    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Fotka krajobrazowa - co byście zmienili w niej?
    Date: Thu, 24 Jul 2014 21:47:21 +0200

    Witam,

    Będąc na spontanicznym spacerze zrobiłem niemniej spontaniczne zdjęcie.
    Ofiarą padł fotograficznie wyświechtany zachód słońca.

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7VHRzeXF
    mblFMWjQ/edit?usp=sharing

    Miałem założony obiektyw szerokokątny (180 stopni) i jego wykorzystałem.
    Moją intencją było oddanie uroku tego miejsca: niebo na horyzoncie stało
    się niemalże czerwone, kamienie falochronu pokazały fajną strukturę a to
    wszystko w niebieskim półmroku. Każdy element sceny budował klimat.
    Przymierzając się do zdjęcia przewertowałem w pamięci podręczniki dot.
    kompozycji zdjęć. Kompletnie te informacje nie wydały mi się przydatne.
    Np. kadrowanie w postaci horyzont nigdy pośrodku. Uznałem, że ma być
    pośrodku bo zarówno to co na górze kadru jak i na dole jest tak samo
    ważne dla mnie. Pomijam fakt deformacji linii horyzontu gdybym nie
    trzymał aparatu możliwie poziomo próbując przesunąć jego linię wyżej lub
    niżej...

    Mając na uwadze zaprzestanie dywagacji siebie samego ze sobą,
    postanowiłem spytać się Was: będąc w tym miejscu w jaki sposób (z
    uzasadnieniem) zmienilibyście kadrowanie / ogniskową / cokolwiek więcej
    aby wyszło ujęcie lepiej / ciekawiej?

    P.S.
    Dodałem sztucznie efekt lekkiego winietowania na dole aby plama światła
    w tafli wody znalazła optyczną kontynuację w oświetleniu kamieni.

    Marek