  • 11. Data: 2016-04-24 19:29:43
    Temat: Re: Fiat - jak skasować wymianę oleju?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A naprawdę nie ma analogowego trybu typu silnik na biegu luzem,
    > skręcić koła maksymalnie w prawo, nacisnąć hamulec
    > i trzykrotnie włączyć światła długie?

    nigdy nie slyszalem(we fiacie) - ale mając fesa nawet nie chcialoby mi
    sie kombinowac:)

    jedynie wiem o wklepywaniu awaryjnie kodu immo pedalem gazu jak sie
    spaprze kluczyc lub odbiornik:)

  • 12. Data: 2016-04-24 20:03:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nojapierdole. Jak to wszystko czytam to chcialbym samochod z delkiem i co 15 tysiecy
    regulowac przerwe w przerywaczu i luzy zaworow.

  • 13. Data: 2016-04-24 20:06:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nojapierdole. Jak to wszystko czytam to chcialbym samochod z delkiem i co 15
    tysiecy regulowac przerwe w przerywaczu i luzy zaworow.

    uwierz mi, że jak już nauczy się jeden z drugim podpinać do ecu to
    będzie to szalenie ułatwiało diagnostykę potencjalnych problemów. To tak
    durnie brzmi bo trzeba paru gadżetów aby uzyskać funkjonalność jak mają
    w ASO. od elektroniki nie uciekniesz:) vw wie najlepiej;)

  • 14. Data: 2016-04-24 20:11:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakich problemow? Wylapie zuzyty sworzen tlokowy albo przewod do chlodnicy ktory
    niedlugo peknie.

  • 15. Data: 2016-04-24 20:13:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** cef pisze tak:

    > A naprawdę nie ma analogowego trybu typu silnik na biegu luzem,
    > skręcić koła maksymalnie w prawo, nacisnąć hamulec
    > i trzykrotnie włączyć światła długie?

    może to zadziała :)
    https://youtu.be/VzN5DLRdDGY

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 16. Data: 2016-04-24 20:21:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jakich problemow? Wylapie zuzyty sworzen tlokowy albo przewod do chlodnicy ktory
    niedlugo peknie.

    nie ale jak wiesz obecnie w samochodzie w silniku masz wiecej
    elektroniki niz w telewizorze i komputerze razem wziętymi.
    wylapie ci np. ze na jednym cylindrze wypada zaplon (i na którym), czy
    pokaze ci co odczytuje czujka powietrza - ile silnik oczekuje a ile
    dostaje, cisnienie doladowania....zmierzysz to bez elektorniki? nie.
    musiałbyś sobie wmontować manometr w deskę (a i tak nie dowiesz się z
    tego ile powinno byc w danym momencie).

    Zgodzę się co do tego ze kiedys bylo prościej - młotek, mesel, 13tka,
    wkrętak i można naprawiać. Ale za to wiecej wachy paliło i było ogólnie
    bardziej awaryjne. Teraz wpuszczasz idiotę kompletnego za kierownicę w
    zimie i odpali silnik. Kiedyś ten idiota musiałby wiedzieć o ssaniu i
    wiedzieć kiedy je włączyć a kiedy wyłączyć. Moja matka nauczyła się na
    trasie rozbierać gaźnik bo zalewał jej silnik benzyną (aż się wylewało).
    Przy wtryskiwaczach takie problemy nie istnieją(prawie).

  • 17. Data: 2016-04-25 16:52:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.04.2016 o 20:21, sirapacz pisze:

> [...]
    > pokaze ci co odczytuje czujka powietrza - ile silnik oczekuje a ile
    > dostaje, cisnienie doladowania....zmierzysz to bez elektorniki? nie.

    A po co laik miałby to mierzyć?
    I tak mu to nic nie powie....

  • 18. Data: 2016-04-25 17:11:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A po co laik miałby to mierzyć?
    > I tak mu to nic nie powie....

    przykład: mierzysz cienienie doladowania oczekiwane i rzeczywiste.
    jedziesz do mnietka a mnietek na to: paaaanie pięć tysięcy bo turbina
    zdechła, szrot straszny tera robio.

    całkowity laik nie będzie wiedział po kiego mu to, ale osoba która
    niektóre rzeczy naprawia sama - takie narzędzie to zbawienie:)

  • 19. Data: 2016-04-25 21:55:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-24 o 12:19, Jacek pisze:

    Dojrzałem do zakupu ELM 327.
    Doradźcie, czy lepiej na bluetooth, czy na USB?
    Może jakiś konkretny model, który działa pod Win7?
    Widzę modele po 10 zł i po 90.
    Niekoniecznie chcę najtańszy. Chcę poprawnie działający.
    Jacek

  • 20. Data: 2016-04-25 22:12:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
    >Dojrzałem do zakupu ELM 327.
    >Doradźcie, czy lepiej na bluetooth, czy na USB?

    pojawilo sie troche softu na Androida, BT sie przydaje.

    >Może jakiś konkretny model, który działa pod Win7?
    >Widzę modele po 10 zł i po 90.
    >Niekoniecznie chcę najtańszy. Chcę poprawnie działający.

    Te po 10 zl to ponoc z jakiejs felernej partii.
    Ale u mnie dziala.

    Zobacz jeszcze gdzie masz gniazdo - gabaryty interfejsu okazuja sie
    istotne.

    J.