  • 31. Data: 2015-10-02 16:33:02
    Temat: Re: GPS jako źródło czasu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:560e4dad$0$8375$65785112@news.neostrada.pl...

    > W xmegach jednak dość mocno dopracowali ten temat - tam (podobnie jak w
    > STM-ach) masz możliwość podłączenia zewnętrznej baterii i taktowania z
    > wewnętrznego źródła. Nie wnikałem jeszcze w to, jak czas jest
    > reprezentowany wewnątrz MCU (licznik sekund na wzór uniksowy czy forma
    > czytelna dla człowieka).

    Nie ja oprogramowuję nasze urządzenia więc na pamięć nie wiem. Z tego co
    wiem to u nas i tak zawsze potrzebne jest przeliczenie w obie strony więc
    wszystko jedno jaki jest sam RTC.
    P.G.

  • 32. Data: 2015-10-11 11:15:40
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    > Tak nawiasem mowiac, to wzglednie dokladny czas utrzymuja sieci GSM, od
    > odczytu chyba wystarczy sam odbiornik.

    Są (chyba jeszcze) te nadajniki czasu na falach długich, niektóre
    zegarki się z nimi synchronizują.
    Pozdr.
    P.
    PS z:
    http://www.ravelo.pl/pub/mm/multimedia/application/p
    df/11102761_instrukcja.pdf

    "Odbieranie czasu wzorcowego wspierane sygnałem radiowym
    Zegarek odbiera radiowy sygnał czasu i odpowiednio aktualizuje swoje
    ustawienia.
    o Czasowe sygnały wzorcowe: Niemcy (Mainflingen), Anglia (Anthorn), USA
    (Fort Collins), Japonia"

  • 33. Data: 2015-10-12 17:29:45
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Atlantis"
    > pozyskanie informacji o czasie z innego źródła. W przypadku DCF77 będzie
    > to trwało AFAIR co najmniej 60 sekund.

    Wszystko zależy od programu.
    Programy napisane z głową pod DCF-a potrzebują 35 sekund do wystawienia
    samej godziny z minutami.

    > Ciekaw jestem jak szybko jest w
    > stanie zadziałać GPS...

    Zależne tylko od odbiornika. Te najnowsze od zimnego startu przy widoczności
    nieba potrzebują nie więcej niż 20 sekund i takt mają.

    > Tak swoją drogą, istnieją jakieś alternatywne wzorce czasu? Nie wiem,
    > krótkofalowcy nie wykombinowali czegoś? ;)

    Przecież stwierdziłeś, że DCF kuleje to żadnego pożytku z radia nie będzie
    bo zakłócone.
    Zauważyłem, że DCF bardzo zaśmiecają stacje bazowe komórkowe.
    Dziwne, że coś pracujące na 900MHz (1800, 2100) robi taki smog eterowy na
    77,5kHz
    Sektor anteny 100m od odbiornika DCF i jest syf w odbiorze.

    Do czego w ogóle to potrzebujesz?
    10sekund na rok to duża odchyłka?