  • 1. Data: 2009-04-27 07:58:41
    Temat: jaka drukarka laserowa mono tania w eksploatacji
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Potrzebuję do firmy kilka drukarek laserowych mono spełniających rolę
    drukarek zbiorczych (po 3-4 stanowiska podłączone do drukarki).
    Rozdzielczość nieistotna, bo to będą papiery typu f.vat itp. inne
    księgowe zestawienia.
    Fajnie jakby miały moduł sieciowy, lecz nie jest to koniecznością.
    Bardzo istotną sprawą jest żywotność - ok.2500str/mies.
    Najważniejsze jednak, by była tania w eksploatacji, czyli tanie
    zamienniki tonerów lub jeszcze lepiej możliwość napełniania proszkiem.

    Jakie macie typy? Co sprawdziło się u Was, lub też ew. jakie drukarki
    odradzacie i dlaczego?
    --
    venioo

  • 2. Data: 2009-04-27 08:11:42
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    venioo pisze:
> [...]
    > zamienniki tonerów lub jeszcze lepiej możliwość napełniania proszkiem.
    >
    > Jakie macie typy? Co sprawdziło się u Was, lub też ew. jakie drukarki

    Ja do takich zastosowań używam Brotherów HL-5250DN, drukarka kosztuje
    ok. 850zł., posiada moduł sieciowy i duplex. Toner (bez bębna) wymienia
    się do 7-8 tys. stron, regenerowany koszule mnie około 150zł. Bęben
    teoretycznie wymienia się co 25 tys. stron ale u mnie robią już 3
    przebieg i jest ok.
    Drukarka sama w sobie jest mocna i bezproblemowa w użyciu, mam takich
    7 czy 8 i jedyne interwencje są przy wymianie tonera i resecie bębna.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2009-04-27 08:31:48
    Od: "tomek" <t...@n...mam>

> [...]
    > tonerów lub jeszcze lepiej możliwość napełniania proszkiem.
    >
    > Jakie macie typy? Co sprawdziło się u Was, lub też ew. jakie drukarki

    Samsung ML2010PR cena około 250 zł. bez modułu sieciowego. Mam to podłączone
    do routera WiFi z wbudowanym printserwerem. Toner 150g w butelce jakieś 20
    zł.

  • 4. Data: 2009-04-27 08:40:10
    Od: m...@g...com

    On 27 Kwi, 10:31, "tomek" <t...@n...mam> wrote:

    > Samsung ML2010PR cena około 250 zł. bez modułu sieciowego. Mam to podłączone
    > do routera WiFi z wbudowanym printserwerem. Toner 150g w butelce jakieś 20
    > zł.

    Ja proponuję ci wziąć taką HP LaserJet P1005
    http://www.skapiec.pl/site/cat/6/comp/263700
    Solidna i tania drukarka. Do tego wystarczy dokupić jakiś printserwer
    i można podpinać do sieci.

  • 5. Data: 2009-04-27 09:46:21
    Od: venioo <v...@p...fm>

    m...@g...com pisze:
    > Ja proponuję ci wziąć taką HP LaserJet P1005
    http://www.skapiec.pl/site/cat/6/comp/263700
    > Solidna i tania drukarka. Do tego wystarczy dokupić jakiś printserwer
    > i można podpinać do sieci.

    Printserwer nie jest mi niezbędny, mogę zrobić normalne udostępnianie
    drukarki, gdyż użytkownicy siedzą w jednym pomieszczeniu.
    Sama drukarka nie musi być najtańsza, chodzi bardziej o koszty
    użytkowania. Mam HPLJ1010 i tak średnio w firmie jestem zadowolony. To
    dobra drukarka jak do użytku domowego albo dla 1 stanowiska. Do pracy z
    3-4 komputerami raczej średnio się nadaje (przynajmniej dla moich potrzeb).

    venioo

  • 6. Data: 2009-04-27 13:03:54
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Kyocera FS - 920N - bęben na 150 tys., tonery na 6 tys., startowy na 3
    tys., nie ma dupleksu, ale ma sieć.

