  • 21. Data: 2018-03-08 19:33:25
    Temat: Re: Ford eco...opinie?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 17:05 kloi <s...@f...pl> pisze:

    > zamierzam nabyć, warto rozważyć coś innego? troche przerażają mnie te
    > kosiarki 1.0 ale 10tys/rok będzie totot robiło

    Jak rzeczywiście będziesz robił te 10k km na rok to kupuj co Ci się podoba.
    KAŻDE nowe auto przejedzie bez poważniejszych remontów te 150k km. Po 15
    latach co byś nie kupił to z ulgą zutylizujesz.

    TG

  • 22. Data: 2018-03-08 19:47:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2018 15:55:10 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Zdefiniuj miarodajne.

    Takie, żeby nie było wysokiego prawdopodobieństwa całkowitego
    zmanipulowania informacji.
    No i 1 czy 2 opinie to słaba statystyka.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 23. Data: 2018-03-08 19:54:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-08 o 19:47, Maciek pisze:

    > Takie, żeby nie było wysokiego prawdopodobieństwa całkowitego
    > zmanipulowania informacji.
    > No i 1 czy 2 opinie to słaba statystyka.

    Tyle że w odróżnieniu od testów z gazet czy opinii z sieci te
    pochodzą od autentycznych użytkowników tych silników.
    Co więcej pochodzą one nie z okresu pierwszej euforii po zakupie
    a po zapoznaniu się z wadami. Dlatego uważam je za bardziej cenne.
    Ale oczywiście możesz mieć swoje zdanie i wierzyć artykułom
    sponsorowanym.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2018-03-09 08:25:16
    Od: p...@g...com

    wyglada na to ze ten silnik nie posiada wad wrodzonych jak TDI PD (pompa) czy TSI z
    poczatkow produkcji (lancuch, olej) jedyne problemy dotycza przewodow chlodzenia
    ktore potrafia sobie peknac (2 uzytkownikow)

    tu watek kolesia ktory mial jeden z pierwszych modeli w DE (2012r)

    https://www.motor-talk.de/forum/ecoboost-1-0l-erfahr
    ungen-t3846629.html

    i kolejny gdzie ludzie pisza o swych doswiadczeniach

    https://www.motor-talk.de/forum/ecoboost-laufleistun
    g-und-probleme-t4125593.html?page=99

    wypowiedz dosc miarodajna:

    Ecoboost: Laufleistung und Probleme?
    kurzes update meines 1.0 Ecoboost 12/2013:
    km 146.000 keine Probleme

  • 25. Data: 2018-03-09 10:56:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-09 o 08:25, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > wypowiedz dosc miarodajna:
    >
    > Ecoboost: Laufleistung und Probleme?
    > kurzes update meines 1.0 Ecoboost 12/2013:

    Dla nieznających tego barbarzyńskiego języka raczej nie bardzo.
    Skoro ne potrafisz po polsku to może znajdź sobie jakąś miłą niemiecką
    grupę o motoryzacji.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2018-03-11 19:41:28
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 7 marca 2018 10:05:43 UTC-6 użytkownik kloi napisał:
    > Taki Ford ECOSPORT 125KM 1.0 w podstawowej wersji 63900 zł
    >
    > zamierzam nabyć, warto rozważyć coś innego? troche przerażają mnie te
    > kosiarki 1.0 ale 10tys/rok będzie totot robiło
    >
    > W zasadzie ciężko o mały wysoki SUV i nie ma alternatywy, dizajnersko mi
    > się podoba, no jeszcze kia stonic ale...

    Opinie są różne. Tak jak różne są ich źródła.

    Amerykanie nie lubią silników turbodoładowanych i staraja sie od nich trzymac z
    daleka. Samochody "europejskie" uważają za przesadnie delikatne i wymagające dużo
    zachodu.

    Pare cytatów dotyczących ecoboosta z publikacji lemonaid:
    For instance, the Automobile Protection Association (APA) found that 2013-2015 Fords
    with EcoBoost four-cylinder engines burn more fuel than similar models with
    conventional four-cylinder engines. Turbo-equipped vehicles can generate rosy numbers
    in laboratory fuel economy tests, where the acceleration cycle is so gentle that the
    turbo is hardly working, but the APA's real-world evaluations revealed that the
    actual fuel consumption of some models is disappointing and the likelihood of
    expensive repairs down the road is higher.

