  • 1. Data: 2010-09-16 19:39:02
    Temat: Fiat Punto - dziwna symetria w korozji
    Od: r...@k...pl

    Jest autko do kupienia, takie jak tutaj:
    http://otomoto.pl/fiat-punto-C15193032.html
    Na zdjęciach, które chyba były retuszowane, słabo to widać, ale w progach
    po obydwu stronach ma otwory od korozji średnicy jakichś 5 cm (no napewno
    nie sa to dokładne okręgi). Ale najdziwniejsze dla mnie jest to, że po
    obydwu stronach występują dokładnie w tym samym miejscu. Mam pytanie dp
    fachowców: czy to jest normalny objaw we Fiacie Punto czy jest to objaw
    poważniejszego uszkodzenia?

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 2. Data: 2010-09-16 23:47:15
    Temat: Re: Fiat Punto - dziwna symetria w korozji
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-16 19:39, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > obydwu stronach występują dokładnie w tym samym miejscu. Mam pytanie dp
    > fachowców: czy to jest normalny objaw we Fiacie Punto czy jest to objaw

    Nie widzę na tych zdjęciach o co dokładnie Ci chodzi, więc może zaznacz
    w paincie miejsce i wrzuć zdjęcie ponownie na imageshack.

    Co do symetrycznych uszkodzeń progów to widziałem kiedyś jak myjna
    automatyczna wjechała w bok samochodu szczotami do mycia felg i kręcąc
    nimi symetrycznie porysowała lakier na progach. Pewnie po latach mogłoby
    tam zacząć rdzewieć.

    Inna przyczyna jaka mi przychodzi do głowy, to może buda się łamie?

  • 3. Data: 2010-09-17 06:48:41
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik r...@k...pl napisał:
> [...]
    > obydwu stronach występują dokładnie w tym samym miejscu. Mam pytanie dp
    > fachowców: czy to jest normalny objaw we Fiacie Punto czy jest to objaw

    To nie jest dziwne, w tych miejscach jest oznaczenie miejsc do podkladania podnosnika
    aby podniesc
    auto. Moge tylko powiedziec, ze w moim bylym Puncie, ktore nadal jedzi w rodzinie
    dokladnie w tych
    samych miejscach zaczynaja korodowac progi, tyle ze auto jest z 97' a produkcja 96'.
    Dodatkowo
    koroduje tylna klapa w okolicy zamka i okolicy uszczelki szyby oraz nad przednia
    szyba ostatnio
    wyszly bable ale to chyba od uderzenia kamieniem podczas jazdy (auto stoi pod chmurka
    od nowosci
    czyli od 14 lat i nie bylo zbytnio dbane).
    pozdrawioam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2010-09-17 07:11:26
    Od: r...@k...pl

    Dnia Fri, 17 Sep 2010 06:48:41 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):

> [...]
    chmurka od nowosci
    > czyli od 14 lat i nie bylo zbytnio dbane).

    I to chyba będzie właśnie to. Wielkie dzięki.

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 5. Data: 2010-09-17 09:02:40
    Od: r...@k...pl

    http://img192.imageshack.us/i/punto1s.jpg/
    http://img843.imageshack.us/i/punto2.jpg/

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 6. Data: 2010-09-17 09:06:45
    Od: stalowe <s...@g...com>

    On 17 Wrz, 06:48, Gabriel 'wilk'
    <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

    > To nie jest dziwne, w tych miejscach jest oznaczenie miejsc do podkladania
    podnosnika aby podniesc
    > auto.

    miejsce do podnośnika jest zaraz blisko nadkola z przodu. Ślady
    korozji widzę bliżej połowy (no może 1/3) progu od koła.
    Korozja progu to można powiedzieć rzecz obowiązkowa w puncie. sam mam
    ten sam rocznik, progi miałem już spawane ale rdza żre i tak dalej.
    Tylna klapa podobnie. Warto wejść pod samochód i sprawdzić czy nie
    jest 'miękka' podłoga.
    Ładny lakier na tym samochodzie, w ogóle wygląda na dobrzy
    utrzymany...
    --
    jureko

  • 7. Data: 2010-09-17 09:20:32
    Od: r...@k...pl

    Dnia Fri, 17 Sep 2010 00:06:45 -0700 (PDT), stalowe napisał(a):

> [...]
    > jest 'miękka' podłoga.
    > Ładny lakier na tym samochodzie, w ogóle wygląda na dobrzy

    Obejrzałęm juz sporo aut z ogłoszeń i zawsze lepiej to wygląda na zdjęciach
    niż w rzeczywistości. Ale w przypadku tego autka rzeczywiście oprócz tego
    co napisałem wcześniej, reszta jest w porządku.

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl

  • 8. Data: 2010-09-17 09:21:06
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-16 19:39, r...@k...pl pisze:
    > Jest autko do kupienia, takie jak tutaj:
    > http://otomoto.pl/fiat-punto-C15193032.html

    Piszę całkiem serio, punto a w dodatku z tego rocznika będzie już
    poważnie skorodowane, nawet jeśli z wierzchu tego nie widać. Jeśli
    chcesz uniknąć kłopotów z naprawami blacharskimi (a to się nie opłaca
    sprawdzałem wielokrotnie w swoim przypadku) odpuść sobie. Nawet punto II
    nie jest ideałem pod tym względem a co dopiero jego poprzednik.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-09-17 09:24:15
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-17 09:06, stalowe pisze:
    > Ładny lakier na tym samochodzie, w ogóle wygląda na dobrzy
    > utrzymany...

    śmiem twierdzić, ze nawet dobre chęci właściciela nie wystarczą, aby te
    auta nie korodowały. Problem jest taki, że korozja zaczyna się od
    wewnątrz i nawet z zewnątrz dobrze utrzymany egzemplarz może być już
    wrakiem. Żeby się upewnić, że tak jest można zdjąć boczek i zobaczyć jak
    wygląda próg(wersja 3d) zwykle jest już tam zaawansowana korozja.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-09-17 09:36:33
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-17 09:20, r...@k...pl pisze:
    > Obejrzałęm juz sporo aut z ogłoszeń i zawsze lepiej to wygląda na zdjęciach
    > niż w rzeczywistości. Ale w przypadku tego autka rzeczywiście oprócz tego
    > co napisałem wcześniej, reszta jest w porządku.

    czy musi to być koniecznie punto? Jest wiele aut za podobne pieniądze
    które jednak odznaczają się większą odpornością na korozję. Chociażby
    nielubiane u nas auta francuskie które nie są takie złe jak niektórym
    się wydaje a i części nie kosztują majątku.

    --
    krzysiek82