  • 31. Data: 2016-08-31 17:44:26
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-08-27 o 10:18, ww pisze:

    > Ostatecznie zamówiłem u jakiegoś chińczyka. Zobaczymy.

    Ładnie. Termotransferem mi takie nie wychodziły

    https://goo.gl/photos/1jkszFS33xtumaZN6

    Nie podoba mi się tylko to głupie wrażenie, że na projekcie
    było więcej ścieżek.

  • 32. Data: 2016-08-31 17:59:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ładnie. Termotransferem mi takie nie wychodziły
    >
    > https://goo.gl/photos/1jkszFS33xtumaZN6
    >
    > Nie podoba mi się tylko to głupie wrażenie, że na projekcie
    > było więcej ścieżek.

    no to jeszcze się podziel co to za chińczyk. I czy pcb rzeczywiście ok,
    bo w folii za wiele nie widać...

  • 33. Data: 2016-08-31 19:20:15
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 17:59, sundayman pisze:

    > no to jeszcze się podziel co to za chińczyk. I czy pcb rzeczywiście ok,
    > bo w folii za wiele nie widać...

    ShenZhen2U

    Dowiem się pewnie za 3-4 tygodnie. Ale już widzę, że to nie ścieżek
    brakuje tylko opisów. Pominęli niestety warstwy values. Może jednak
    trzeba było pobawić się z gerberami.

    Ale najbardziej wkurza mnie minimalna ilość sztuk. 3 z 5 mogli od
    razu wyrzucić do kosza to może by przesyłka taniej wyszła.

  • 34. Data: 2016-09-01 22:32:29
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-08-27 o 12:25, slawek pisze:

    > Jak mam dość dutków, to będą mi to wszystko robili moi pracownicy w
    > mojej firmie. Albo jakaś Motorola czy inny Samsung. I IBM sobię wykupię,
    > a co, przez sentyment...
    >
    > Uczciwa firma, świadcząca USŁUGI, ma coś takiego jak CENNIK. Po prostu
    > tyle a tyle za to i to. I czytając taki cennik mogę podejmować
    > racjonalne decyzje porównując z ofertami konkurencji i optymalizując
    > MOJE zyski.

    jak masz poważne zlecenie, to zazwyczaj i tak cenę negocjujesz.
    Jak masz zlecenie nietypowe, to i tak musisz uzgodnić szczegóły, cenę
    też. Więc co za problem wysłać zapytanie ofertowe?
    Zamawiałem płytki w ITR-ze i to przeróżne.
    Jeśli chcesz parę sztuk typowych PCB, jakie każda byle fabryczka jest w
    stanie zrobić, to poszukaj innego adresu. Jak masz nietypową potrzebę, z
    nietypowego materiału to w przeciwieństwie do konkurencji zrobią Ci
    nawet parę sztuk - tanio nie będzie, ale dostaniesz to co chciałeś i
    wiesz co masz, z jakiego materiału, jak zrobione.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 35. Data: 2016-09-02 10:42:21
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Sep 2016 22:32:29 +0200, Michał
    Baszyński<m...@g...ze.ta.pl> wrote:
    > też. Więc co za problem wysłać zapytanie ofertowe?

    Oczywiście mogę wysyłać "zapytania ofertowe", a nawet otworzyć
    przetarg. Tyle że jest to dla mnie czasochłonne, niewygodne i
    niepotrzebne. Zwłaszcza iż musiałbym czekać na odpowiedź itd.

> [...]
    > nawet parę sztuk - tanio nie będzie, ale dostaniesz to co chciałeś
    > wiesz co masz, z jakiego materiału, jak zrobione.

    A czy ja nie napisałem już, że jak latający talerz będę tworzył, to
    może nawet tych warszawskich magików o coś poproszę? Na razie do tego
    co robię Fabrykapcb nadaje się doskonale. Podkreślam: to nie są cuda,
    parametry podałem w wątku, jednostronne płytki. Wyszło całkiem
    znośnie, szybko i tanio.

    Nota bene, jeżeli jak twierdzisz warszawiacy są tacy cacy, bo tobie
    zrobili dobrze, to pochwal się: co zrobili, za ile, i dlaczego byli
    lepsi niż konkurencja?

