  • 21. Data: 2010-02-11 23:04:56
    Temat: Re: Format numeru telefonicznego
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-11 23:57, MarekM wrote:

> [...]
    >
    > Ja od niedawna właśnie mam problem ze wstawianiem zera: firma dała mi
    > służbową komórkę Ery, gdzie "bez zera" wybiera się ... wewnętrzne
    > komórkowe (Era ma takie ustrojstwo: skrócone 3-cyfrowe numery do
    > wszystkich w firmie). Numery "krajowe" trzeba poprzedzić albo zerem,
    > albo +48. Irytuje mnie to nieziemsko, bo co wybieram numer, to słyszę
    > "nie ma takiego numeru" i muszę wpisać go jeszcze raz tylko z zerem.
    > Może kiedyś się przyzwyczaję, ale w dobie postępu i likwidacji 0 nawet w
    > stacjonarnych ciężko się przestawić na dodawanie tegoż zera przy

    legurator też ma takie komórki i, jestem ciekawy, kiedy się zdenerwuje i
    skontroluje swój stan posiadania i dysfunckjonalności kupowanych usług :-)

  • 22. Data: 2010-02-12 09:27:57
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 11 Lut, 15:54, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Może źle zrozumiałem "wtrącili zero"? Czy to oznacza dołączenie zera do
    > numerów stacjonarnych jako integralną część numeru czy coś innego?
    >
    > Przemek

    Tak. Włochy są bodaj jedynym europejskim i jednym z bodaj dosłownie
    kilku na świecie, w którym w sieciach publicznych ( tu stacjonarnych )
    zero jest pierwszą cyfrą numeru abonenta, a nie prefiksem.

  • 23. Data: 2010-02-12 09:57:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-12 10:27, wiwany wrote:

    > Tak. Włochy są bodaj jedynym europejskim i jednym z bodaj dosłownie
    > kilku na świecie, w którym w sieciach publicznych ( tu stacjonarnych )
    > zero jest pierwszą cyfrą numeru abonenta, a nie prefiksem.

    Dodajmy - pierwszą cyfrą numeru stacjonarnego.

  • 24. Data: 2010-02-12 21:19:31
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Dodajmy - pierwszą cyfrą numeru stacjonarnego.

    No tak, ale dlaczego Araneus nazwał ten stan "sraką"? Np. w UK nry
    stacjonarne AFAIK zaczynają się od 1 i 2 a we Włoszech od 0 - co to za
    różnica? Jedyny problem, jaki ja widzę, jest taki, że cudzoziemiec z
    kraju gdzie 0 jest prefiksem, widząc włoski nr stacjonarny 0x....,
    wykręci +39x zamiast +390x...

    Przemek

  • 25. Data: 2010-02-12 23:08:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-12 22:19, Przemysław Kowalik wrote:

> [...]
    > różnica? Jedyny problem, jaki ja widzę, jest taki, że cudzoziemiec z
    > kraju gdzie 0 jest prefiksem, widząc włoski nr stacjonarny 0x....,

    Dokładnie zdefiniowałeś problem :-) Wszyscy, oprócz Włochów, pominą
    zero. Włoch widząc polski numer 0223456789, z Włoch wybierze +480223456789.

  • 26. Data: 2010-02-14 23:00:38
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Dokładnie zdefiniowałeś problem :-) Wszyscy, oprócz Włochów, pominą
    > zero. Włoch widząc polski numer 0223456789, z Włoch wybierze +480223456789.

    No tak, ale ponieważ my szczęśliwie zera się pozbywamy, to na kierunku
    pl<->it problem długoterminowo będzie jakby się zmniejszał. Tzn. Włoch
    będzie miał coraz mniejsze szanse, aby zobaczyć polski numer z zerem bo
    będą podawane bez zera. Z kolei Polak, jak odwyknie od własnego zera, to
    go nie wywali z numeru włoskiego. Ot, takie luźne przemyślenia :-).

    Przemek