eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 37

  • 11. Data: 2016-08-27 09:47:40
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Aug 2016 11:47:38 +0200, ww <w...@o...pl> wrote:
    > Witam. Miał ktoś do czynienia z tą dziwną "firmą" ?

    Tak.

    > im, że ośmieliłem się zamówić metalizację, soldermaskę,

    Jednostronna, bez przelotek, metalizacji, bez soldermaski, szerokie
    ścieżki 0.2 mm.

    > nie wiem czy jakość tych płytek jest warta

    Szału nie było, ale zamówienie zrealizowane w terminie, cena
    śmiesznie niska, jakość ok do tego co było robione. Ktoś, z kim się
    kontaktowałem, całkiem uprzejmy i kumaty. Nie robię sam płytek
    metodami domowymi, więc nie potrafię odpowiedzieć jak jakość
    produkcji Fabryki ma się do PCB robionych w domu. Być może jest
    niewiele lepsza, ale po prostu nie mam czasu/warunków aby bawić się w
    termotransfer/etc.


    Nota bene...

    Przeglądając po internetach znalazłem jakiś Instytut Radiotechniczny
    w W-wie. Technologicznie wydają się być najbardziej zaawansowani.
    Cuda jakie oferują są pewnie odpowiednie do satelitów i podobnych
    zastosowań.


  • 12. Data: 2016-08-27 10:18:18
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-08-26 o 19:32, Zbych pisze:
    > W dniu 26.08.2016 o 19:20, sundayman pisze:
    >
    >> >> Ale chyba po prostu zamówie w satlandzie. Szkoda czasu na
    >> >> użeranie się z tymi burakami.
    >>
    >> I od razu trzeba było zrobić. Satland uzywam od lat, ani razu się nie
    >> przejechałem.
    >
    > Już nie przesadzaj, satland też potrafi odstawiać numery, a to mi jakiś
    > pad wcieli na jednej(!) z kilku identycznych płytek, a to ostatnio
    > ścieżki 8mils wychodzą u nich jak 4 mils (przetrawione czy coś). Dramatu
    > nie ma, do prototypów się nadają.
    >
    >
    >
    Ostatecznie zamówiłem u jakiegoś chińczyka. Zobaczymy.


  • 13. Data: 2016-08-27 10:35:01
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 27.08.2016 o 09:47, slawek pisze:
    > On Fri, 26 Aug 2016 11:47:38 +0200, ww <w...@o...pl> wrote:
    >> Witam. Miał ktoś do czynienia z tą dziwną "firmą" ?
    >
    > Tak.
    >
    >> im, że ośmieliłem się zamówić metalizację, soldermaskę,
    >
    > Jednostronna, bez przelotek, metalizacji, bez soldermaski, szerokie
    > ścieżki 0.2 mm.
    >
    >> nie wiem czy jakość tych płytek jest warta
    >
    > Szału nie było, ale zamówienie zrealizowane w terminie, cena śmiesznie
    > niska, jakość ok do tego co było robione. Ktoś, z kim się kontaktowałem,
    > całkiem uprzejmy i kumaty. Nie robię sam płytek metodami domowymi, więc
    > nie potrafię odpowiedzieć jak jakość produkcji Fabryki ma się do PCB
    > robionych w domu. Być może jest niewiele lepsza, ale po prostu nie mam
    > czasu/warunków aby bawić się w termotransfer/etc.
    >
    >
    > Nota bene...
    >
    > Przeglądając po internetach znalazłem jakiś Instytut Radiotechniczny w
    > W-wie. Technologicznie wydają się być najbardziej zaawansowani. Cuda
    > jakie oferują są pewnie odpowiednie do satelitów i podobnych zastosowań.

    Tylko jak dałem zapytanie na małe zamówienie - kilkanaście sztuk, to w
    ogóle nie raczyli odpowiedzieć.

    --
    pozdrawiam
    MD


  • 14. Data: 2016-08-27 11:31:06
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: b...@g...com

    użytkownik ww napisał:
    > Witam. Miał ktoś do czynienia z tą dziwną "firmą" ?

    Opis na stronie i zdjęcia z fejsbuka wskazują na jakość metalizacji
    i wiercenia - półprofesjonalną, a jakość ścieżek i maski powiedzmy
    przyzwoitą bardzo. W komentarzu pod filmem człek się tłumaczy.
    https://youtu.be/eD4F6hDhjto




  • 15. Data: 2016-08-27 11:34:27
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: b...@g...com

    użytkownik slawek napisał:

    > Przeglądając po internetach znalazłem jakiś Instytut Radiotechniczny
    > w W-wie. Technologicznie wydają się być najbardziej zaawansowani.
    > Cuda jakie oferują są pewnie odpowiednie do satelitów i podobnych
    > zastosowań.

    Nie na kieszeń średniego dłubacza. Ale jak masz dużo pieniążków,
    zrobią ci wszystko.


  • 16. Data: 2016-08-27 12:00:45
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 10:35:01 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
    > > Przeglądając po internetach znalazłem jakiś Instytut
    Radiotechniczny w
    > > W-wie. Technologicznie wydają się być najbardziej zaawansowani.
    Cuda
    > > jakie oferują są pewnie odpowiednie do satelitów i podobnych
    zastosowań.


