  • 21. Data: 2002-04-23 20:35:06
    Temat: Re: Frame Relay/ATM promocja
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > Obcizeniu ulegla takze cena ATM. Obecnie port do 34Mbps kosztuje 5tys/m-c,
    > miesieczna oplata za gwarancje 10Mbps kosztuje 60tys. (czyli 6tys za
    1Mbps).
    > Widac znaczna obnizke tej ceny - gdyz wczesniej bylo to 12tys za 1Mbps.

    a to juz zaczyna byc ciekawe, jezeli dalo by sie dolaczyc do ich sieci za
    pomoca ATM 34Mb z cirem powiedzmy 1Mb (a moze byc mniejszy) i w sumie gdyby
    to kosztowalo nie wiecej jak jakies 10tys/mc to bym sie zaczal zastanawiac.

    w sumie wolal bym ATM 25Mb - pewnie wyjdzie taniej...

    Marcin

  • 22. Data: 2002-04-24 11:14:28
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    gdyby
    > to kosztowalo nie wiecej jak jakies 10tys/mc to bym sie zaczal

    Nie ma w tym nic ciekawego.
    W połączeniu ATM do sieci TP SA pasmo gwarantowane=maksymalnej
    przepływności, w związku z tym płacąc 11.000,- zł - według aktualnych cen -
    masz 1Mb/s i nic więcej. Kolejny megabit, to kolejne 6.000,- zł., itd.
    Jest to, co prawda, taniej niż było do tej pory, ale i tak megalomania Tepsy
    jest porażająca...

    pozdrawiam,
    Z#

  • 23. Data: 2002-04-25 13:32:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@n...net> writes:

> [...]
    > to kosztowalo nie wiecej jak jakies 10tys/mc to bym sie zaczal zastanawiac.

    A nad czym sie tu zastanawiac? FR 1Mbps z malym CIRem kosztuje ok 2000 zl,
    to 5 razy mniej. Funkcjonalnosc podobna.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 24. Data: 2002-04-25 13:33:02
    Od: "Andrzej Kaczmarek" <s...@i...newbe>

    > Nie wiem dokładnie ile, ale cena jest napewno zaporowa.
    >
    > --
    > *[ Łukasz Trąbiński ]*
    > SysAdmin @wsisiz.edu.pl

    za 8Mbps ATM po swiatlowodzie chcą tera 70 tys. PLN (CBR 8Mbps)

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Kaczmarek

  • 25. Data: 2002-04-26 16:31:22
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > A nad czym sie tu zastanawiac? FR 1Mbps z malym CIRem kosztuje ok 2000 zl,
    > to 5 razy mniej. Funkcjonalnosc podobna.

    a bo wiesz... ja nadal naiwnie wierze ze jezeli mam port 155Mb to moj PCR
    (czy tez EIR) wlasnie tyle wynosi.... szkoda slow.

    Marcin

  • 26. Data: 2002-04-30 10:29:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > a bo wiesz... ja nadal naiwnie wierze ze jezeli mam port 155Mb to moj PCR
    > (czy tez EIR) wlasnie tyle wynosi.... szkoda slow.

    Bez przesady. Szybkosc portu zalezy glownie od urzadzen po obu stronach,
    i nie ma wielkiego zwiazku z przepustowoscia PVC (oprocz tego, ze ta
    ostatnia ogranicza). To zreszta wydaje mi sie logiczne.

    Zreszta na tzw. Zachodzie podobnie jest z FR - tzn. w przeciwienstwie
    do Polpaka tam zakupiony CIR jest wlasnie uzyskiwana w godzinach
    szczytu przepustowoscia (wiec CIR=0 nie dziala w ogole w takich
    godzinach).
    Przy czym nie nalezy tego traktowac jako zachety do podobnego
    skonfigurowania Polpaka - na tzw. Zachodzie sa takze zupelnie inne
    relacje oplat za port, CIR czy EIR. Po prostu u nas TPSA zmusza
    klientow zaporowa cena CIRu do zakupienia niewielkiego CIRu (duzo
    mniejszego niz normalna przepustowosc kanalu w godzinach szczytu).
    Domyslam sie, ze koncowy efekt finansowy jest zwykle podobny, z ta
    roznica, ze TPSA nie musi martwic sie ew. reklamacjami, zwlaszcza tam,
    gdzie Polpak jest nasycony (i gdzie w rezultacie klienci otrzymuja
    usluge duzo gorszej jakosci, placac jak za pierwsza jakosc). Na
    szczescie chyba jest coraz mniej takich miejsc.
    Szczerze mowiac wolalbym model zachodni, z normalnymi CIRami i normalnymi
    oplatami. Niestety obawiam sie, ze wprowadzenie go przez TPSA byloby
    zwiazane z realna podwyzka cen (ktore wcale nie sa niskie). Byc moze
    wlasnie tym ma byc ta ostatnia zmiana.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator