  • 11. Data: 2010-09-10 14:28:16
    Temat: Re: Gdzie kupie elektrolit
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-10 10:15, amos pisze:

    > Nowe akumulatory (motocyklowe) czasem sprzedaja sie suche, z dolaczona
    > odpowiednia iloscia elektrolitu. Zalewajac nowy aku, troche mi sie
    > ulalo ;(
    > W sumie potrzebuje ponizej 100ml ale i tak wole kupic 1L i dolac ile
    > trzeba niz miec poziom ponizej normy.
    >
    > --
    > amos

    A to przypadkiem nie jest tak że motocyklowe akumulatory są zalewane
    specjalnym elektrolitem a nie takim zwykłym jak do starych aku? Przecież
    w motocyklowych kwas jest w postaci jakby żelu...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 12. Data: 2010-09-10 14:50:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 10 Sep 2010 14:28:16 +0200, osobnik zwany Lewis
    wystukał:

    > A to przypadkiem nie jest tak że motocyklowe akumulatory są zalewane
    > specjalnym elektrolitem a nie takim zwykłym jak do starych aku? Przecież
    > w motocyklowych kwas jest w postaci jakby żelu...

    są normalne kwasowe i są żelowe

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2010-09-10 15:32:28
    Od: amos <g...@g...com>

    On 10 Wrz, 14:50, masti <g...@t...hell> wrote:

    > są normalne kwasowe i są żelowe

    Otóż to. Kupiłem kwasowy. Po zamknięciu "listwy z kapslami" nie widać
    nawet jaki to akumulator, tak ładnie wszystko spasowane.
    Piszą na nich: "całkowicie bezobsługowy, wykonany w technologii AGM".

    Choć miesiąc temu kupiłem do weterana akumulator 6V, w którym były
    odzielne koreczki do każdej komory.

    --
    amos

  • 14. Data: 2010-09-10 20:25:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2010 06:32:28 -0700 (PDT), amos wrote:
    >Otóż to. Kupiłem kwasowy. Po zamknięciu "listwy z kapslami" nie widać
    >nawet jaki to akumulator, tak ładnie wszystko spasowane.
    >Piszą na nich: "całkowicie bezobsługowy, wykonany w technologii AGM".

    Absorbed glass mat (AGM) is a class of VRLA battery in which the
    electrolyte is held on the glass mat separator by way of capillary
    action.

    Czyli juz nie "normalny kwasowy" ale jeszcze nie zelowy :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-09-10 20:27:37
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Choc nie powiem, w sumie jakies 3km drogi nadlozylem (o godz 21) wiec
    > dolozylem swoj kamyczek do ogrodka zabojcow matki naszej Ziemi
    > produkujac nie potrzebnie CO2.
    >
    > Wzbudziles we mnie poczucie winy, przepraszam z glebi serca, to sie
    > wiecej nie powtorzy...

    No bez przesady. Ja czasami wsiadam i jeżdżę dlatego, że lubię o
    nadkładaniu nie wspominając. Z resztą wykonanie rozmowy przez telefon i
    zaangażowanie wszystkiego co pomiędzy też "kosztuje".

    --
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2010-09-11 04:54:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Karol Y" <k...@o...pl> wrote in message

    > No bez przesady. Ja czasami wsiadam i jeżdżę dlatego, że lubię o
    > nadkładaniu nie wspominając. Z resztą wykonanie rozmowy przez telefon
    > i zaangażowanie wszystkiego co pomiędzy też "kosztuje".

    Wszystko kosztuje - ale chodzi o to że jedne rzeczy kosztują więcej
    inne mniej. Jedne rzeczy sprawiają więcej kłopotów inne mniej...
    I jeśli jeździsz i wskakujesz na stację po drodze do domu to co innego
    niż gdybyś miał wychodzić z domu, palić benzynę jeżdząc po mieście
    i szukając czegoś od sklepu do sklepu - po to wynaleziono telefony
    110 lat temu abyś nie musiał być gdzieś osobiście aby o coś zapytać!

    Wszyscy narzekamy na korki w dużych miastach - czy to Warszawa
    czy Kraków - sami niestety się do tych korków przyczyniamy.

    Z mojego jednostkowego punktu widzenia to że wyskoczę z domu
    specjalnie gdzieś na miasto zamiast przedzwonić telefonem wygląda
    błaho bo to w końcu jeden samochód, jedna trasa tylko kilka km.
    Ale pomyślcie że w takiej Warszawie jest setki tysięcy samochodów,
    miliony ludzi i jak by każdy z nich ograniczył choć jedno niepotrzebne
    wyjście z domu i zastąpił to telefonem to byłoby kilka tysięcy aut
    mniej dziennie na drogach. Już nie wspominam o spaleniu mniej
    benzyny i mniejszego zatrucia środowiska...

    Warto sobie zadać pytanie: czy naprawdę muszę się tam stawić
    osobiście?? Czy nie wystarczy zadzwonić i zapytać czy mają to czy
    tamto ZANIM tam się wybiorę? Czy nie lepiej kilka krótkich tras
    codziennie skonsolidować w jedną raz na tydzień i wszystko
    pozałatwiać za jednym zamachem? A jaka oszczędność czasu!!!
    I mniej nerwów od stania w korkach...

  • 17. Data: 2010-09-11 10:33:21
    Od: amos <g...@g...com>

    On 11 Wrz, 04:54, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > miliony ludzi i jak by każdy z nich ograniczył choć jedno niepotrzebne
    > wyjście z domu i zastąpił to telefonem to byłoby kilka tysięcy aut

    No coz, chciales zablysnac rozsiewajac wokol szczytne idee. Rozumiem.
    Prawie Ci sie udalo.
    Na przyszlosc jednak dobieraj staranniej adresatow swoich smutkow.

    Tak sie sklada, ze na codzien poruszam sie zbiorkomem lub na dwoch
    kolach (jesli tylko jest pogoda) za co wiekszosc grupowiczow PMS z
    przyjemnoscia zobaczylaby mnie na masce samochodu swojego sasiada.

    Na to przynajmniej wychodzi z opinii tu przeczytanych. Na szczescie na
    ulicy wyglada to zupelnie inaczej...

    A teraz powiedz mi prosze, to Ty robisz dla swojego miasta aby
    rozladowac korki?
    --
    amos

  • 18. Data: 2010-09-11 16:06:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "amos" <g...@g...com> wrote in message
    q.googlegroups.com...
    > A teraz powiedz mi prosze, to Ty robisz dla swojego
    > miasta aby rozladowac korki?

    Używam telefonu aby upewnić się że przedmiot po który się
    wybieram jest w sklepie zanim się do sklepu udam w trasę
    przez całe miasto.

    Cała moja gadka nie jest skierowana wyłącznie do Ciebie
    a jedynie zabrzmiałeś tak że sprowokowałeś moją wypowiedź :-)
    Bo napisałeś tak, że wyglądało jakbyś najpierw objeździł pół
    miasta w poszukiwaniu rzadkiego produktu a dopiero potem
    zapytałeś gdzie to kupisz... Kolejność mogła być odwrotna :-)

  • 19. Data: 2010-09-11 21:28:55
    Od: amos <g...@g...com>

    On 11 Wrz, 16:06, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > Używam telefonu aby upewnić się że przedmiot po który się
    > wybieram jest w sklepie zanim się do sklepu udam w trasę
    > przez całe miasto.

    A moze skusisz sie na rowerek jakis? Zdrowiej bedzie.

    > Cała moja gadka nie jest skierowana wyłącznie do Ciebie
    > a jedynie zabrzmiałeś tak że sprowokowałeś moją wypowiedź :-)

    Tylko dlatego, ze czesto sam sobie pewne rzeczy dopowiadasz ;)
    Z mojej wypowiedzi nawet nie wynikalo, ze objechalem te stacje
    samochodem.

    > Bo napisałeś tak, że wyglądało jakbyś najpierw objeździł pół
    > miasta w poszukiwaniu rzadkiego produktu a dopiero potem
    > zapytałeś gdzie to kupisz... Kolejność mogła być odwrotna :-)

    Nastepnego dnia tez obskoczylem 3 stacje - z tramwaju. Zajelo mi to w
    sumie jakies 15 min...
    Ze swojej strony moge doradzic przeczytanie 3x zanim sie odpowie.

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 20. Data: 2010-09-13 23:13:36
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010 13:15:45 -0700 (PDT), amos <g...@g...com>
    wrote:

    >W 100-licy? Najchetniej Bielany, Zoliborz. Mokotow.
    >Objechalem Statoil, Shell, Carrefour I nici.

    Nie wiem czy już kupiłeś, ale może zobacz w sklepie Chemii. Kiedyś był
    na Powązkowskiej, ale jak widać zlikwidowali.

    http://www.chemiawarszawa.pl/text.php?id=21&d=Oferta
    %20detaliczna

    http://jerzu.waw.pl GG:129280