  • 11. Data: 2018-12-04 21:50:58
    Temat: Re: Fan ICE o EV :P
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 12:36:12 UTC-6 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    ze mu nisan dal kartke z ktorej czyta :)

    > Wcześniej Myjk pisał że nie mozna od razu do pełna ładować czy jakos tak, tu teraz
    że dopiero jak wystygną

    No widzisz. Ale fantasci beda udawac ze jest piknie.
    Ladowac mozesz zawsze ale jak bedziesz aku "cwiczyc" to pozyje krocej.
    No mozesz. Ale lepiej nie :)

    > Auta za tyle kasy a przyoszczędzili płytkę z elektroniką za kilka usd która by za
    użytkownika myślała jak i kiedy ładować?

    Mysle ze powod jest bardziej prozaiczny, np. ze to ficzer chroniony patentem.
    Nie ma sie co czepiac.

    > Toć ładowarki z biedronki za kilkadziesiąt zł to potrafią
    > Użytkownik winien tylko pod dom podjechać, wtyczkę wsadzić a niech auto zacznie się
    ładować kiedy tam można i jak dużo można.

    No mysle ze powinien taki ficzer byc. Ale nie ma.

    Ale mnie by to nie przeszkadzalo. Kupil bym w biedrze programator i ustawil aby
    wlaczal zasilanie auta o 21:00.

    Mnie przeszkadza cena.

  • 12. Data: 2018-12-04 21:52:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Dec 2018 12:38:19 -0800 (PST), s...@g...com

    > Mysle ze na to moze ktos miec patent i dlatego nie dali. Ale kto ich tam wie...

    No a dlaczego na turbawkę nie dali automatycznego opóźnionego wyłączenia?
    Mimo tego powstał jakiś box AFAIR dla Subaru. Po prostu są ludzie którzy
    mogą chcieć ładować bezpośrednio nawet jeśli się to odbędzie kosztem
    uszkodzenia pojazdu, tak samo jak ICE wielu ludzi zwyczajnie zajeżdża.
    Producentowi co do tego, skoro to nie ich własność. Fakt, potem się
    wypowiadają tacy właściciele w internetach, że połowy baterii ubyło, a
    potem się okazuje że instrukcji nawet w rękach nie mieli -- i to jest na
    niekorzyść produktu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2018-12-04 22:20:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Dec 2018 12:37:01 -0800 (PST), s...@g...com

    > przebieg roczny/52*5 czyli dzielic na 260 a nie 365.

    Średni DZIENNY to średni DZIENNY. Ja w dni weekendowe jeżdżę dalej niż w
    powszednie.

    > Czepiam sie tam gdzie liczenie jest zle zrobione.
    > po kij mi znac sredni dzienny przebieg?
    > Co to za informacja?

    Chodziło o uzmysłowienie jak śmieszne przebiegi robi większość "kowalskich"
    i jak to wygląda do przeświadczenia o tym, że EV ma mały zasięg.

    > Czytal. To ze wymienil pare wad nie zmienia faktu ze to material sponsorowany.

    Znaczy są jakieś gorsze wady o których wrednie nie wspomniał?
    BTW Pożycz na chwilę kryształową kulę...

    > A jaki to problem aby w aucie byl guzik z napisem "chce aby samochod
    > naladowal akumulator najlepiej jak sie da a w zamian obiecuje ze bede go
    > podlaczal po powrocie z pracy natychmiast ale nie bede oczekiwal
    > naladowanego do pelna przed 6 rano"

    W Tesli można sobie backupowe cele odblokować godząc się na degradację
    baterii. :P Może i Nissan się doczeka, aczkolwiek znając marki wschodnie
    pewnie czegoś takiego nie wprowadzą.

    > Ficzer prosty do zaaplikowania (10 linijek kodu czytajacych
    > temperature ogniw plus warunek)

    Takie pytanie to zadaj producentowi. Ważne, że zostało to wykazane w
    materiale, bo nie każdy o tym wie -- w tym grupowy Marek, który takim
    Leafem jeździł i jak się okazało zajeździł. :P

    > 160mil. Gdzie tam do 350km? moze 250 miales na mysli?

    Tak, literówka.

    > Tak czy siak trza ladowac codziennie. Jak sie raz zapomni to mozna z
    > roboty nie wrocic jak sie jedzie te 40mil.

    Jak się jedzie 40 mil do pracy, to nie trzeba ładować codziennie.

    > Twoje wrazenie jest mylne.

    Przecież większość ludzi EV zadowoli. Nowy EV można kupić w cenie ICE.
    Można kupić taniej niż $10k. Czyli Ciebie by zadowolił w pełni. Czyli jest
    dobrze, a Ty twierdzisz że nie jest dobrze.

