eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Gaz i smarowanie gniazd
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2017-02-25 11:02:41
    Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
    > Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego
    zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i
    wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie
    moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.
    >

    A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zużyciem zaworu?

    Nieraz te same zwory idą w różnych wersjach mocowych już wyjściowo od
    producenta, zatem softwareowe zwiększenie mocy do poziomu najmocniejsze
    seria plus kilkanaście procent (pod warunkiem zachowania podstawowych
    zasad takiego tuningu a nie na pałę boosta i wtryski w pętli, a EGT
    daleko poza granicami rozsądku) ma żaden wpływ na zawory.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 12. Data: 2017-02-25 12:23:18
    Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Feb 2017 11:02:41 +0100, Lewis napisał(a):
    > W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
    >> Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego
    zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i
    wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie
    moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.
    >>
    > A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zużyciem zaworu?

    a) temperatura ... wiecej mocy, to pewnie wyzsza,
    b) regulacja ...


    > Nieraz te same zwory idą w różnych wersjach mocowych już wyjściowo od
    > producenta, zatem softwareowe zwiększenie mocy do poziomu najmocniejsze
    > seria plus kilkanaście procent

    No ale producent pewnie sprawdzil ze wytrzymuja w najmocniejszej
    wersji ... przynajmniej tyle, aby do nastepnego serwisu starczylo :-)

    Adam P kiedys pokazywal glowice w ktorej gniazda byly na jakies 4mm
    wypalone ... moze zawory te same, ale gniazda wzmocnione ?

    O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
    japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)


    J.


  • 13. Data: 2017-02-25 12:29:30
    Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-25 o 12:23, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 25 Feb 2017 11:02:41 +0100, Lewis napisał(a):
    >> W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
    >>> Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma
    zadnego zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych
    stali i wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie
    albo sobie moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.
    >>>
    >> A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zużyciem zaworu?
    >
    > a) temperatura ... wiecej mocy, to pewnie wyzsza,
    > b) regulacja ...
    >
    >
    >> Nieraz te same zwory idą w różnych wersjach mocowych już wyjściowo od
    >> producenta, zatem softwareowe zwiększenie mocy do poziomu najmocniejsze
    >> seria plus kilkanaście procent
    >
    > No ale producent pewnie sprawdzil ze wytrzymuja w najmocniejszej
    > wersji ... przynajmniej tyle, aby do nastepnego serwisu starczylo :-)
    >
    > Adam P kiedys pokazywal glowice w ktorej gniazda byly na jakies 4mm
    > wypalone ... moze zawory te same, ale gniazda wzmocnione ?
    >
    > O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
    > japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)
    >
    >
    > J.
    >

    Robiłem silniki i softy w dziesiątkach saabów i takich seryjnych i taki
    w których moc wzrosła ponad 2krotnie w stosunku do serii. Owszem jak
    ktoś wrzuci gotowca do tego gaz ma po autokalibracji a nie strojeniu to
    głowice a nawet tłoki nie wytrzymują. Ale mój prywatny silnik po
    przebiegu ponad 200kkm z czego 30kkm z lekkim stg 1 i ponad 50kkm z mocą
    dwukrotnie większą, upalany na torach i wszelakich wyścigach głowice i
    zawory miał tak samo zużyte jak seryjny po 200kkm. Tak więc jak sobie
    pościelisz tak się wyśpisz, zrobisz gównianego gotowca i olejesz
    strojenie gazu to nie płacz że zjadło zawory ;)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 14. Data: 2017-02-25 13:00:17
    Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2017 o 12:23, J.F. pisze:

    > O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
    > japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)

    Honda też nie nie - 100k na gazie i na razie nic nie wskazuje, żeby się
    przed dozywociem wysypały.

    Shrek


  • 15. Data: 2017-02-25 23:54:53
    Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 22:00:48 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Za szybko, nawet jak na silnik któy w powszechnej opinii "nie lubi" gazu.
    > Ile ci pali lpg/100, a ile benzyny?

    Pb 9-11
    LPG 12-14

    uciu

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: