  • 1. Data: 2012-02-17 13:13:36
    Temat: Gdzie kupować elementy pasywne??
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Witam,

    Pytanie dotyczy zaopatrzenia pod małoseryjną produkcję. Głównie chodzi mi o
    rezystory/kondziory (0603/0805/1210).

    Scalaki, wiadomo-raczej u autoryzowanego dystrybutora.

    Różne pierdualia fajnie kupije się w Elfie, bo asyrtyment szeroki,błyskawiczna
    realizacja ale... ceny!! Pod prototyp, to pal licho ceny, ale pod większą ilość
    wolałbym, żeby jeszcze na piwo parę zeta zostało.

    MH

  • 2. Data: 2012-02-17 14:50:21
    Temat: Re: Gdzie kupować elementy pasywne??
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    MH <l...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > szeroki,błyskawiczna realizacja ale... ceny!! Pod prototyp, to pal licho
    > ceny, ale pod większą ilość wolałbym, żeby jeszcze na piwo parę zeta

    Co było takiego w Elfie, że nie skorzystałeś z np. TME czy Farnella?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2012-02-17 15:28:55
    Od: OWL <n...@n...com>

    W dniu 2012-02-17 14:13, MH pisze:
> [...]
    > realizacja ale... ceny!! Pod prototyp, to pal licho ceny, ale pod większą ilość
    > wolałbym, żeby jeszcze na piwo parę zeta zostało.

    Czy chcesz to kupować jako osoba fizyczna czy jako firma ?

    Tomek
    sowa1968(at)gmail.com

  • 4. Data: 2012-02-17 16:57:13
    Od: "eacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik " MH" napisał:
> [...]
    > szeroki,błyskawiczna realizacja ale... ceny!! Pod prototyp,
    > to pal licho ceny, ale pod większą ilość wolałbym, żeby

    na allegro można dostać całe szeregi rezystorów i kondensatorów smd (po
    kilkadziesiąt sztuk każdej wartości), taki zestaw rezystorów kupisz za 30-50
    zeta, kondensatorki trochę drożej, 40-100 zeta, na małoseryjną produkcję w
    sam raz.

  • 5. Data: 2012-02-17 20:07:07
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Co było takiego w Elfie, że nie skorzystałeś z np. TME czy Farnella?

    Elfa to jest chora drożyzna. Tam się nie opłaca kupować nic. Sample to
    załatwią dystrybutorzy, a resztę można kupić gdziekolwiek, począwszy od
    Allegro.

  • 6. Data: 2012-02-17 20:18:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Lelek@ <r...@i...iw> napisał(a):
    > Elfa to jest chora drożyzna. Tam się nie opłaca kupować nic. Sample to
    > załatwią dystrybutorzy, a resztę można kupić gdziekolwiek, począwszy od
    > Allegro.

    Dokładnie. Elfę pamiętam z końca lat 90-tych, można sobie było zamówić za
    darmo fajny, gruby katalog. Niektórzy nawet próbowali te darmowe katalogi
    sprzedawać :) A ceny właśnie były kosmiczne, zastanawiałem się, kto tam
    kupuje. Widzę, że przez te kilkanaście lat nic się nie zmieniło :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2012-02-17 20:47:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Dokładnie. Elfę pamiętam z końca lat 90-tych, można sobie było zamówić
    > za darmo fajny, gruby katalog.

    Katalogi maja fajne, bardzo sobie chwale koncowki katalogow z podstawami
    elektroniki, taka podreczna mikroencyklopedia.

    > ) A ceny właśnie były kosmiczne, zastanawiałem się,
    > kto tam kupuje. Widzę, że przez te kilkanaście lat nic się nie zmieniło :)

    Tez sie zastanawiam jakim cudem ta firma nie zbankrutowala. Czasem maja
    rzeczy niedostepne detalicznie w innych sklepach i to w akceptowalnych
    cenach. Np. swego czasu tylko tam mozna bylo kupic obudowy Pac-tec.
    Kiedys rozmawialem z jakims ichnim managerem i dowiedzialem sie, ze dla
    bardziej hurtowych odbiorcow mozna wynegocjowac normalniejsze ceny.
    Jakos widac ich polityka sie sprawdza, skoro istnieja. Tylko sklep
    zamkneli, ostalo sie jeno biuro.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2012-02-17 21:15:11
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Co było takiego w Elfie, że nie skorzystałeś z np. TME czy Farnella?

    ==========

    Farnell ma jeszcze lepiej pokopane ceny niż Elfa.

    MH

  • 9. Data: 2012-02-17 21:59:05
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    MH <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    > Farnell ma jeszcze lepiej pokopane ceny niż Elfa.

    Zdarza się, ale ogólnie nie jest źle.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2012-02-17 22:09:50
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Farnell ma jeszcze lepiej pokopane ceny niż Elfa.

    A wiesz ile kosztuje 1000 zifów z Chin wraz z przesyłką UPS czy DHL nie
    pamietam? To ci powiem 107 dolarów. 320 złotych. W PL takie są po 1.50PLN.
    Od tamtego czasu już nic ze złącz i galanterii nie kupuję w PL.
    Raz mnie chcieli nabrać na złącza, które akurat przestali sprzedawać. Z
    Alibaby duzi gold suplajerzy nie oszukują. Polecam.