  • 11. Data: 2010-02-07 20:15:50
    Temat: Re: Filmiki 25 fps - czym?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Xvida urządzenie nie łyknie? Chyba już wszystko to lubi, a tam wolność pełna.

    Łyknąć łyknie, ale potwornie się ksztusi przy 30fps, nawet jeśli zjadę z bitrate
    ponizej 1000 kbps.

    latet

  • 12. Data: 2010-02-07 20:21:05
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Normalnie w systemie PAL klatki zapisywane są na przemian, co druga linia
    > obrazu

    Chyba masz na myśli NTSC. W PAL przeplot może, aby nie musi być. Analizowałem
    np. wiele filmów kinowych wydanych na DVD w PAL (region 2) - tylko nieliczne,
    zwłaszcza starsze, polskie, miały przeplot. Lwia część jest "progressive".

    > Podczas nagrywania płytki na format DVD spróbuj ustawić tryb zapisu filmu
    > MPEG2 na PROGRESSIVE

    Nie ma takiej opcji w programie którego używam (WinAvi), ale nie produkuje on
    przeplotu, co widzę podglądając i analizując VOB-y które wypluwa w pececie.

    Może ja to źle opisałem - to nie jest "rwanie" (się obrazu) tylko jakby
    zacięcia, jakby nierównomierność tempa.

    > oraz/lub ustawić w programie do obróbki filmu usuwanie przeplotu - Interlace -
    > na DEINTERLACE.

    Jak można usunąć coś, czego nie ma? :-) W źródle przeplotu brak.

    > W każdym bądź razie sprawdź moje podpowiedzi, bo na pewno nie jest to wina
    > konwersji ilości klatek.

    Mylisz się. To jest absolutnie wida zbyt prymitywnego przelicznia 30-->25.

    Spróbowałem programu Gooder Video Motion Perfect poleconego wyżej i efekty są
    znakomite!
    Szkoda że płatny. A jeszcze bardziej szkoda, że mi się wiesza na niektorych
    plikach źródlowych, wiec raczej nie zaryzykuję kupna.

    latet

  • 13. Data: 2010-02-07 20:33:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Latet pisze:
> [...]
    > Szkoda że płatny. A jeszcze bardziej szkoda, że mi się wiesza na
    > niektorych plikach źródlowych, wiec raczej nie zaryzykuję kupna.

    Przy zabawach na zewnętrznych aplikacjach tego typu najlepiej przejść na
    format bezkompresyjny lub HuffYUV.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2010-02-08 08:11:16
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    > A musisz z tego zrobić dvd? Toż to największa pomyłka w dziejach telewizji...
    > Xvida urządzenie nie łyknie? Chyba już wszystko to lubi, a tam wolność pełna.
    Czy mógłbyś rozwinąć co masz na myśli (serio pytam)? O jakie zalety formatu Xvid
    konkretnie Ci chodzi?

  • 15. Data: 2010-02-08 08:34:57
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Czy mógłbyś rozwinąć co masz na myśli (serio pytam)? O jakie zalety formatu
    > Xvid konkretnie Ci chodzi?

    Ja się domyślam, że (w porównaniu z ustandaryzowanym formatem DVD) chodzi o
    sporą dowolność w wyborze rozdzielczości oraz FPS. Ale to w teorii, bo w
    praktyce potem urządzenia odtwarzajace potrafią bardzo marudzić...

    latet

  • 16. Data: 2010-02-08 08:40:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gebi pisze:
    > Czy mógłbyś rozwinąć co masz na myśli (serio pytam)? O jakie zalety
    > formatu Xvid konkretnie Ci chodzi?

    Przyjmuje dowolne pasmo, ilość klatek na sekundę, rozmiar klatki,
    stosunek boków, audio i brak durnych zabezpieczeń w przeciwieństwie do
    sztywnego, gorszej jakości i przestarzałego formatu dvd.
    Zresztą Xvid to przykład, jest sprawny, darmowy i mocno rozpowszechniony
    w sprzęcie. Mamy nieco lepszy h264 (o ''znacznej lepszości'' to bym
    dyskutował), divx, rewolucyjny pasmowo rmvb (czemu tego www nie
    wspiera?) i kupę innych rozwiązań, w większości darmowych. O audio nie
    wspomnę, acc+ od nero dla mnie jest już szamaństwem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to
    jest.../

  • 17. Data: 2010-02-08 08:42:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Latet pisze:

> [...]
    > chodzi o sporą dowolność w wyborze rozdzielczości oraz FPS. Ale to w
    > teorii, bo w praktyce potem urządzenia odtwarzajace potrafią bardzo

    Ze znanych mi konwerterów Pocket DivX Encoder tworzy dzieła najbardziej
    uniwersalne jeśli chodzi o kompatybilność.
    Z innych polecam Pazerę - mnóstwo formatów. Wszystko darmo i bez
    instalacji w systemie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porażka na maxa, żenua, polewka, a ja jestem kul-gostek, spox no i szacun!/

  • 18. Data: 2010-02-08 09:09:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010 21:21:05 +0100, Latet wrote:
> [...]
    >zwłaszcza starsze, polskie, miały przeplot. Lwia część jest "progressive".

    Ale tu odtwarzacz moze robic przeplot. I chyba nawet robi, bo inaczej
    to by senzu wielkiego nie mialo.

    Co innego z filmami ktore od poczatku na magnetowidzie nagrywano.

    J.

  • 19. Data: 2010-02-08 09:37:39
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Ale tu odtwarzacz moze robic przeplot. I chyba nawet robi, bo inaczej
    > to by senzu wielkiego nie mialo.

    Nie rozumiem - co by sensu nie miało? I po co odtwarzacz sztucznie robi przeplot
    z materiału progressive?

    Dzięki,

    latet

  • 20. Data: 2010-02-08 09:42:03
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem - co by sensu nie miało? I po co odtwarzacz sztucznie robi
    > przeplot z materiału progressive?

    Może po to, aby obejrzeć film na klasycznym telewizorze?

    --
    Lol