  • 11. Data: 2012-02-18 00:03:55
    Temat: Re: Gdzie kupować elementy pasywne??
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-17 14:13, MH pisze:
    > Witam,
    >
    > Pytanie dotyczy zaopatrzenia pod małoseryjną produkcję. Głównie chodzi mi o
    > rezystory/kondziory (0603/0805/1210).
    >
    > Scalaki, wiadomo-raczej u autoryzowanego dystrybutora.
    >
    > Różne pierdualia fajnie kupije się w Elfie, bo asyrtyment szeroki,błyskawiczna
    > realizacja ale... ceny!!

    Co ty wiesz o szybkiej realizacji. W TME zamawiam do godziny 16 a rano o
    9 mam kuriera z przesyłką. Jeden warunek: płatność przy odbiorze lub
    onlajnowa, bo jak zapłacisz zwykłym przelewem to będą czekać aż im
    pieniądze wpłyną na konto. Ja płacę PayPalem bo często z rana nie mam
    gotówki, a ewentualnie jak nie ma mnie rano w domu to nie ma problemu
    żeby zostawili u sąsiada.
    TME ma znacznie niższe ceny niż ELFA, a w biernych elementach smd także
    niższe niż Farnell. DO Farnella trzeba mieć też VAT EU bo wystawiają
    brytyjskie faktury, a nie chce mi się jeszcze jednej deklaracji składać
    co kwartał. Ostatnio rozkręcił się też RS-Components i ich terminy
    realizacji bywają lepsze niż ELFY a ceny czasami lepsze niż TME. Ale
    zamówienie na kilka - kilkanaście różnych pozycji będzie ci przychodzić
    po kawałku przez kilka dni (2-4) bo wysyłają z różnych magazynów z
    zagranicy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2012-02-18 00:07:48
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-17 21:47, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Katalogi maja fajne, bardzo sobie chwale koncowki katalogow z podstawami
    > elektroniki, taka podreczna mikroencyklopedia.

    > Tez sie zastanawiam jakim cudem ta firma nie zbankrutowala. Czasem maja
    > rzeczy niedostepne detalicznie w innych sklepach i to w akceptowalnych
    > cenach. Np. swego czasu tylko tam mozna bylo kupic obudowy Pac-tec.
    > Kiedys rozmawialem z jakims ichnim managerem i dowiedzialem sie, ze dla
    > bardziej hurtowych odbiorcow mozna wynegocjowac normalniejsze ceny.
    > Jakos widac ich polityka sie sprawdza, skoro istnieja. Tylko sklep
> [...]

    Służby utrzymania ruchu w przedsiębiorstwach przemysłowych kupują u
    nich. Polityka rozdawania katalogów przyniosła owoce.
    Ale faktem jest, że maja trochę rzeczy niedostępnych gdzie indziej.
    Tylko termin z reguły 3 dni.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2012-02-18 00:09:13
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-17 22:15, MH pisze:

    > ==========
    >
    > Farnell ma jeszcze lepiej pokopane ceny niż Elfa.

    No przynajmniej w kondensatorach SMD. Bo półprzewodniki ma często tańsze
    i od Elfy i nawet od TME.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2012-02-18 09:59:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 01:07:48 +0100, Mario napisał(a):
    > Służby utrzymania ruchu w przedsiębiorstwach przemysłowych kupują u
    > nich. Polityka rozdawania katalogów przyniosła owoce.

    Nawet nie. Glownie zaowocowala polityka utrzymywania stanu magazynowego.
    Maja multum rzeczy, ktore nie wiadomo gdzie zdobyc.

    No i wyparly inne sklepy.

    > Ale faktem jest, że maja trochę rzeczy niedostępnych gdzie indziej.
    > Tylko termin z reguły 3 dni.

    W UK RS czy Farnell dostarczaja w jeden dzien. elfa w Szwecji pewnie tez.

    J.

  • 15. Data: 2012-02-18 10:06:47
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 17/02/2012 13:13, MH wrote:
> [...]
    > realizacja ale... ceny!! Pod prototyp, to pal licho ceny, ale pod większą ilość
    > wolałbym, żeby jeszcze na piwo parę zeta zostało.

    Na drobnice 0603 sprawdz ceny w Farnell. Kiedys z ciekawosci probowalem
    kupic rolke 10k 1% 0603 taniej niz u nich - nie dalo sie.

    --
    Jerry1111

  • 16. Data: 2012-02-18 11:06:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Na drobnice 0603 sprawdz ceny w Farnell. Kiedys z ciekawosci probowalem
    > kupic rolke 10k 1% 0603 taniej niz u nich - nie dalo sie.

    Taniej niz tu?:
    http://rcs-elektronik.com.pl/index.php?k35,kondensat
    ory-smd-0603

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2012-02-18 11:26:20
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-18 10:59, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > No i wyparly inne sklepy.

    > W UK RS czy Farnell dostarczaja w jeden dzien. elfa w Szwecji pewnie tez.

    Pewnie tak. Jednak dla nas w Polsce ich logistyka jest gorsza niż TME.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2012-02-18 11:29:54
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Mario <m...@...pl> napisał(a):
    > Pewnie tak. Jednak dla nas w Polsce ich logistyka jest gorsza niż TME.

    Farnell wysyła z UK i przesyłka dochodzi w 2 dni, logistyka nie jest więc
    gorsza niż w TME.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2012-02-18 11:35:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-18 12:06, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Taniej niz tu?:
    > http://rcs-elektronik.com.pl/index.php?k35,kondensat
    ory-smd-0603

    4,5 zł za 100 sztuk? W TME kupuję po 2,1 zł/100szt. W Farnellu są
    zazwyczaj droższe, porównywalne do tych z co podałeś. Ale w Farnellu
    można dostać np małe smd o dużej pojemności lub takie na większe
    napięcia. Generalnie szerszy asortyment. No i tam kupowałem 0402 bo w
    TME słabiutki wybór.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2012-02-18 11:36:17
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Farnell wysyła z UK i przesyłka dochodzi w 2 dni, logistyka nie jest więc
    > gorsza niż w TME.

    A zwykle krócej, np. to doszło w mniej niż 24 godziny.
    http://wwwapps.ups.com/WebTracking/track?HTMLVersion
    =5.0&loc=PL_PL&Requester=UPSHome&trackNums=1Z2X07F40
    428193010&track.x=Track

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/