  • 1. Data: 2017-06-20 10:22:38
    Temat: Czym można jeździć po zatrzymaniu prawa jazdy?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W niedzielę rano dostałem fotkę z fotoradaru na modlińskiej w DC i
    drapię się w głowę do dzisiaj czy dostałem za prędkość czy za czerwone
    światło. Mijając tablicę uwaga fotoradar akurat zaczynałem zmianę pasa i
    lampiłem się w lusterka (przyspieszając jednocześnie) i na dwoje babka
    wróżyła - jak skończyłem manewr to dostałem błyskiem i albo za prędkość
    (nie mam pojęcia ile tam jest ograniczenia - niby droga międzynarodowa
    ale lubią stawiać FR przy większych ograniczeniach) a miałem ok 100 na
    liczniku, może mniej albo za czerwone światło (w lusterku nagle wszyscy
    zwolnili lub się zatrzymali - więc może przejechałem skrzyżowanie na
    czerwonym lub ciemno pomarańczowym).

    Ponieważ zachodzę w głowę za które wykroczenie dostanę mandat to mam
    pytanie na wypadek ew. pecha:)

    Czy po odebraniu prawa jazdy na 3m nie mogę jeździć niczym mechanicznym
    czy tylko pojazdami na które było prawko?
    Czy po odebraniu prawka mogę jeździć skuterem do 50ccm albo jednośladami
    do 125ccm?

  • 2. Data: 2017-06-20 10:46:41
    Temat: Re: Czym można jeździć po zatrzymaniu prawa jazdy?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-06-20 10:22, sirapacz wrote:
> [...]
    > liczniku, może mniej albo za czerwone światło (w lusterku nagle wszyscy
    > zwolnili lub się zatrzymali - więc może przejechałem skrzyżowanie na

    odebranie prawa jazdy nastepuje tylko podczas kontroli - "na zywo"

  • 3. Data: 2017-06-20 10:47:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-06-20 10:46, m4rkiz wrote:
    > odebranie prawa jazdy nastepuje tylko podczas kontroli - "na zywo"

    http://dailydriver.pl/porady/prawo/zdjecie-z-fotorad
    aru-a-utrata-prawa-jazdy-za-przekroczenie-predkosci/

  • 4. Data: 2017-06-20 10:50:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-06-20 o 10:47, m4rkiz pisze:

    > http://dailydriver.pl/porady/prawo/zdjecie-z-fotorad
    aru-a-utrata-prawa-jazdy-za-przekroczenie-predkosci/

    masz nieco nieaktualne informacje:
    http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/nowelizacja-kod
    eksu-drogowego-2017-zatrzymanie-prawa-jazdy/trcgbkr

  • 5. Data: 2017-06-20 12:35:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszystkim mozesz jezdzic tylko Ci nie wolno.

  • 6. Data: 2017-06-20 12:51:41
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-06-20 10:50, sirapacz wrote:

    aru-a-utrata-prawa-jazdy-za-przekroczenie-predkosci/

    > masz nieco nieaktualne informacje:
    > http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/nowelizacja-kod
    eksu-drogowego-2017-zatrzymanie-prawa-jazdy/trcgbkr

    mea culpa

    z tego co czytam po zatrzymaniu prawa jazdy na 3 miesiace mozna poruszac
    sie do 50ccm jezeli ukonczylo sie 18 lat przed 18 stycznia 2013 (co
    dawalo prawo poruszania sie takim sprzetem na sam DO)

    125ccm to juz A1 albo B dluzej niz 3 lata (a jest zabrane) wiec odpada

  • 7. Data: 2017-06-20 13:03:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-20 o 10:22, sirapacz pisze:
    > W niedzielę rano dostałem fotkę z fotoradaru na modlińskiej w DC i
    > drapię się w głowę do dzisiaj czy dostałem za prędkość czy za czerwone
    > światło.

    Raczej zrobili a nie dostałeś. Bądź precyzyjny w zdaniu.

> [...]
    > czerwonym lub ciemno pomarańczowym).
    >
    > Ponieważ zachodzę w głowę za które wykroczenie dostanę mandat to mam

    Na poczatek dostaniesz pismo z ITD o potwierdzenie kto kierował pojazdem
    z opisem wykroczenia. Po odesłaniu formularza (wypełnionego) dostaniesz
    mandat i punkty.
    Możesz nie odsyłac pisma i nie wskazać sprawcy i dostaniesz ~300zł za
    niewskazanie, bez punktów.

    > Czy po odebraniu prawa jazdy na 3m nie mogę jeździć niczym mechanicznym
    > czy tylko pojazdami na które było prawko?

    Tak, dokładnie tymi pojazdami, które nie wymagają prawa jazdy.

    > Czy po odebraniu prawka mogę jeździć skuterem do 50ccm albo jednośladami
    > do 125ccm?

    Tak.
    --
    LordBluzg(R)

  • 8. Data: 2017-06-20 14:14:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wszystkim mozesz jezdzic tylko Ci nie wolno.

    ja nie pytam się czym mi nie wolno jeździć lecz czym wolno. Czy jest to
    zakaz na wszystkie pojazdy mechaniczne czy tylko na samochody czy może
    na to co w prawku a na DO mogę popylać skuterem

  • 9. Data: 2017-06-20 17:49:43
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-06-20 o 14:14, sirapacz pisze:

    > Czy jest to
    > zakaz na wszystkie pojazdy mechaniczne czy tylko na samochody czy może
    > na to co w prawku a na DO mogę popylać skuterem

    Na wszystko, do czego potrzebne są uprawnienia.
    Na skuterze też nie możesz jeździć, jeśli ma silnik o pojemności ponad
    50 ccm.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2017-06-20 18:32:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >ja nie pytam się czym mi nie wolno jeździć lecz czym wolno. Czy jest
    >to zakaz na wszystkie pojazdy mechaniczne czy tylko na samochody czy
    >może na to co w prawku a na DO mogę popylać skuterem

    To nie jest zakaz, tylko zatrzymanie PJ, a wiec zawieszenie uprawnien.
    A bez uprawnien prowadzic nie wolno ... wielu rodzajow pojazdow

    Tylko,
    "1d. Jeżeli osoba kierowała pojazdem silnikowym pomimo wydania decyzji
    administracyjnej o zatrzymaniu jej prawa jazdy na podstawie ust. 1 pkt
    4 lub 5 albo zatrzymania prawa jazdy na podstawie art. 135 ust. 1 pkt
    1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, starosta
    wydaje decyzję administracyjną o przedłużeniu okresu, na który
    zatrzymano prawo jazdy, do 6 miesięcy. Jeżeli decyzja, o której mowa w
    ust. 1c, nie została jeszcze wydana, starosta wydaje tę decyzję na
    okres 6 miesięcy."

    32) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem
    motoroweru i pojazdu szynowego;

    Wychodzi na to, ze motorowerem mozna, a rowerem z silnikiem
    elektrycznym ... chyba nie :-)
    Motorowerem elektrycznym za to tak.

    J.