  • 36. Data: 2016-09-03 22:14:31
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2016-09-02 o 10:42, slawek pisze:

    > Oczywiście mogę wysyłać "zapytania ofertowe", a nawet otworzyć przetarg.
    > Tyle że jest to dla mnie czasochłonne, niewygodne i niepotrzebne.
    > Zwłaszcza iż musiałbym czekać na odpowiedź itd.

    jak masz zlecenie nietypowe to żaden standardowy kalkulator Ci nie pomoże

> [...]
    > robię Fabrykapcb nadaje się doskonale. Podkreślam: to nie są cuda,
    > parametry podałem w wątku, jednostronne płytki. Wyszło całkiem znośnie,

    no to zostań tam, gdzie Ci dobrze. ITR jak widzisz nie jest dla Ciebie,
    więc nie wiem po co pianę bijesz.

    > Nota bene, jeżeli jak twierdzisz warszawiacy są tacy cacy, bo tobie
    > zrobili dobrze, to pochwal się: co zrobili, za ile, i dlaczego byli
    > lepsi niż konkurencja?

    ITR jest przede wszystkim instytutem badawczym i im coś bardziej
    pokręconego, tym chętniej się tym zajmą :-) I chyba nie ma takiej takiej
    technologii (poza ceramiką i "prawdziwym" ECT) w której obecnie nie
    byliby w stanie zrobić płytek. I to nie w ilości setek tysięcy rocznie,
    tylko kilku-kilkunastu sztuk. Anteny dla Columbusa ZTCW to też oni
    wykonali (te zaprojektowane na Politechnice Wrocławskiej).
    Ceny - jak się domyślasz najwyraźniej nie na Twój budżet i zależne od
    tego, czego potrzebujesz (miedź 400um? teflon? materiały specjalne?
    rigid-flex? HDI? wkładki miedziane? wielowarstwowe PCB na Al? Dla
    każdego coś się ciekawego znajdzie..).

    Przy czym seryjną produkcję PCB i elektroniki (montaż, uruchamianie,
    testowanie) też robią, mają np. całą rodzinę swoich niebanalnych wyrobów.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 37. Data: 2016-09-04 20:36:26
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Sep 2016 22:14:31 +0200, Michał
    Baszyński<m...@g...ze.ta.pl> wrote:
    > jak masz zlecenie nietypowe to żaden standardowy kalkulator Ci nie
    pomoże

    Ale jak mam w miarę typowe, to pomoże. Prawda?

    > no to zostań tam, gdzie Ci dobrze. ITR jak widzisz nie jest dla
    Ciebie,

    Może tak, może nie. Chyba nie zrozumiałeś. Po prostu napisałem, i
    jest to rzecz z którą musisz się zgodzić, że firma ta nie szuka zysku
    tam gdzie tylko można, bo najbardziej jej zależy na czymś innym.

    > ITR jest przede wszystkim instytutem badawczym i im coś bardziej
    > pokręconego, tym chętniej się tym zajmą :-) I chyba nie ma takiej
    takiej

    Mam baaardzo wyrobioną opinię nt. instytutów badawczych, a
    warszawskich nawet szczególnie.

    > tylko kilku-kilkunastu sztuk. Anteny dla Columbusa ZTCW to też oni

    A czy ja nie pisałem, że jak będę robić latający talerz... to sobie o
    nich przypomnę? Może... I oczywiście po opatentowaniu tego co trzeba:
    przecież oni mają być od zapier... ^H^H^H od wykonania mojego
    projektu jako zwykli pracownicy techniczni, a nie od robienia na nim
    habilitacji i udzielaniu wywiadów w mediach.

    > Ceny - jak się domyślasz najwyraźniej nie na Twój budżet i zależne
    od

    Jeżeli potrafią to czego nikt inny nie potrafi... Ale jeżeli potrafią
    policzyć sobie kilka razy drożej za to co mam i gdzie indziej... to
    popełniłbym tzw. rażącą niegospodarność. I zwyczajnie dałbym się
    zrobić jak pierwszy lepszy frajer.

    > tego, czego potrzebujesz (miedź 400um? teflon? materiały specjalne?

    Na przykład: wytrzymałość na 150 milionów kelwinów przy pracy
    ciągłej. Ścieżki na 100 megaamperów, napięcie parę kV, częstotliwość
    10 GHz. I nie z miedzi, ale z izotopowo czystego woframu. I nie na
    FR4, ale na nieprzewodzącym grafenie. A co, jak się bawić, to czemu
    nie? LOL