  • 11. Data: 2002-04-21 02:52:54
    Temat: Re: Frame Relay/ATM promocja
    Od: "MarFi" <M...@w...pl>

    > mam pytanie. ile kosztuje takie coś?
    >
    > np. ATM 34Mbps
    Cena jest negocjowana, ale trzeba się nastawić na jakieś 30 - 40 tysięcy,
    tak na oko.

  • 12. Data: 2002-04-21 02:52:57
    Od: "MarFi" <M...@w...pl>

    Użytkownik Wojciech Puchar <w...@c...3miasto.net> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:1...@3...net...

    > a polpak-T to nie jest frame-relay?
    Właściwie tak, ale jest nieco inna umowa, a zwłaszcza opłaty. Poza tym w
    ramach usługi FR/ATM można sobie założyć 1 łącze PVC na linii telefonicznej,
    bez dostępu do Internetu. Wcześniej takiego czegoś nie było. No i jest
    dostęp drogą radiową LSDL, ale jak na razie uruchomiony tylko w Warszawie, z
    tego co wiem.

  • 13. Data: 2002-04-21 11:56:26
    Od: "Jur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    telefonicznej,
    > bez dostępu do Internetu. Wcześniej takiego czegoś nie było.
    Teraz tez nie ma, na lini telefonicznej tego nie robia.

  • 14. Data: 2002-04-21 22:26:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    MarFi <M...@w...pl> wrote:
    > Cena jest negocjowana, ale trzeba się nastawić na jakieś 30 - 40 tysięcy,
    > tak na oko.

    Za każdy megabit :>
    A tak na serio - w praktyce każdy ma inną negocjowaną cenę.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 15. Data: 2002-04-21 22:26:18
    Od: "Grzegorz Janoszka (odpowiadając popraw adres)" <G...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@c...3miasto.net> napisał w
    wiadomości news:1019284740.820060@3miasto.net...
    > mam pytanie. ile kosztuje takie coś?
    > np. ATM 34Mbps

    Zobacz do cennika. Jest tam napisane, że indywidualna negocjacja.
    Nie sądzisz chyba, że Ci powiem, ile płaci za łącza mój były pracodawca? ;-P

    --
    GJ

  • 16. Data: 2002-04-22 13:55:58
    Od: "MarFi" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Jur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > telefonicznej,
    > Teraz tez nie ma, na lini telefonicznej tego nie robia.

    W każdym razie w cenniku jest, 1 łącze PVC, niesymetryczne ADSL, w sieci
    korporacyjnej, na linii telefonicznej.
    A wracając do tematu: po co przechodzić na nową umowę? W przypadku małych
    prędkości to ma jeszcze sens, bo jest taniej, ale w przypadku większych?

  • 17. Data: 2002-04-22 13:58:13
    Od: "Piotr Nowak" <l...@n...com.pl>

    > a polpak-T to nie jest frame-relay?

    Kontaktowalem sie dzisiaj z osoba z dzialu marketingu w TPNET. Promocja o
    jakiej pisza wiaze sie tak naprawde ze zmiana marketingowa nazwy - juz nie
    ma POLPAK-T ale jest POLPAK.

    Zmiana oferty jednym wyszla na dobre, innym na zle. Obnizona zostala oplata
    za CIR (ale wprowadzono wymagany parametr wielokosc CIR dla danej
    przepustowosci np. dla EIR 2Mbps jest to 64kbps), natomiast podwyzszono
    oplate za utrzymanie BGP z 300zl/m-c do 1990zl/m-c.

    Wprowadzono tez oplate za loadbalancing - usluge o ktora wielu z nas pytalo.
    Oplata jest zmienna w zaleznosci od ilosci agregowanych lacz i wynosi od
    656zl za 2 lacza do 944zl za 6 agregowanych laczy (max moze byc ich 6).

    Obcizeniu ulegla takze cena ATM. Obecnie port do 34Mbps kosztuje 5tys/m-c, a
    miesieczna oplata za gwarancje 10Mbps kosztuje 60tys. (czyli 6tys za 1Mbps).
    Widac znaczna obnizke tej ceny - gdyz wczesniej bylo to 12tys za 1Mbps.

    To tyle co udalo mi sie dowiedziec :-)

    Pozdrawiam,
    PeTeR

    --
    NetArt http://www.serwery.pl

  • 18. Data: 2002-04-22 13:58:45
    Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka (odpowiadając popraw adres)"
    <G...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "MarFi" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wyobraź sobie, że bierzesz od TPSA razem 40Mbps.
    > Jeśli korzystasz z FR, to masz 20 łączy miedzianych, jeśli ATM, to jeden
    > światłowód.

    Podejrzewam raczej (a wlasciwie jestem pewien) ze to jest ATM25 ktory chodzi
    na parze drutow miedzianych.

    Zaslav

  • 19. Data: 2002-04-22 15:13:38
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

> [...]
    > Oplata jest zmienna w zaleznosci od ilosci agregowanych lacz i wynosi od
    > 656zl za 2 lacza do 944zl za 6 agregowanych laczy (max moze byc ich 6).

    Za kazde lacze tyle, czy w sumie ~700-900 pln dodatkowo ?

    > Obcizeniu ulegla takze cena ATM. Obecnie port do 34Mbps kosztuje 5tys/m-c,
    > miesieczna oplata za gwarancje 10Mbps kosztuje 60tys. (czyli 6tys za
    1Mbps).

    Jak jest z ATMem - czy 'gwarancja' ma sie tak samo jak CIR w FR, czyli nijak
    ?

    > Widac znaczna obnizke tej ceny - gdyz wczesniej bylo to 12tys za 1Mbps.

    :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 addicted, work: http://www.konta.pl

  • 20. Data: 2002-04-22 17:07:44
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Piotr Nowak" <l...@n...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oplata jest zmienna w zaleznosci od ilosci agregowanych lacz i wynosi od
    > 656zl za 2 lacza do 944zl za 6 agregowanych laczy (max moze byc ich 6).

    Jest jeszcze jedna informacja, która - mnie osobiście - powaliła. Sam nie
    wiem czy ze śmiechu czy z przerażenia.
    Otóż k a ż d e łącze. które ma być agregowane musi posiadać CIR=128 kbps.
    Pytałem dwukrotnie - padała ta sama odpowiedź. Czyli - jesli dobrze liczę za
    8Mb/s przyjdzie zapłacić 13.000,- zł. (z BGP - 15.000,-).

    pozdrowienia,
    Z#.