    > Tylko jak dałem zapytanie na małe zamówienie - kilkanaście sztuk,
    to w
    > ogóle nie raczyli odpowiedzieć.

    Można było odnieść wrażenie, że zyski osiągają nie produkcji dla
    jakichś hobbystów lub prywatnych firm, ale z utrzymaniem gotowości do
    wyprodukowania tych cudów na kiju. Czyli granty, jakieś badania, ew.
    realizacja jakiejś współpracy na poziomie adekwatnym do ich ambicji.
    Nie znalazłem w ich ofercie ani "kalkulatora", ani jakiegoś cennika,
    ani wymagań co do plików itp. Ich WWW wydała mi się miksem korpo i
    warszawskiego zadęcia akademickiego: nie tyle zachęcała do zamówień,
    co raczej "była wizytówką" mającą podkreślić prestiż.

    Jak będę robić robota humanoidalnego lub latający talerz, albo coś
    równie ambitnego... Choć jak znam warszawiaków, to może być
    niebezpieczne: mogą chcieć przypisać sobie wszystkie osiągnięcia, bo
    w przeciwnym przypadku doznaliby szoku - musieliby uznać, że poza
    Warszawą istnieją istoty rozumne. (To logiczne. Jeżeli ktoś jest
    dobry w czymś, to przecież przyjechałby do Warszawy. Jeżeli ktoś nie
    jest z Warszawy to znaczy że nie jest dobry. Bo jakby był dobry, toby
    przyjechał do Warszawy.)


  • 17. Data: 2016-08-27 12:18:40
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-08-27 12:00, slawek wrote:

    (ciap)
    > Choć jak znam warszawiaków, to może być
    > niebezpieczne: mogą chcieć przypisać sobie wszystkie osiągnięcia, bo w
    > przeciwnym przypadku doznaliby szoku - musieliby uznać, że poza Warszawą
    > istnieją istoty rozumne. (To logiczne. Jeżeli ktoś jest dobry w czymś,
    > to przecież przyjechałby do Warszawy. Jeżeli ktoś nie jest z Warszawy to
    > znaczy że nie jest dobry. Bo jakby był dobry, toby przyjechał do Warszawy.)

    Jak mi to przypomina czasy minione.
    Światłowody na wsi zrobili, niedopuszczalne - udupimy!
    Jak ktoś wyjeżdza z Warszawy w delegację do Lublina to mówi że "jedzie
    w teren".

    Włodek


  • 18. Data: 2016-08-27 12:22:57
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: b...@g...com

    użytkownik slawek napisał:

    > Można było odnieść wrażenie, że zyski osiągają nie produkcji dla
    > jakichś hobbystów lub prywatnych firm, ale z utrzymaniem gotowości do
    > wyprodukowania tych cudów na kiju.


    Z gotowością wsparcia technicznego dla innych firm.
    To w pierwszej kolejności jest ośrodek badawczy,
    a w drugiej komercyjny, choć państwowy.

    Więcej czytaj, a mniej pisz.
    http://www.itr.org.pl/dzialalnosc/



  • 19. Data: 2016-08-27 12:25:20
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 02:34:27 -0700 (PDT), b...@g...com
    wrote:
    > Nie na kieszeń średniego dłubacza. Ale jak masz dużo pi=
    > eniążków,
    > zrobią ci wszystko.

    Jak mam dość dutków, to będą mi to wszystko robili moi pracownicy w
    mojej firmie. Albo jakaś Motorola czy inny Samsung. I IBM sobię
    wykupię, a co, przez sentyment...

    Uczciwa firma, świadcząca USŁUGI, ma coś takiego jak CENNIK. Po
    prostu tyle a tyle za to i to. I czytając taki cennik mogę podejmować
    racjonalne decyzje porównując z ofertami konkurencji i optymalizując
    MOJE zyski.

    I, co może być dla ciebie szokiem, nigdy nie jest potrzebne
    "wszystko". Potrzebne jest to co jest potrzebne. Wszystko ponad to
    odmiana audiofilii - pcbfilia.


  • 20. Data: 2016-08-27 12:41:30
    Temat: Re: FabrykaPCB - czy ktoś tam cokolwiek zamawiał ?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 03:22:57 -0700 (PDT), b...@g...com
    wrote:
    > To w pierwszej kolejności jest ośrodek badawczy,
    > a w drugiej komercyjny, choć państwowy.

    Przeczytaj co napisałem. Tym razem ze zrozumieniem.

    Było że granty? Było! A to właśnie jest immamentną cechą ośrodków
    badawczych. Żyją, chronione przed twardą walką rynkową, głównie z
    badań, czyli z grantów.

    A z drugiej strony jakby co, to pewnie otwarci są na "współpracę":
    chętnie zrobią PCB do latającego talerza, ale... to ma być wspólny
    projekt, ty płacisz, oni robią, oni publikują, oni mają na to
    patenty, oni biorą zyski i oni dają te PCB każdemu, także twojej
    konkurencji. Ogólnie latający talerz jest ich pomysłem, a ty coś tam
    robiłeś... chyba pomagałeś im z dokumentacją, chyba chodziło o
    skserowanie ich projektu...

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: