  • 21. Data: 2019-03-29 18:19:24
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-29 o 16:12, J.F. pisze:

    > A dziala to gniazdko ?
    >
    > Bo to tak ... troche dziwne.

    Dlaczego dziwne?
    Jak dotkniesz palcem sondy oscyloskopu to na ekranie możesz zobaczyć
    przebieg 50Hz - czyli z twojego palca do 'ziemi' może popłynąć jakiś prąd.
    Ciekawe, czy prąd płynący przez neonówkę w takim śrubokręciku ma kształt
    zbliżony do sinusa czy są to może szpilki (że jak się zapali to
    rozładowuje pojemność, a jak gaśnie to pozwala znów się ładować itd.).
    Może kiedyś sprawdzę, ale nie teraz (próbnik mam w domu, a oscyloskop w
    pracy, i determinację do tego za małą).
    P.G.

  • 22. Data: 2019-03-29 19:17:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2019 18:19:24 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Dlaczego dziwne?
    > Jak dotkniesz palcem sondy oscyloskopu to na ekranie możesz zobaczyć
    > przebieg 50Hz - czyli z twojego palca do 'ziemi' może popłynąć jakiś prąd.

    Jak oscyloskopu, to i napiecie mozna zobaczyc - raczej nie przekroczy
    50V, wiec neonowka nie zaplonie.

    Moglby miec neutralny przewod urwany, przez pojemnosc pobudzilby go
    przewod fazowy ... ale gniazdko by nie dzialalo.

    Mogloby byc miejsce, ze czlowiek zbiera duzo zaklocen ... plyta
    metalowa pod nogami pod faza ? Dziwne.
    Linia 200kV za oknem ? tez dziwne.

> [...]
    > rozładowuje pojemność, a jak gaśnie to pozwala znów się ładować itd.).
    > Może kiedyś sprawdzę, ale nie teraz (próbnik mam w domu, a oscyloskop w

    Raczej ma przerwy przy malym napieciu i gwaltowny narost jak juz
    zaplonie.

    J.

  • 23. Data: 2019-03-29 19:22:15
    Temat: Re: (OT)Faza w gniazdku
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-03-29 14:26, robot wrote:

    > Powiedzmy że to moja matka pisze.

    "Matka siedzi z tyłu!"
    https://www.youtube.com/watch?v=T9PemRItJGk

    W.

  • 24. Data: 2019-03-29 19:43:35
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Tak, ale tylko jak dotkniesz palcem punktu z tyłu śrubokręcika...

    ... lub gdy w mieszkaniu jest wilgotność 101% ;)

  • 25. Data: 2019-03-29 19:54:22
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > A ten rezystor jest IMO miejszy w probnikach.

    Rozebrałem mój (z lat 60-tych): 360k/0,125W.

  • 26. Data: 2019-03-29 20:41:22
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-03-29 18:19, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > rozładowuje pojemność, a jak gaśnie to pozwala znów się ładować itd.).
    > Może kiedyś sprawdzę, ale nie teraz (próbnik mam w domu, a oscyloskop w

    Taki jak w świetlówce, pulsujący z niepełnym wypełnieniem.
    Zapłon gdzies przy 100-110 V a wyłączenie przy 80-90 v.
    http://www.giangrandi.ch/electronics/fluorescenttube
    s/Vlamp-Ilamp-open.png

  • 27. Data: 2019-03-30 00:26:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie podobno tylko ma byc po lewej. Jednak nigdzie nie okreslono czy ma byc po lewej
    jak sie sie stoi przodem czy jak tylem do gniazdka.

  • 28. Data: 2019-03-30 00:48:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z podwojnymi gniazdkami to jest jeszcze tak ze w poziomie mozna je zamontowac.

  • 29. Data: 2019-03-30 00:57:15
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-03-30 00:48, Zenek Kapelinder wrote:
    > Z podwojnymi gniazdkami to jest jeszcze tak ze w poziomie mozna je zamontowac.

    albo, do góry nogami :)))

  • 30. Data: 2019-03-30 11:44:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-29 o 19:17, J.F. pisze:

    > Jak oscyloskopu, to i napiecie mozna zobaczyc - raczej nie przekroczy
    > 50V, wiec neonowka nie zaplonie.

    Ale sonda ma cały czas 10M. Dopóki neonówka nie świeci jest chyba prawie
    nieskończoność. Może tam jest większe napięcie, które natychmiast siada
    gdy neonówka błyśnie. Króciutkie błyski 100Hz odbierane jako słabe
    świecenie.

    > Mogloby byc miejsce, ze czlowiek zbiera duzo zaklocen ... plyta
    > metalowa pod nogami pod faza ? Dziwne.
    > Linia 200kV za oknem ? tez dziwne.

    Ale może wcale nie trzeba czegoś super dziwnego bo może potencjał jest
    duży tylko moc znikoma i zaświeci słabo tak jak piszę wyżej.

    > Raczej ma przerwy przy malym napieciu i gwaltowny narost jak juz
    > zaplonie.

    Przypuszczam, że przy normalnym świecieniu tak jest, ale wtedy, gdy
    słabo świeci to może po gwałtownym naroście jest spadek do zera.
    P.G.