  • 1. Data: 2015-04-09 08:07:56
    Temat: Fujitsu - problem z dyskiem TOSHIBA
    Od: MarkPunk <m...@p...fm>

    sytuacja wygląda następująco

    kupiłem sobie 2TB dysk TOSHIBA i podpiąłem go do komputera przejściówką USB-SATA

    dysk został zobaczony założyłem na nim partycję 2TB i wgrałem około 500GB danych

    ostatnio znalazłem czas by wyjąć z pod biurka komputer i wsadzić ten dysk do środka
    (komputer Fujitsu ESPRIMO P5730 midi tower)

    i dysk zostaje wykryty ale widzi jedną małą około 100GB partycję typu RAW i resztę
    pustą

    wyciągam - podpinam ponownie przez USB i widzi normalną partycję i dane, wpinam do
    SATA na płycie i znowu efekt do du...

    chciałem sprawdzić jak dysk wykrywany jest w BIOS'ie ale tam nie widać jakichkolwiek
    ustawień dysków - a jestem przekonany że kiedyś były, czy w tych kompach można jakimś
    magicznym skrótem wywołać stronę konfiguracji dysków?

    lub co zrobić by dysk został poprawnie zobaczony bo nie chciałbym utracić tych danych
    a chwilowo nie mam ich na co przerzucić by zrepartycjonować ten dysk

  • 2. Data: 2015-04-09 14:05:19
    Temat: Re: Fujitsu - problem z dyskiem TOSHIBA
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    Użytkownik "MarkPunk" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Zabrakło informacji o systemie operacyjnym 32 czy 64 bit i jaki.
    Dyski powyżej 2 TB mają problemy w systemach operacyjnych od Microsoftu.
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/2581408
    pomóc może dobry kontroler dysków z własnym biosem
    i umożliwający botowanie (nie wszystkie umożliwiają)

    --
    P03

  • 3. Data: 2015-04-09 14:24:23
    Od: MarkPunk <m...@p...fm>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 14:05:22 UTC+2 użytkownik P03 napisał:
> [...]
    > pomóc może dobry kontroler dysków z własnym biosem
    > i umożliwający botowanie (nie wszystkie umożliwiają)

    System Win7 Pro 32

  • 4. Data: 2015-04-09 14:58:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 14:05, P03 pisze:

> [...]
    > pomóc może dobry kontroler dysków z własnym biosem
    > i umożliwający botowanie (nie wszystkie umożliwiają)

    Jeszcze jest nikła możliwość, że coś w Biosie nie tak ustawione.
    Mało prawdopodobne, gdyż Q43 powinien spokojnie połknąć taki dysk.

    @MarkPunk: czy dla tego dysku nie włączyłeś w Biosie jakiejś emulacji IDE?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-04-09 15:06:38
    Od: MarkPunk <m...@p...fm>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 14:58:53 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Jeszcze jest nikła możliwość, że coś w Biosie nie tak ustawione.
    > Mało prawdopodobne, gdyż Q43 powinien spokojnie połknąć taki dysk.
    >
    > @MarkPunk: czy dla tego dysku nie włączyłeś w Biosie jakiejś emulacji IDE?

    problem w tym że w BIOS, nie wyświetla się ta zakładka/okno w którym można poustawiać
    dyski

    jedynie w urządzeniach zewnętrznych mogę określić czy dany port sata jest internal
    czy external

    Jak w tym BIOS wywołać ustawienia dysków, bo na pewno się da bo kiedyś je widziałem

  • 6. Data: 2015-04-11 15:46:20
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-04-09 o 14:05, P03 pisze:
    a zacytować potrafisz jak człowiek?

  • 7. Data: 2015-04-13 13:41:13
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-04-09 o 08:07, MarkPunk pisze:

    > i dysk zostaje wykryty ale widzi jedną małą [...]

    Kto widzi?
    Jakim softem to sprawdzasz?
    Sprawdzałeś w windowsie w zarządzaniu dyskami?
    Może trzeba przypisać w windowsie literę dla partycji?

  • 8. Data: 2015-04-15 08:24:11
    Od: MarkPunk <m...@p...fm>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 13:41:14 UTC+2 użytkownik robot napisał:
    > Kto widzi?

    system Win 7 pro

    > Jakim softem to sprawdzasz?

    zarządzaniem dyskami

    > Sprawdzałeś w windowsie w zarządzaniu dyskami?

    TAK

    > Może trzeba przypisać w windowsie literę dla partycji?

    nie, nie trzeba, jest przypisana ale partycja zamiast 2TB ma około 100GB i jest typu
    RAW

    powtórzę pytanie: jak w BIOSie tego Fujitsu otworzyć stronę ustawień dysków, bez
    resetowania BIOS'a !!!