  • 1. Data: 2010-09-16 08:02:32
    Temat: socjalizm na calego
    Od: crawshank <c...@o...pl>

    http://moto.onet.pl/1625600,1,unia-konczy-kariere-di
    esli,artykul.html?node=2

    najsmieszniejsza jest ta unijna nowomowa o 'wyrownywaniu cen' ...
    dlaczego otwartym tekstem nie powiedza, ze chodzi o kolejne fiskalne
    szabrowanie w kieszeniach ludzi ... zupelnie jakby politycy (zwlaszcza
    unijni) lepiej wiedzieli jak wydac kase jak ludzie, ktorzy ja zarabiaja
    ... ile takich ruchow jeszcze trzeba, zeby ludzie zrozumieli ze ten
    system jest budowany przeciwko nam ...

  • 2. Data: 2010-09-16 08:14:47
    Temat: Re: socjalizm na calego
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Użytkownik "crawshank" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zarabiaja ...
    > ile takich ruchow jeszcze trzeba, zeby ludzie zrozumieli ze ten system jest

    System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest
    tańszy na
    stacjach z powodu niższej akcyzy.

  • 3. Data: 2010-09-16 09:37:20
    Od: "Paweł" <p...@c...com.pl>

    > System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów
    > produkcji, jest tańszy na stacjach z powodu niższej akcyzy.

    I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
    której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie
    produkując benzyny.

  • 4. Data: 2010-09-16 09:38:35
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Paweł" <p...@c...com.pl> napisał w wiadomości

    > I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
    > której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie
    > produkując benzyny.

    Durzo niesprawiedliwy.

  • 5. Data: 2010-09-16 10:37:43
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "crawshank" <c...@o...pl> wrote in message
    > http://moto.onet.pl/1625600,1,unia-konczy-kariere-di
    esli,artykul.html?node=2

    > najsmieszniejsza jest ta unijna nowomowa o 'wyrownywaniu cen' ...

    Co Cie tak smieszy? W UK - odkąd pamiętam ON był droższy od benzyny.

  • 6. Data: 2010-09-16 10:50:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-16 09:37, *Paweł* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
    > której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie
    > produkując benzyny.

    Dlatego kwitnie handel wymienny z Ameryka północną, która zużywa duRZo
    benzyna i znacznie mniej ON :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 7. Data: 2010-09-16 10:51:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 09:37:43 +0100, hants napisał(a):

    > Co Cie tak smieszy? W UK - odkąd pamiętam ON był droższy od benzyny.

    Może to:
    "Diesle, żeby dorównać silnikom benzynowym w emisji np. tlenków azotu,
    muszą mieć zainstalowane drogie filtry w układzie wydechowym, co znacznie
    podnosi koszty ich eksploatacji."

    Ja się popłakałem ze śmiechu. Choć może nie powinienem się naśmiewać z
    głupoty autora...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-09-16 11:48:12
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 16 Wrz, 08:14, "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl> wrote:
    > System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji,
    jest tańszy na
    > stacjach z powodu niższej akcyzy.

    Masz racje, nie widze powodu dlaczego akcyza jest rozna dla ON czy
    benzyny czy LPG.
    Z drugiej strony to nie widze sposobu na ustalenie "sprawiedliwej"
    akcyzy dla paliw. Akcyza jest podatkiem kwotowym, nie procentowym. Czy
    sprawiedliwe byloby dowalenie jednakowej kwoty akcyzy na paliwe do
    kazdej jednostki masy czy objetosci, czy energii czy ilosci kilometrow
    przejechanych wzorcowym pojazdem na litrze dnanego paliwa? Bo kazda
    metoda bedzie dawac fory innemu gatunkowi paliwa.
    Tylko ze to wszystko jest fraszka, w porownaniu do prawdziwego
    problemu.
    Otoz ja nie widze najmniejszego powodu, dla ktorego w ogole istnieje
    podatek akcyzowy. Oprocz oczywiscie tego powodu, ze jest to kolejne (i
    znaczace) obciazenie podatkowe obywatela. Obciazenie jedno z wielu - a
    im ich wiecej i im bardziej rozmyte i ukryte, tym lepiej (dla systemu,
    nie obywatela).
    Ceny paliw, tak jak wszystkich innych towarow i uslug, regulowac
    powinien jedynie rynek (oczywiscie wolny).
    Niestety w demokracji nie doczekamy sie nigdy ani wolnego rynku, ani
    rezygnacji z obecnych kuriozalnie wysokich, niewolniczych, obciazen
    fiskalnych. Co gorsza, w demokracji nie doczekamy sie nawet znaczacego
    kroku w tym kierunku. W demokracji zawsze poklask wsrod ludu bedzie
    mial socjalizm. Demokracja to rzady tyrana zwanego ludem.

  • 9. Data: 2010-09-16 11:51:32
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 16 Wrz, 11:48, choczsz <z...@j...pl> wrote:

    ...a tak w ogole to wszystkie diesle to smierdziuchy, kopcie i
    klekoty ;)

  • 10. Data: 2010-09-16 12:33:14
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 08:02:32 +0200, crawshank napisał(a):

    > najsmieszniejsza jest ta unijna nowomowa o 'wyrownywaniu cen' ...

    Nie martw się, długo to już nie potrwa...Najwyżej do 2020.

    M.