  • 1. Data: 2015-04-09 17:59:37
    Temat: Router MIMO300 Hama ikilka pytań
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Witam.
    Od dłuższego czasu użytkuje jako rozdzielacz routera MIMO 300 firmy Hama,
    wszystko działa do tej pory normalni i zgodznie z przewidywaniami.
    Lecz ostatnio dostałem propozycje nie do odrzucenia od mojego dostawcy TV
    na przejście z predkości 6 MB/s do 50 MB/s. Skorzystałem i zacząłem
    testować sobie prędkości.
    Na stronie speedtest wychodzi mi za każdym razem w granicach 30 MB/s i nie
    chce więcej. Zadzwoniłem uprzejmie na infolinię operatora z pytaniem czy
    może mają jakąś awarie nie do usunięcia? Panna z drugiej strony zdziwiona
    odpowiada że oni mi włączyli pełną przepustowość, tylko mój router
    ogranicza do 30 MB/s. Poradziła by podłączyć kompa bezpośrednio do modemu i
    wtedy sprawdzić.
    Co uczyniłem i prawdą okazało sie to co panienka przepowiedziała.
    I teraz pytanie, co z tym można zrobić?
    Na stronie
    http://www.cnet.com/products/hama-mimo-300-express-w
    ireless-router-802-11b-g-desktop/specs/
    specyfikacja podaje że po kabelku ma łączność AN : 4 x 10Base-T/100Base-TX
    - RJ-45
    Zawsze wydawało mi się że to jest 100 MB/s bo taką również kartę mam w
    komputerze.
    Zmieniac router? To na jaki żeby te 50 MB/s mieć?
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz z Plejshnerem szli ulicą i omawiali plan przyszłej operacji.

  • 2. Data: 2015-04-09 18:09:47
    Temat: Re: Router MIMO300 Hama ikilka pytań
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-04-09 o 17:59, ...:::WISKOLER:::... pisze:
> [...]
    > komputerze.
    > Zmieniac router? To na jaki żeby te 50 MB/s mieć?

    Router nie wyrabia - procek routera musi ten ruch "przetrawić"
    A to oznaczenie to tylko informacja, że port może działać z prędkością
    10Mbit i 100Mbit. To podobnie, jak w samochodach, prędkościomierz do 220
    km/h ale jak poleci 160 km/h to już sukces.

  • 3. Data: 2015-04-09 19:22:59
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-09 o 17:59, ...:::WISKOLER:::... pisze:

    > Zmieniac router? To na jaki żeby te 50 MB/s mieć?

    Oczywiście masz na myśli Mb/s a nie MB/s. Za dobrze by było. Jeśli
    chodzi o wydajne routery to przyjrzyj się:

    Dovado (do tej pory najszybszy router pod modemy LTE)
    Mikrotik RouterBoard (ogromne możliwości, doskonała cena)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2015-04-09 19:52:23
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > Oczywiście masz na myśli Mb/s a nie MB/s. Za dobrze by było. Jeśli

    chyba w unii europejskiej...

  • 5. Data: 2015-04-09 19:53:55
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Piotr Rezmer
    naskrobał(a):

    > Dovado (do tej pory najszybszy router pod modemy LTE)
    Modem z LTE nie jest mi potrzebny. Wystarczy sam router z siecia WiFi.

    > Mikrotik RouterBoard (ogromne możliwości, doskonała cena)
    Jakiś konkretny model masz na oku?

    Czego szukać w specyfikacji by być pewnym że po podłączeniu do mojej sieci
    będe miał te 50Mb/s?

    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Stirlitz energicznie wtargnął do gabinetu Hitlera. "Czego chcesz?" -

  • 6. Data: 2015-04-09 20:28:35
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-09 o 19:53, ...:::WISKOLER:::... pisze:

    > Czego szukać w specyfikacji by być pewnym że po podłączeniu do mojej sieci
    > będe miał te 50Mb/s?

    Zaczałbym od wybrania tych modeli które mają WAN na GbE.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2015-04-09 20:39:44
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

> [...]
    > Jakiś konkretny model masz na oku?
    >
    > Czego szukać w specyfikacji by być pewnym że po podłączeniu do mojej sieci

    Weź np RB951G. U mnie obsłużył ruch 70Mb/s z routera Dovado podpiętego
    pod WAN. Czyli Twoje 50Mb/s też obsłuży.

    Tutaj masz jeszcze zestawienie innych routerów:
    http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/b
    ar/74-wan-to-lan

    Dość dobrze oceniany jest ASUS RT-N56U. Rozważ też produkty Ubuiquiti.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2015-04-09 20:44:08
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-09 o 20:39, Piotr Rezmer pisze:

    > Dość dobrze oceniany jest ASUS RT-N56U. Rozważ też produkty Ubiquiti.

    Tutaj masz przykładowy niedrogi i szybki router Ubiquiti
    http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews
    /32012-first-look-ubiquiti-edgerouter-lite?start=1

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2015-04-09 21:28:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > komputerze.
    > Zmieniac router? To na jaki żeby te 50 MB/s mieć?

    Ta Hama to już technologiczny zabytek, nie nadaje się do współczesnych
    łączy domowych z przepustowościami rzędu 50, 150, czy też 300 Mbit/sek.
    Nie daj się przypadkiem wkręcić w żadne Mikrotiki, Ubiquiti. To są
    świetne zabawki, ale nie dla normalnych ludzi, tylko dla maniaków,
    którzy mają chęć i czas spędzać długie godziny i dni na czytaniu
    opasłych instrukcji konfigurowania podstawowych rzeczy.
    Weź jaki popularny współczesny router.
    Z tańszych WNR3500Lv2, na fabrycznym firmware wyciąga ok. 300 Mbit/sek.
    WAN<->LAN, więc starczy ci i na to łącze, które masz teraz i na to,
    które będzie po następnej zmianie przepustowości za 2 lata. Taka
    przepustowość jest realna oczywiście przy podłączeniu kablem sieciowym.
    Lepszy, droższy to np. Netgear R6300 z WiFi AC i dużo mocniejszym CPU na
    przyszłość.

  • 10. Data: 2015-04-10 08:47:02
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-09 o 21:28, Poldek pisze:

> [...]
    > którzy mają chęć i czas spędzać długie godziny i dni na czytaniu
    > opasłych instrukcji konfigurowania podstawowych rzeczy.

    Nie jest tak trudno jak opisujesz (te dni to oczywiście przenośnia). W
    przypadku Mikrotika masz do dyspozycji tzw. "Quick Set" czyli podstawowe
    parametry routera (adresacja IP, podstawy WiFi, NAT) konfigurujesz na
    jednej stronie.

    Poza tym te urządzenia mają takie fajne feature'y jak wyświetlanie
    pakietów na bieżąco, wykresy wielkości ruchu. Do tej pory miałem w domu
    Dlink, TPlink, Linksys, Draytek. Żaden z tych routerów mimo że niektóre
    z nich były droższe od Mikrotika nie posiadały tylu ciekawych cech.

    --
    pozdrawiam
    Piotr