    > No mi by wystarczylo. Ale nie kupie bo za drogie. I nawet takich po
    > 10kUSD nie widze w okolicy. Ja patrze przez pryzmat portfela i
    > uzytecznosci. Jestem w stanie doplacic jak pozytek jest.

    Bo żyjesz w polskim ciemnogrodzie, i w UE gdzie panują producenci ICE a EV
    są pałowane.

    > A EV aktualnie pozyteczne nie jest. W tym jest rowniez koszt.

    Jest pożyteczne pod każdym względem, a że ma absurdalną cenę u nas, w ogóle
    w UE, to inna inszość.

    > Mi sie to wydaje bez sensu. Hamulec jest po to aby hamowac. Bez sensu w
    > jednym trybie ma martwa strefe jesli ma to na celu oszczedzac energie
    > czy klocki. Jakby tak bylo to w obu przypadkach ta martwa strefa tam
    > byla.

    Ale po co hamulec, skoro odjęcie gazu wystarczy i rekuperacja wykonuje
    większość roboty, a potem automat klockami i robi to idealnie płynnie.

    > Ale mozna Jasona zapytac, jeszcze to auto pewnie ma.

    Pytaj.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2018-12-04 22:24:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Dec 2018 12:50:58 -0800 (PST), s...@g...com

    > No widzisz. Ale fantasci beda udawac ze jest piknie.
    > Ladowac mozesz zawsze ale jak bedziesz aku "cwiczyc" to pozyje krocej.
    > No mozesz. Ale lepiej nie :)

    No i to samo jest z turbawką. Albo z odpowiednim paliwem. Rozumiem że Ty
    testujesz paliwo za każdym razem przy dystrybutorze czy trzyma parametry?
    No a są tacy co oleju nie wymieniają zgodnie z instrukcją i co im zrobisz?
    Też powinien być jakiś układ scalony co by auto unieruchamiał, a nie ma.

    > Mysle ze powod jest bardziej prozaiczny, np. ze to ficzer chroniony patentem.
    > Nie ma sie co czepiac.

    Znaczy który?

    > No mysle ze powinien taki ficzer byc. Ale nie ma. Ale mnie by to nie
    > przeszkadzalo. Kupil bym w biedrze programator i ustawil aby wlaczal
    > zasilanie auta o 21:00.

    Programator vel timer to jest wbudowany nawet w moim PHEVie. Tak jeśli
    chodzi o załączanie grzania/klimatyzacji jak i ładowania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2018-12-04 22:30:59
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 14:46:41 UTC-6 użytkownik kk napisał:

    > W wolne dni może jeździć co tydzień dalej niż sumarycznie przez cały
    > tydzień.

    Moze, Sprawdzic czy nie ksiadz.
    Jak ktos ma dwa auta (a o tym Jason gadal) to w weekend jedzie jednym, drugie stoi. I
    tym jednym robi te dlugie km. Elektryk stoi.
    Poza tym jak patrze wokolo to jednak w weekendy sie albo nie jezdzi wcale albo tyle
    ze zasiegu tego elektryka braknie albo bedzie na styk.

    > Jeśli do pracy mam 3,5km (5x 3,5=17,5) a jeden wyjazd do rodziny to 40km
    > to jeżdżę w weekendy więcej czy mniej niż w dni robocze?

    Jedziesz do tej rodziny w oba dni weekendu? I bite 52 razy na rok?

    Obejrzales wogole ten film? Gostek zaczal od tego ze to drugie auto ma byc. I takie
    na dojazdy do roboty.
    Wiec po kij wciagac w to weekendy?

    Standardowo, pomieszajmy nieco analize, zrobmy metna moze sie jakos dyskusja
    rozejdzie?

    Liczenie sredniej dla auta "pracowego" dla dni nieroboczych jest srednim pomyslem.
    Jakby entuzjasci EV byli tak pewni swego to by nie musieli sie uciekac do takich
    ekwilibrystyk.

    Starczylo by powiedziec ze sredni przebieg dzienny to 58mil a nie 40 i po sprawie.
    Z tych 160 zostanie jeszcze 2/3. Wiec i na wycieczke do rodziny starczy.

    Ale nie, lepiej pomotac sie w dyskusji o pierdolach :)

    > No czepiasz się :-)

    ano :)

    Tak jak juz napisalem, ja bym se kupil takiego lifa. Ale za drogi. Nawet bym kupil
    takiego za 10kUSD, ale nikt takiego tu nie sprzedaje. Wiec nadal EV jest dla mnie i
    reszty populacji takim se rozwiazaniem.

    Szczegolnie ze aktualnie benzyna u mnie leci po 3pln za litr.
    I tym pozwole se zakonczyc filozofowanie bo po prostu elektryk jest nadal kiepskim
    wyborem.

