  • 11. Data: 2015-01-18 21:22:16
    Temat: Re: Fukushima
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 18:21:28 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie twierdzę, że 62 jest właściwszą liczbą, niż 3, albo odwrotnie, ale
    > zdaje się, że Rosjanie powinni najlepiej wiedzieć.

    Ale wiesz jak to u nich - jak wiedza, to nie powiedza.
    Za to moga tak naprawde nie wiedziec - np wiece, rozumiecie tow
    doktorze - zaden reaktor u nas nie wybuchl, wiec co mi to wpisujecie
    choroba popromienna, piszcie "oparzenie" :-)

    Tak czy inaczej - jesli opad doszedl do Szwecji i Polski, to tam na
    miejscu skazenie musialo byc cholerne. Bez powodu zreszta miasteczka
    nie ewakuowali.

    A w samym centrum jakos udaje sie oczyscic na tyle, ze ludzie jeszcze
    dlugie lata pracuja ..

    J.

  • 12. Data: 2015-01-19 11:10:36
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ano właśnie: żużel, oraz popioły powstające przy spalaniu węgla, zawierają
    > całkiem sporo izotopów promieniotwórczych!

    Badalem pyly z EC Siekierki, robilem tez inne pomiary na wysypisku
    popiolow z tej EC. Nie bylo tam zadnego wzrostu promieniowania
    jonizujacego. Tlo takie samo jak w Lesie Kabackim, czy gdziekolwiek
    indziej. Z ciekawosci zaczalem mierzyc rozne rzeczy i sie okazalo, ze
    jedyny wzrost to byly... sciany mojego Wydzialu Geologii UW;-) Sciany z
    cegly (ale tez niegrozne, po prostu troche wieksze niz gdzie indziej).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2015-01-19 11:48:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 11:10:38 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak
    napisał:
> [...]
    > jedyny wzrost to byly... sciany mojego Wydzialu Geologii UW;-) Sciany z
    > cegly (ale tez niegrozne, po prostu troche wieksze niz gdzie indziej).

    http://www.cejournal.net/?p=410
    Niemniej jednak zawartość uranu 235 w popiołach lotnych jest wystarczająco wysoka, że
    kilka lat temu kilka firm ogłosiło że mają zamiar wytwarzać paliwo jądrowe z popiołów
    z węgla, których jest pod dostatkiem. Perspektywy rozwoju energetyki jądrowej w
    międzyczasie zbladły, więc nie wiem czy jeszcze w tym siedzą. Google nie znajduje.

  • 14. Data: 2015-01-19 15:40:40
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > jedyny wzrost to byly... sciany mojego Wydzialu Geologii UW;-) Sciany z
    > cegly (ale tez niegrozne, po prostu troche wieksze niz gdzie indziej).

    Pewnie mieżyłeś inne promieniowanie.
    Nie każde promieniowanie jest jonizujące.
    Podobno w ścianie z żużla (blokowiska) jest dużo czegoś co promieniuje jak
    radon.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ zakładce 'inne', nowe wersje:
    syntezatora mowy Gdak (z możliwością zmiany szybkości mowy),

  • 15. Data: 2015-01-19 17:14:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Jan 2015 21:22:16 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > doktorze - zaden reaktor u nas nie wybuchl, wiec co mi to wpisujecie
    > choroba popromienna, piszcie "oparzenie" :-)

    Ten człowiek to był już nieżyjący prof. Zbigniew Jaworski

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbigniew_Jaworowski

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-01-19 20:18:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedyny wzrost to byly... sciany mojego Wydzialu Geologii UW;-) Sciany z
    > cegly (ale tez niegrozne, po prostu troche wieksze niz gdzie indziej).

    U nas swego czasu modne było utwardzanie dróg żużlem oraz robienie z
    takiego żużla pustaków. Dodawali żużla również do elementów wielkiej płyty.
    Nie wiem, co to za żużel, ale powiedzmy, jak mój czujnik wskazuje 0,04~0,06
    jednostek tła, to przy powierzchni takiej drogi jest 0,14.

  • 17. Data: 2015-01-19 21:23:21
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-17 o 14:34, Marek pisze:

> [...]
    > rzekomym fatalnym wpływie na zdrowie i przyrodę awari w Czernobylu.
    > Twietdził m.in. że np. zanotowany statystyczny wzrost wykrywania raka u
    > mieszkańców rejonu nie był spowodowany wpływem promieniowania ale tym,
    > że awaria spowodowała, że poddano badaniom większą niż zwykle grupę
    > ludzi, co statysyycznie zwiększyło wykrywalność "naturalnego" raka.
    > Podawał, też argumenty świadczące o nierzetelnym zawyżaniu liczby
    > ofiar, które zmarły z powodu powikłań po napromieniowaniu.
    > W każdym razie nie sprawiał wrażenia oszołoma..

    cos w tym jest. Nawet gdyby wszelkie kontrowersje naukowe rostrzygnąć na
    "korzyść" zwelenników czarnobylskiego armageddonu to i tak skutki
    negatywne sa o wiele, wiele mniejsze niz te jakie zakładano po
    katastrofie na podstawie oficjalnych danych (które raczej nie były
    przesadzone).

    --
    @foe_pl