  • 1. Data: 2009-09-17 08:46:28
    Temat: Szukam aparatu do zdjec w miejscach ocienionych (np. las)
    Od: "grupy" <m...@o...pl>

    Witam!

    Potrzebuje Waszej fachowej pomocy w wyborze aparatu. Może najpierw opowiem o
    swoim dotychczasowym aparacie.
    Posiadam Panasonica Lumix LS 60, ma 6 MP, O.I.S, w sumie nie jest zle.
    Problemem są zdjęcia w ciemniejszym terenie/pomieszczeniu i nie chodzi tu o
    zdjęcia w mroku.... Przykładowo każde zdjęcie robione np. w lesie, jest
    poruszone (czasy 1/30 - 1/4 s), nie pomaga zbytnio podwyższenie ISO (skraca
    się do 1/50 - 1/60 s) no i pojawia się dość widoczne ziarno. Ogólnie aparat
    jest ok, ale lubię zabierac aparat na wycieczki przyrodnicze - nie staty mój
    LS 60 radzi sobie słabo.

    Więć
    -
    potrzebuję aparatu:
    - matryca: około 8-10 MP nie potrzebuje nie wiadomo jakiej wielkiej
    - cena: raczej tani około 400 zł (nie jest to parametr decydujący)
    - stabilizator obrazu
    - tryb pełnego manuala
    - ogólnie aparatu który radzi sobie w warunkach panujących w przejrzystym
    lesie
    - macro: jak najmniejsze, ok. <10-15 cm
    -filmy (640x480 z dźwiękiem - miło by było gdyby miał zoom w czasie
    nagrywania filmu- tak jak BenQ E1220 - aparat sumie ok, tylko nie ma
    manuala...)
    - na karty SD (mile widziana współpraca z SDHC)

  • 2. Data: 2009-09-17 08:48:46
    Od: Olek <o...@u...eu>

    grupy wrote:
> [...]
    > tu o zdjęcia w mroku.... Przykładowo każde zdjęcie robione np. w lesie,
    > jest poruszone (czasy 1/30 - 1/4 s), nie pomaga zbytnio podwyższenie ISO

    a coś takiego jak statyw to zna? masakra

  • 3. Data: 2009-09-17 10:10:59
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    grupy wrote:

> [...]
    > - stabilizator obrazu
    > - tryb pełnego manuala
    > - ogólnie aparatu który radzi sobie w warunkach panujących w

    szukałeś w sklepach ery?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 4. Data: 2009-09-17 11:15:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Każdy kompakt będzie miał ten sam problem.
    Nie istnieje nowy aparat w cenie 400zł, ani nawet 1000 zł, który by go nie miał.
    Rozwiązanie jest tylko jedno: używana lustrzanka, jeśli znajdziesz
    coś działającego za tę cenę.

  • 5. Data: 2009-09-17 11:15:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    grupy pisze:
> [...]
    > manuala...)
    > - na karty SD (mile widziana współpraca z SDHC)

    Koledzy przesadzają. Na pewno warto przyjrzeć się 2 kompaktom: Canon G11
    (lub jego starsze wersje, jeśli znajdziesz gdzieś taniej na wyprzedaży,
    to warto) i Panasonic Lumix LX3. Można też poszukać wśród mniej
    zaawansowanych wersji Canona np. lustrzankopodobna seria PowerShot
    SX1/SX10 lub następcy SX2/SX20. Jest jeszcze mały kieszonkowy Powershot
    SX110 z bardzo ciekawym zakresem ogniskowych - 24-240. Czy szumy są dla
    ciebie akceptowalne, to musisz sam ocenić po samplach, które bez
    problemu znajdziesz w sieci.
    Jest jeszcze pewien czarny koń - to Fuji S100fs. Ma on swoje wady, ale i
    zalety. Jest wielki niczym Canon 40D z dużym obiektywem, ale za to
    dysponuje ogniskową w zakresie 28-400mm (obiektyw ma też swoje poważne
    wady), dysponuje dynamiką porównywalną z lepszymi lustrzankami APS-C i
    jednymi z najniższych, jeśli nie najniższymi szumami wśród aparatów
    "kompaktowych". Warty uwagi też jest (można gdzieniegdzie dostać nowy w
    sklepach) jego poprzednik - Fuji S9600.
    Na bazie S100fs powstał także inny model - S2000EXR. Posiada najnowszą
    matrycę Fuji EXR, która daje podobno jeszcze bardziej rozszerzony zakres
    dynamiczny (matryca testowana była w Fuji F200EXR, tam też znajdziesz
    wyjaśnienie, dlaczego jest ona taka szczególna).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-09-17 11:22:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > problemu znajdziesz w sieci.
    > Jest jeszcze pewien czarny koń - to Fuji S100fs.

    A który z nich zbliża się choćby do sugerowanej ceny? :/

  • 7. Data: 2009-09-17 11:52:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski pisze:

    > A który z nich zbliża się choćby do sugerowanej ceny? :/

    Z czegoś trzeba zrezygnować ;)
    W sugerowanej cenie to nic nie można polecić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-09-17 12:37:41
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Rozwiązanie jest tylko jedno: używana lustrzanka, jeśli znajdziesz
    > coś działającego za tę cenę.
    > Jakub Witkowski

    Witam,
    i oczywiście jakiś jeden obiektywik ze światłem 1,4 za kilkaset
    złotych??
    A ostrość na poziomie 1 metra??

    TYLKO STATYW!!!

    Pozdrawiam
    Les

  • 9. Data: 2009-09-17 12:39:48
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Za 400 zlotych kupisz przyzwoity statyw i bedzie to najlepszy mozliwy wybor.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 10. Data: 2009-09-17 12:49:52
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > a coś takiego jak statyw to zna? masakra

    uzupełnię tylko, że potrzebne są dwa statywy:
    - pierwszy dla aparatu,
    - drugi dla wiewiórki czy innego ptaszka

    P.