formularza w mailu.
    Wypełniam na www, klikam ZAMÓW, a on mi każe przepisać wszystkie
    parametry. Idiotyzm.

    > Czy parametry płytek z Instytutu
    > Radiotechnicznego są lepsze? Być może, ale czy nie jest to pcbfilia?
    > Takie coś jak audiofilia, tyle że nie chodzi o "soczyste basy"... ale o
    > "oporność przelotek"...

    Dla mnie te płytki pewnie też by były wystarczające ale to nie znaczy,
    że każda wątpliwość co do jakości jest "pcbfilstwem". Jeżeli robię
    płytkę do zasilacza i rozważam puszczenie kilku amper przez grupę
    przelotek (nie wiem czy to ma sens ale tak sobie wymyśliłem) to ich
    oporność ma już znaczenie. W innych sytuacjach pewnie też ma.

  • 30. Data: 2016-08-29 13:31:39
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Aug 2016 08:58:35 +0200, ww <w...@o...pl> wrote:
    > A potem z 50 zł w kalkulatorze robi się 70.

    Jakoś mi się takie coś nie przytrafiło. Być może źle policzyłeś
    koszty przesyłki, być może co innego wbiłeś w kalkulator, a co innego
    było w zamówieniu.

    > Płacić, nie wymagać. Buce i tyle.

    A konkretnie? Czego od nich chciałeś?

    >Najśmieszniejsze jest to przepisywanie
    > parametrów z kalkulatora do jakiegoś tekstowego
    > formularza w mailu.

    Owszem. To mogliby zautomatyzować. Z drugiej strony nie jest to coś,
    co akurat jest najważniejsze. I jak bardzo chcesz, to sam sobie
    napiszesz do tego programik. Zeskrobie dane z kalkulatorka, utworzy
    formularz i wyśle e-mail. Takie rzeczy można np. w Pythonie.

    > płytkę do zasilacza i rozważam puszczenie kilku amper przez grupę
    > przelotek (nie wiem czy to ma sens ale tak sobie wymyśliłem) to ich
    > oporność ma już znaczenie. W innych sytuacjach pewnie też ma.

    Jeżeli duże natężenia prądu i przelotki mają być tak odpowiedzialnym
    elementem, to: 1. jakiej szerokości i grubości będą ścieżki? 2.
    dlaczego nie zrobić przelotek drutem? 3. co będzie jak jedna
    przelotka padnie, nie będzie efektu domina? 4. nie będzie "pętli w
    obwodzie masy", zwłaszcza że są też plusy ujemne? 5. sprawdziłeś
    jakie pole magnetyczne powstanie?