  • 1. Data: 2010-09-16 13:07:41
    Temat: Zgrubna wycena roboty - bendiks.
    Od: Tomasz bla Fortuna <b...@t...be>

    Witam,
    chciałbym z kolegą stać się nieco mądrzejszy o zgrubny koszt wymiany
    bendiksa (robocizna + części).

    Ile może kosztować wymiana w starszej Fieście? A w nowych autach?
    Konstrukcje się komplikują, ale może np. taka standardowa w miarę
    robota jest prostsza i tańsza?

    Dzięki za wszelkie informacje.
    --
    Tomasz bla Fortuna
    jid: bla(at)af.gliwice.pl

  • 2. Data: 2010-09-16 13:57:18
    Temat: Re: Zgrubna wycena roboty - bendiks.
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-16 13:07, Tomasz bla Fortuna pisze:

    > Ile może kosztować wymiana w starszej Fieście? A w nowych autach?

    wszystko zależy od dostępu, w starszych autach także czasami dostęp jest
    do bani a co za tym idzie koszty rosną.

    > Konstrukcje się komplikują, ale może np. taka standardowa w miarę
    > robota jest prostsza i tańsza?

    nie wydaje mi się aby więcej niż 50-100zł za robociznę brać za coś
    takiego, no ale ja nie jestem mechanikiem z warszawy :) pfu wcale nie
    jestem mechanikiem.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-09-16 14:13:57
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-16 13:57, krzysiek82 pisze:

    > wszystko zależy od dostępu, w starszych autach także czasami dostęp jest
    > do bani a co za tym idzie koszty rosną.

    W starszych autach jest do bani?? Powiedziałbym że raczej nie ma reguły
    ale raczej w nowych jest bardziej przerąbane...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 4. Data: 2010-09-16 14:19:10
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2010-09-16 13:57, krzysiek82 pisze:
    > wszystko zależy od dostępu, w starszych autach także czasami dostęp jest
    > do bani a co za tym idzie koszty rosną.

    Moim zdaniem duży udział w kosztach to samo wyjecie rozrusznika.

  • 5. Data: 2010-09-16 14:22:27
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-16 14:13, Lewis pisze:
    > W starszych autach jest do bani?? Powiedziałbym że raczej nie ma reguły
    > ale raczej w nowych jest bardziej przerąbane...

    golf 3 1.6 abu wyciągałem rozrusznik przed blokiem, to było traumatyczne
    przeżycie, w innych może jest łatwiej zwłaszcza w golfie 2 diesel gdzie
    rozrusznik wykręca się dosłownie migiem.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-09-16 14:22:50
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-16 14:19, Adampio pisze:
    > Moim zdaniem duży udział w kosztach to samo wyjecie rozrusznika.

    no właśnie o tym pisałem

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2010-09-16 16:09:40
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-16 14:22, krzysiek82 pisze:

    > golf 3 1.6 abu wyciągałem rozrusznik przed blokiem, to było traumatyczne
    > przeżycie, w innych może jest łatwiej zwłaszcza w golfie 2 diesel gdzie
    > rozrusznik wykręca się dosłownie migiem.

    Skoda favorit, rozrusznik wyjmuje się w 5min. Golf 3 1Z trochę gorzej
    ale od dołu całkiem sprawnie da się to zrobić, A6 2.8ACK, masakra... im
    nowsze tym gorzej, ale nie ma reguły.

  • 8. Data: 2010-09-17 08:38:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w

    > nie wydaje mi się aby więcej niż 50-100zł za robociznę brać za
    > coś takiego, no ale ja nie jestem mechanikiem z warszawy :)

    Pomysl jaka masz stawke za godzine, pomnoz przez 2-3, i zobacz co
    bedzie jak robota zajmie 2h.

    A jak juz rozrusznik wyciagniety, to warto od razu szczotki zmienic
    i lozyska i cena rosnie ..

    J.