  • 11. Data: 2009-09-19 10:08:09
    Temat: Re: Fotoradary nie daja rady ?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "greenman" napisał

    > A co to znaczy "sensowne oznakowanie"?
    > W jakim one sa kolorze, jak i jak daleko oznakowana jest droga
    > przed nimi, czy jest oznakowana jezdnia?
    > Jakos nie chce mi sie wierzyc w to co napisales, bo w Polsce
    > jeszcze nie zdarzylo mi sie zobaczyc sensownie oznakowanej puszki
    > - wszystko co widzialem to pieniadze wyrzucone w bloto przez ludzi
    > ktorzy nigdy ze swojego zadupia dalej niz do Warszawy nie wyjezdzali
    > i mysla, ze te urzadzenia maja sluzyc do lapania kierowcow
    > przekraczajacych dozwolona predkosc...

    Samemu mi się nie chciało wierzyć na drodze Warszawa - Zakopane, ale potem
    potwierdziło się na odcinku Warszawa - Nowy Dwór Gdański. Niemal na 100%
    jestem pewny (choć to się okaże w ciągu najbliższych trzech tygodni ; ), że
    każdy fotoradar był wcześniej oznakowany dużą, chyba żółtą tablicą z wielkim
    napisem "Automatyczna kontrola radarowa".
    Praktycznie ani razu nie "wypadłem" wprost na fotoradar. Przed każdym
    wystarczyło puścić gaz i bez gwałtownego hamowania przejeżdżało się z
    bezpieczną prędkością.

    Odniosłem wrażenie, że całe to oznakowanie wreszcie nie jest po to aby
    ordynarnie trzepać kasę ale aby ograniczyć prędkość w niebezpiecznych
    miejscach. Wiadomo, że nie każdy pracuje ale nie miałem już tych dylematów
    sprzed kilku lat kiedy wypadało się na ograniczenie 50 i człowiek myślał -
    co tu kur** ten znak robi ?!?!.

    No i ekipy z suszarkami - na czetery przejazdy raptem dwie i dwa zauważone w
    akcji wideoradary.

    adam

  • 12. Data: 2009-09-20 18:53:11
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    adam wrote:

> [...]
    > Praktycznie ani razu nie "wypadłem" wprost na fotoradar. Przed każdym
    > wystarczyło puścić gaz i bez gwałtownego hamowania przejeżdżało się z

    Tu się zgodzę - właśnie dziś przewaliłem po 10-cio miesięcznej przerwie
    krajową siódemkę od Wawy do Gdańska i nazad. Wrażenia: po pierwsze - rok
    temu były tam 4 fotoradary, teraz co najmniej trzy (???) razy więcej. Po
    drugie - wpakowanie się na któryś wymaga sporego roztargnienia....

    > Odniosłem wrażenie, że całe to oznakowanie wreszcie nie jest po to aby
    > ordynarnie trzepać kasę ale aby ograniczyć prędkość w niebezpiecznych
    > miejscach. Wiadomo, że nie każdy pracuje ale nie miałem już tych dylematów

    to nawet nie do końca tak - to co stoi, to są słupki do instalacji
    fotoradaru. Nie jest tajemnicą, że jest ich kilkakrotnie więcej niż
    fotoradarów, przy czym nie zgadzam się z oficjalnymi statystykami.
    Oficjalnie mamy w Polsce coś 830 punktów pomiarowych i 300 - coś
    fotoradarów. Nieoficjalnie, tego się nie dowiem, ale dziś jak
    przejeżdżałem, miałem podejrzenie, że JEDEN jest załadowany (na
    kilkanaście). Po czym to poznać? A no w oczku widać obiektyw. Powinien być
    taki na całe oczko, jak jest o połowę mniejszy, to podobno zazwyczaj
    znaczy, że policmajstry wrzuciły imitację w postaci puszki po napojach lub
    kawałka rurki - ale tą informacje postaram się zweryfikować... (to znaczy,
    czy są fotoradary z mniejszymi obiektywami) W każdym razie fotoradar który
    miałem okazję oglądać miał obiektyw ledwo mieszczący się w "oczko" puszki.
    To akurat też informacja mało przydatna, bo jak się już widzi, czy skrzynka
    jest załadowana, czy nie, to już jest za późno... ;-)

    > sprzed kilku lat kiedy wypadało się na ograniczenie 50 i człowiek myślał -
    > co tu kur** ten znak robi ?!?!.

    Tu się nie zgodzę - w porównaniu z latami ubiegłymi na siódemce dorzucili
    naście kretyńskich 70-siątek w miejscach, gdzie nie było nic, czyli 90 kmh.
    W myśl zasady: Polak jeździ +20 kmh. Jak dla mnie debilizm. Te miejsca
    przejeżdżałem full - bezpiecznie 90 kmh, z resztą tak jak wszyscy.

    > No i ekipy z suszarkami - na czetery przejazdy raptem dwie i dwa zauważone
    > w akcji wideoradary.

    słabo patrzyłeś... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 13. Data: 2009-09-21 00:48:19
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" napisał

> [...]
    > skrzynka
    > jest załadowana, czy nie, to już jest za późno... ;-)

    A to wiem, z tego co sam zauważyłem niektóre miały na bezczela pozatykane
    deklem wizjery. Ale i tak nie ma sensu cudować - nawet przy przepisowej
    prędkości kierującemu cięzko będzie zauważyć czynny/nieczynny. Chyba, że te
    szopki z atrapami obiektywów pod miejscowych robione żeby się nie rozpasali
    ; )

> [...]
    > W myśl zasady: Polak jeździ +20 kmh. Jak dla mnie debilizm. Te miejsca
    > przejeżdżałem full - bezpiecznie 90 kmh, z resztą tak jak wszyscy.

    Za rzadko jeżdżę żeby to dostrzec. Jakoś wryły mi się te pięćdziesiątki - to
    była kompletna masakra.
    To co się dzieje w okolicach Szydłowca to osobna sprawa ale tam nazwa "droga
    krajowa i tak jest IMHO na wyrost ; )".

    > słabo patrzyłeś... ;-)

    To znaczy tak - jedną ekipę widziałem jak prowadzi łosia na projekcję, drugi
    mnie wyprzedzał (Megane o dziwo) i miał zapaloną elegancką dyskotekę pod
    tylną szybą + nikt mnie nie dorwał - stąd wrażenie, że były tylko dwa ; )

    adam