  • 16. Data: 2018-12-04 22:35:14
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 14:53:00 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > Mimo tego powstał jakiś box AFAIR dla Subaru. Po prostu są ludzie którzy
    > mogą chcieć ładować bezpośrednio nawet jeśli się to odbędzie kosztem

    No sa tacy. Ale nie sadze aby tego sie nie dalo obejsc. Starczyl by guzik przy tym
    gniazdku. Nie wcisniesz, laduje powoli. Chcesz turbo, wciskasz przy podlaczeniu. Ale
    nie dali.

> [...]
    > wypowiadają tacy właściciele w internetach, że połowy baterii ubyło, a
    > potem się okazuje że instrukcji nawet w rękach nie mieli -- i to jest na

    Ale aktualnie to komus zalezy aby ludzie to kupowali. Ludzie nie staja w kolejkach po
    elektryki (No, po tesle staja i chyba po tego volta od chevroleta tez - nie
    pamietam). Aktualnie to nissan raczej by chcial sprzedac niz ludzie kupic. Wiec to
    producent powinien ulatwiac i sie przymilac a nie klient gimnastykowac.

    No chyba ze producenci tez to maja w pompie i produkuja zeby PR byl.

  • 17. Data: 2018-12-04 22:40:08
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 15:24:58 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 4 Dec 2018 12:50:58 -0800 (PST), s...@g...com

    > No i to samo jest z turbawką. Albo z odpowiednim paliwem. Rozumiem że Ty
    > testujesz paliwo za każdym razem przy dystrybutorze czy trzyma parametry?

    Nie, ale moja foka ponad miala prawie 400kkm i 10 lat na karku na nic nie narzekala.
    Wiec nie widze problemu. A taki aku to przejezdzi 400kkm i 10 lat posluzy tak aby
    nadal sie nadawal do jazdy?

    Bo jak nie to jednak trzeba wiecej certolenia niz ta foka...

    > No a są tacy co oleju nie wymieniają zgodnie z instrukcją i co im zrobisz?
    > Też powinien być jakiś układ scalony co by auto unieruchamiał, a nie ma.

    Fantazjujesz. Ja pisze o guziku ktory za mnie wykona to certolenie. A ty o
    unieruchamianiu. Wysil sie nieco. Podyskutujmy konstruktywnie.

    W aucie co mam jest lampka i licznik dotyczacy wymiany oleju. Mi to nie potrzebne ale
    to jest ta sama klasa ulepszenia co bym chcial w zakresie dbania o aku.

    > Znaczy który?

    Zeby uruchamiac ladowanie jak aku to mniej szkodzi. Znaczy sie po ochlodzeniu.

    > Programator vel timer to jest wbudowany nawet w moim PHEVie. Tak jeśli
    > chodzi o załączanie grzania/klimatyzacji jak i ładowania.

    A widzisz w lifie nie ma, albo Jason nie znalazl bo jakby znalazl to by sie pochwali.

  • 18. Data: 2018-12-05 12:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Ale mnie by to nie przeszkadzalo. Kupil bym w biedrze programator i
    > ustawil aby wlaczal zasilanie auta o 21:00.

    ale po co czekac do 21 skoro przyjechałes o 15 a ładowanie mogłby sie
    zaczac o 15:30....? No chyba ze po 22 bo taryfa inna...

    Tak czy siak - jak widac - auta maja pierdylion niepotrzebnych rzeczy a
    nie maja takich wydawałoby sie podstawowych spraw...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 19. Data: 2018-12-05 12:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > internetach, że połowy baterii ubyło, a potem się okazuje że
    > instrukcji nawet w rękach nie mieli -- i to jest na niekorzyść

    Jakies absurdalne tłumaczenie.
    Dlaczego nie dali w turbinach - bardzo dobre pytanie!
    Ale z tymi turbinami to chyba jakos lepiej jest bo juz nie sa tak
    awaryjne jak były na poczatku ich popularyzowania.

    Co do ładowania aku - co za problem dac dodatkowe ustawienie typu: ładuj
    przy optymalnej temperaturze, ładuj od razu i ochnascie innych wersji...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 20. Data: 2018-12-05 14:27:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 12:59:54 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Jakies absurdalne tłumaczenie.
    > Dlaczego nie dali w turbinach - bardzo dobre pytanie!

    Pewnie dlatego że niezbyt bezpiecznym pomysłem byłoby zostawianie włączonego auta po
    wyjściu z niego kierowcy. Chociażby w garażu
    Przy elektrykach żadna tego typu okoliczność nie zachodzi a sprawdzanie czy można
    ładować, jak długo, jakim padem i do jakiej pojemności jest do zrealizowania banalnie
    proste. Robią to ładowarki z biedry kosztujące mniej jak stówę chyba

    > Co do ładowania aku - co za problem dac dodatkowe ustawienie typu: ładuj
    > przy optymalnej temperaturze, ładuj od razu i ochnascie innych wersji...?

    Ano właśnie