  • 1. Data: 2012-02-17 12:41:57
    Temat: 10MHz zegar przez płaski kabel
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    Czy ktoś przepuszczał zegar 10MHz przez 100-ohmowy płaski kabel ? Mam zamiar
    spróbować użyć 10-15cm kabelka pomiędzy zifami i mam zamiar puścić
    naprzemian masa-sygnał-masa-sygnał kilka sygnałów SPI 5V między płytkami.
    Ma to szansę bezboleśnie działać po dopasowaniu 82-ma ohmami ?

  • 2. Data: 2012-02-17 13:52:16
    Temat: Re: 10MHz zegar przez płaski kabel
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Lelek@ wrote:

> [...]
    > naprzemian masa-sygnał-masa-sygnał kilka sygnałów SPI 5V między płytkami.
    > Ma to szansę bezboleśnie działać po dopasowaniu 82-ma ohmami ?

    10MHz to prawie prąd stały :-). Mam 200MHz na 10cm i toto działa.

    Waldek

  • 3. Data: 2012-02-17 13:58:01
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > 10MHz to prawie prąd stały :-). Mam 200MHz na 10cm i toto działa.

    Ale masy mieć nie będę innej niż tej w kablu ani zasilania. Wszystko pójdzie
    tym kabelkiem .
    Jak dopasowywałeś linie? jakie ścieżki i odstepy? Czy przejście przez złącze
    coś zmienia?
    Pojedynczy rezystor :u źródła sygnały wystarcza? Najbliżej scalaka czy
    bardziej przy zifie ?

  • 4. Data: 2012-02-17 14:07:21
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Lelek@ wrote:

> [...]
    > złącze coś zmienia?
    > Pojedynczy rezystor :u źródła sygnały wystarcza? Najbliżej scalaka czy

    Muszę przyznać, że jest to połączenie LVDS. Nie robiłem tego sam, ustrojstwo
    jest produkcji kolegi, ja tylko montuję podzespoły do kupy. Połączenie jest
    między płytkami za pomocą HD-kabla, znaczy z odstępem między linkami wynosi
    0.62mm. Dopasowanie jest zrobione w scalakach LVDS po obu stronach (znaczy
    nie statyczny R), ścieżki mają te same długości. W twoim przypadku dałbym R
    na końcu kabelka. Uważaj na pojemność linii, drivery muszą to zdzierżyć. Ale
    akurat robię projekt z przesyłaniem SPI przez kabel dużo dłuższy (jakieś 2m)
    i znalazłem do tego celu układy scalone NXP. Zajrzyj na ich stronę i
    pooglądaj, czy coś podpasi. Ja jeszcze nie wiem, czy będzie działać, na
    razie mam design prawie gotowy.

    Waldek

  • 5. Data: 2012-02-17 15:00:51
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

> [...]
    > wynosi
    > 0.62mm. Dopasowanie jest zrobione w scalakach LVDS po obu stronach (znaczy

    Tylko LVDS to coś jakby innego niż TTL :-) A rezystory daje się nie na końcu
    ale początku przy driverach.
    Gdybym miał dwa FPGA z LVDS to bym je postawił po obu stronach :-)

  • 6. Data: 2012-02-17 15:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 13:41:57 +0100, Lelek@ napisał(a):
> [...]
    > naprzemian masa-sygnał-masa-sygnał kilka sygnałów SPI 5V między płytkami.
    > Ma to szansę bezboleśnie działać po dopasowaniu 82-ma ohmami ?

    Ma szanse dzialac i bez dopasowania, w koncu czym sie to rozni od sciezki
    na plytce, a masz tez szanse na dlugie zimowe godziny nad projektem.

    wszystko zalezy od calej reszty.

    j.

  • 7. Data: 2012-02-17 15:58:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Lelek@ wrote:

    > "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > Tylko LVDS to coś jakby innego niż TTL :-) A rezystory daje się nie na
    > końcu ale początku przy driverach.

    Na końcu też, bo będzie się odbijało.

    > Gdybym miał dwa FPGA z LVDS to bym je postawił po obu stronach :-)

    Albo scalaki.

    Waldek

  • 8. Data: 2012-02-17 19:24:52
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Albo scalaki.

    Scalaki drogie, a budżet niski, jak zwykle.

  • 9. Data: 2012-02-17 19:54:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Lelek@ wrote:

    > "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > Scalaki drogie, a budżet niski, jak zwykle.

    To jest argument nie do odrzucenia. Zresztą jak poleci na opornikach, to nie
    trzeba wydawać dziesiątków groszy na scalaki :-).

    Waldek

  • 10. Data: 2012-02-17 20:02:13
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > To jest argument nie do odrzucenia. Zresztą jak poleci na opornikach, to
    > nie
    > trzeba wydawać dziesiątków groszy na scalaki :-).

    scalaki TTL <--> LVDS kosztują po 10PLN. Na szybko sprawdziłem w TME. 20PLN
    x 2000 urządzeń to 40.000PLN. Rezystor 0402 jest praktycznie za darmo.