eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFotoogniwo - wydajność w pochmurne dni ze słońcem za chmurami › Fotoogniwo - wydajność w pochmurne dni ze słońcem za chmurami
    From: "gienek" <nielubie@spamu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Fotoogniwo - wydajność w pochmurne dni ze słońcem za chmurami
    Date: Thu, 23 Nov 2017 14:35:21 +0100

    Czy ktoś ma na stanie to fotoogniwo?
    https://www.tme.eu/pl/details/mf-10w/moduly-fotowolt
    aiczne/mw-green-power/mwg-10/
    Jaki prąd jest w stanie wytworzyć to ogniwo w pochmurne dni, czyli takie
    zachmurzenie jak były w minionych dniach nad Polską - taka szarówka przez
    cały dzień. Bo rozumiem, że podane tam ~500mA to w lipcu jak słońce
    niemiłosiernie praży :)
    Zastanawia mnie czy jest ono w stanie, w pochmurny dzień, gdy go zapniemy do
    akumulatora samochodowego - typowego ołowiowego 43Ah wytworzyć prąd w
    okolicy 200mA?

    Wpadł mi tak pomysł bazując na tej zabawce
    http://allegro.pl/bateria-sloneczna-samochodowa-sola
    r-12v-dc-2-4w-i6218951262.html

    Ten solar z TME ma dużo większą powierzchnię, przez co powinien mieć
    większego kopa w pochmurne dni i cena dużo bardziej atrakcyjniejsza przy
    większej mocy panelu niż ten allegrowy solarek 2,4W.

    Auto jak stoi dłużej na parkingu to żre z niego instalacja jakieś ~15mA non
    stop, bo to migająca diodka od immobilajzera, a to akumulatorek
    podtrzymujący syrenę alarmu i się zbiera tych mA.
    Jak postoi tak z tydzień, dwa to już widać potem na rozruchu, że trochę się
    gniewa, bo przecież to nie perpetum mobile, tej energii tam trzeba mu skąd
    dostarczać.
    Przez tydzień wyciąga to z akumulatora jakieś 2,5Ah.
    I myślę sobie wstawić takiego solara za przednią szybę, szeregowo dioda
    prostownicza, aby płynął prąd tylko DO akumulatora, a w nocy by nie płynął
    do ogniwa fotowoltaicznego, i przez gniazdo zapalniczki taki układ mieć
    buforowania akumulatora. We wtycze bezpiecznik 1A jakby się coś złego miało
    stać.