  • 7. Data: 2009-04-27 14:47:55
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 27.04.2009 venioo <v...@p...fm> napisał/a:
> [...]
    > zamienniki tonerów lub jeszcze lepiej możliwość napełniania proszkiem.
    >
    > Jakie macie typy? Co sprawdziło się u Was, lub też ew. jakie drukarki

    Muszą być nowe?
    Po 150/200zł kupisz polizingowe hp laserjet 5 (bez l/n/p) za kilka zł do tego
    net i duplexer, za 50zł toneru na 5000 stron. Aha za 200zł to już z
    pełnym tonerem i nowym bębnem znajdziesz. Co do reszty elementów w tej
    drukarce to nie ma się co tam psuć - ukute z metalu. Szybka, tania, tania
    w druku, jedyna wada to nie nowa i duża. Aha 2500str to ona w tydzień
    przewali i nie czknie. Sa też do niej dodatkowe zasobniki, ryza w nią wejdzie.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 8. Data: 2009-04-27 15:49:32
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Mon, 27 Apr 2009 14:47:55 +0000 (UTC)
    Sergiusz Rozanski <w...@s...com> wrote:

    > Muszą być nowe?
    > Po 150/200zł kupisz polizingowe hp laserjet 5 (bez l/n/p) za kilka zł do tego
    > net i duplexer,

    Mieszasz. HP LJ 5* to były trzy wyraźnie różne konstrukcje drukarek
    i zapis ,,l/n/p" nie ma sensu, bo bierze po jednym modelu z każdej
    z nich.

    Modele 5/5d/5n/5dn/5m (i chyba jeszcze parę innych kombinacji literek)
    to to samo, tylko z dołożonymi (lub nie) modułami dodatkowymi. To była
    najwyższa półka (i najcięższa! ze 20 kilo to cudo waży).
    5p/5mp (a w zasadzie też 6p/6mp) to również ta sama drukarka, ale
    inna od tamtej - używają innych tonerów (za to tych samych simmów
    z postscriptem i RAMem) i nie było do nich duplexu i modułu sieciowego.

    Wszystkie powyższe były niezniszczalne i godne polecenia, natomiast
    5l (i 6l) to co innego - rupieć straszliwy, nie sięgający tamtym
    jakością do pięt, używający jeszcze innych tonerów, nie mający slotów
    na simmy i z totalnie spieprzonym mechanizmem pobierania papieru.

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 9. Data: 2009-04-27 15:55:07
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> wrote in message
    b.com.pl...

    > w druku, jedyna wada to nie nowa i duża. Aha 2500str to ona w tydzień
    > przewali i nie czknie. Sa też do niej dodatkowe zasobniki, ryza w nią
    > wejdzie.

    potwierdzam
    Performance
    Maximum duty cycle 35,000 pages per month (duplexed pages count as
    two pages)

  • 10. Data: 2009-04-27 16:14:44
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 27.04.2009 Tomasz Minkiewicz <t...@g...com> napisał/a:

    > Mieszasz. HP LJ 5* to były trzy wyraźnie różne konstrukcje drukarek
    > i zapis ?l/n/p? nie ma sensu, bo bierze po jednym modelu z każdej
    > z nich.

    Dlatego pisałem że _bez_ dodatkowych literek, nie wiedziałem że d,n,dn i m to
    wyposażenie.

> [...]
    > jakością do pięt, używający jeszcze innych tonerów, nie mający slotów
    > na simmy i z totalnie spieprzonym mechanizmem pobierania papieru.

    Tak to własnie wiem, kupiłem najpierw do firmy 5-tkę po wielu niepowodzeniach z
    wieloma różnymi plastikami. A później też do domu kupiłem, mimo ze duża,
    ale jakoś ją schowałem pod stół. Za to nie ma problemu książkę wydrukować :)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***