    Ford, long the darling for improved quality scores, has crashed in the past five
    years due to chronic infotainment electronic failures, faulty EcoBoost (turbocharged)
    powertrains, and false fuel-economy ratings with its C-Max and Fusion hybrids.

    There have been many owner complaints relative to turbocharged engines with
    stop-start systems that work poorly, as well as failure-prone Ford EcoBoost
    turbocharged engines that malfunction, burn excess fuel, or stall out.

    Tyle z za oceanu.
    Co ciekawe nie ma za bardzo narzekań na ich trwałość. Amerykanie lubią narzekać jak
    coś im podpadnie. Tutaj tego nie widać. No, może poza wpadką z ecoboostem z mustanga
    gdzie coś tam sie dosyć szybko zuzywało.

    Tak więc mysle ze nie jest źle.
    Ale te silniki są dosyć krótko na rynku aby wiedzieć ile tak naprawde potrafią no i z
    drugiej strony jako pierwsze serie są robione z zapasem wytrzymałości. Z czasem pewne
    elementy będą odchudzane tak aby całośc zużyła sie równo i była najtańsza.

    Podsumowując: Chyba sie niczego nie dowiesz :) ani pro ani kontra :)

    Pozdrawiam.
    Lukasz.

  • 27. Data: 2018-03-18 10:35:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 17:05, kloi pisze:
> [...]
    >
    > W zasadzie ciężko o mały wysoki SUV i nie ma alternatywy, dizajnersko mi
    > się podoba, no jeszcze kia stonic ale...

    Właśnie byłem toto obejrzeć.
    W środku nic rewelacyjnego, a ten wystający ekran nie wygląda dobrze -
    ktoś będzie wsiadać jako pasażer z większą torbą i może go po prostu
    uszkodzić. Tyle drzwi to porażka - trzeba mieć ponad metr miejsca z
    tyłu, żeby je otworzyć. W czasie deszczu pokrywa otwierana do góry
    osłania wnętrze, tu leje się do środka. A wystarczyło - jeśli chcieli
    być oryginalni - zrobić drzwi jak w Mini albo Dacii - dwuczęściowe,
    otwierane na boki.
    Nie widać przodu maski w ogóle - trzeba by mieć duże wyczucie przy
    parkowaniu albo czujniki z przodu.
    To już bardziej mi się Opel Crossland podoba albo Seat Arona.
    T.

    Ps. Zainteresuj się SsangYongiem. Tivoli prześwit ma nieco mniejszy, ale
    jest to ciekawe i niedrogie auto typu crossover/suv (dłuższa jest wersja
    nazwana XLV). Można do niego założyć gaz i automat. Albo Korando.
    T.

  • 28. Data: 2018-04-06 19:05:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > (pompa) czy TSI z poczatkow produkcji (lancuch, olej) jedyne
    > problemy dotycza przewodow chlodzenia ktore potrafia sobie peknac (2

    Dokładnie - kumpel ma ficusa z silnikiem 1.0 i własnie to ostatnio
    przerabiał.
    Zeby było ciekawiej - oddał do serwisu, naprawili, wyjechal i po 5km auto
    zgubiło cały płyn. Albo zrobili cos innego albo zle.
    A tak poza tym raczej chwali.

    Z taka opinia jest tylko jeden problem - przejechał powiedzmy 50kkm - co
    mozna po takim przebiegu powiedziec o trwałosci samochodu...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 29. Data: 2018-10-20 21:43:47
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > W zasadzie ciężko o mały wysoki SUV i nie ma alternatywy, dizajnersko mi
    > się podoba, no jeszcze kia stonic ale...

    Pewnie jus po ptokach ale znalazlem info na temat ecoboosta 1.6
    https://www.youtube.com/watch?v=7iGDEqRBr14

    To sie moze trafic kazdemu producentowi. Honda miala kiepska serie w civicach. Pewnie
    inne tez ale nie pamietam innych.

  • 30. Data: 2018-10-22 18:08:43
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 08.03.2018 o 15:25, Chris pisze:
    > wybrane elementy sterowania i osprzętu silnika
    To dobre jest :)