  • 1. Data: 2017-06-20 11:53:58
    Temat: Gdy autostrady nie wyrabiają....
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Jak byłem w USA 10 lat temu to zawsze rano jak trzeba było jechać
    do centrum Chicago to było pytanie autostradą czy ulicami.
    Mineło 10 lat czytając tą grupę oraz telefonia.gsm czasami dochodzą
    do wniosku że jestem upośledzony technicznie.
    Bo mam zwykły telefon i używam mapy.

    Pomijam historie gdy ktoś jedzie na GPS i się gubi

    Często korzystam z A4 w okolicach Krakowa.
    I widzę ludzi którzy na "obcych" blachach mają włączone GPS
    na przedniej szybie samochodu. (zwłaszcza wieczorem to widać)

    Ale chcą to niech tak mają.

    Ale w ostatnią niedziele wracam do Krakowa od wschodu.
    Ruch duży jak cholera gdzieś na wysokości Bochni
    ruch na kilka chwil poprostu się zatrzyymał.
    Ale po chwili jakoś ruszyło i jechaliśmy te 30-40 km/h.
    By przed węzłem w Szarowie znowu zwolnić to prędkości żółwia.
    A czasami nawet stać.
    Ale jakoś doczołgaliśmy sie do tego zjazdu w Szarowie.
    Na lewo i zjeżdżam z autostrady.
    A jako że teren znam nieżle postanowiłem przejechać WD
    (wiaduktami nad A4).
    I widzę jak autobus który był obok nas na autostradzie
    jest gdzieś tam w oddali. A ja przzecież jade te 50km/h i to jeszcze po krętych
    dróżkach (nie drogach).

    I tak myśle znowu przyjdą wakacje
    znowu wszyscy pojadą nad morze
    znowu wszyscy będą narzekać na korki na bramkach.
    A przecież współczesna technika (jak tu niektórzy piszą)
    pozwala stwierdzić jaki jest ruch na drodze przedemną
    i jednym kliknięciem znaleź objazd.

  • 2. Data: 2017-06-20 13:09:59
    Temat: Re: Gdy autostrady nie wyrabiają....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Mineło 10 lat czytając tą grupę oraz telefonia.gsm czasami dochodzą
    >do wniosku że jestem upośledzony technicznie.

    No to troche jestes uposledzony :-)

    >Często korzystam z A4 w okolicach Krakowa.
    >I widzę ludzi którzy na "obcych" blachach mają włączone GPS
    >na przedniej szybie samochodu. (zwłaszcza wieczorem to widać)

    A lokalnych nie widzisz ?
    U "obcych" to teraz normalne.

> [...]

    >A przecież współczesna technika (jak tu niektórzy piszą)
    >pozwala stwierdzić jaki jest ruch na drodze przedemną

    Ba, dobra to bez klikania powinna.

    Ale o co chodzi - ze tyle osob ma nawigacje, a nikt nie omijal tak jak
    Ty ?
    Czy ze tez bys chcial, aby cie nawigacja prowadzila ?

    J.

  • 3. Data: 2017-06-20 14:07:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Jun 2017 02:53:58 -0700 (PDT), w
    <5...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > A przecież współczesna technika (jak tu niektórzy piszą)
    > pozwala stwierdzić jaki jest ruch na drodze przedemną

    Piszesz o przestarzałej technice. Współczesna sama pokieruje tak, że o korku
    dowiesz się z TV.

  • 4. Data: 2017-06-20 21:07:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-06-20 o 14:07, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 20 Jun 2017 02:53:58 -0700 (PDT), w
    > <5...@g...c
    om>, Bolko

    > Piszesz o przestarzałej technice. Współczesna sama pokieruje tak, że o korku
    > dowiesz się z TV.

    Jak ona to robi - jasnowidzką jest?

  • 5. Data: 2017-06-20 21:33:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-20 o 21:07, Poldek pisze:
> [...]
    om>, Bolko

    > Jak ona to robi - jasnowidzką jest?

    W AutoMapie jeden z parametrów to "prędkość przejazdowa" danego odcinka.
    Jeśli jest kiepska, program samoczynnie zmienia trasę. Zdarza się, że na
    krótkich odcinkach (ok. 50 do 200 km) zauważam to kilkukrotnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-06-21 09:02:58
    Od: Airless <r...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 21:07:13 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
    om>, Bolko

    > Jak ona to robi - jasnowidzką jest?

    TMC, działa całkiem znośnie (Mazowieckie).

  • 7. Data: 2017-06-21 09:52:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Jun 2017 21:07:11 +0200, w <oibrp0$gd2$1@node2.news.atman.pl>, Poldek

    om>, Bolko

    > Jak ona to robi - jasnowidzką jest?

    Nie, ma dane o bieżącym natężeniu ruchu.
    Naviexpert (AFAIK) co 2min sprawdza natężeniu ruchu i rekalkuluje trasę przy
    stwierdzeniu korka.
    Co roku w wakacje to przechodzę -- trasa finalna (czyli zmieniana podczas
    jazdy) przez całą Polskę zupełnie nie pokrywa się z tą wytyczoną w trakcie
    startu.

  • 8. Data: 2017-06-21 09:59:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-06-21 o 09:52, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 20 Jun 2017 21:07:11 +0200, w <oibrp0$gd2$1@node2.news.atman.pl>, Poldek

    om>, Bolko

> [...]
    > jazdy) przez całą Polskę zupełnie nie pokrywa się z tą wytyczoną w trakcie

    Dane ma o tym, co jest teraz. Zanim samochód dojedzie do odcinka na
    trasie, na którym nie było korka, gdy wyznaczał trasę, to tam już może
    być korek, który się utworzył z takich. A w tym czasie odcinek
    zakorkowany wcześniej, już może być odkorkowany.
    Z tego co wiem, to Automapa bierze do wyliczeń nie tylko dane bieżące,
    ale też historyczne. Próbuje "przewidzieć" korek. W praktyce niewiele to
    daje.

  • 9. Data: 2017-06-21 10:06:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Jun 2017 09:59:41 +0200, w <oid91e$qjk$1@node2.news.atman.pl>, Poldek

    om>, Bolko

> [...]
    > być korek, który się utworzył z takich. A w tym czasie odcinek
    > zakorkowany wcześniej, już może być odkorkowany.

    Dlatego trasa jest sprawdzana co 2min. Oczywiście dane historyczne też są
    uwzględniane (im dalej od aktualnej pozycji, tym większy udział danych
    historycznych, im bliższy tym większy bieżących).

    > Z tego co wiem, to Automapa bierze do wyliczeń nie tylko dane bieżące,
    > ale też historyczne. Próbuje "przewidzieć" korek. W praktyce niewiele to
    > daje.

    Tak, w przypadku Automapy traffic generalnie leży i kwiczy. Dlatego używam już
    NE -- tam działa bardzo dobrze i skutecznie.

  • 10. Data: 2017-06-21 12:00:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-21 o 10:06, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 21 Jun 2017 09:59:41 +0200, w <oid91e$qjk$1@node2.news.atman.pl>, Poldek

    > Tak, w przypadku Automapy traffic generalnie leży i kwiczy. Dlatego używam już
    > NE -- tam działa bardzo dobrze i skutecznie.

    Ale w AutoMapie można sparametryzować dane lub wręcz wyłączyć
    korzystanie z danych historycznych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam