  • 11. Data: 2018-12-06 09:43:06
    Temat: Re: Głośnik gra, ale czasami ciszej
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.12.03 o 21:27, Mirek pisze:

    > Niekoniecznie... właściwie jeśli autor wątku dobrze to opisał to na pewno nie -
    > wina będzie w samym głośniku lub zwrotnicy, skoro drugi w zestawie gra
    > prawidłowo. No chyba, że mówimy o jakimś bi-amp, albo zestawie 5+1 (3+1) i to
    > aktywny sub nawala.

    ja popieram, że niekoniecznie wina potencjometru czy co tam reguluje głośność -
    w komputerze który mam w pracy wzmacniacz końcowy ma jakiś feler i po 1-2h
    grania (nie ważne, czy bezpośrednio na słuchawkach czy przez wzmacniacz
    zewnętrzny) zaczyna tak jakby chrypieć, jakby do końcówek 'mocy' docierały tylko
    górki fal, a środek około zera nie docierał. Im dłużej się słucha tym gorzej,
    proces jest bardzo analogowy, po kilku h chrypi bardzo. Pomaga podgłośnienie na
    chwilkę na max, potem znowu chodzi godzinkę normalnie.
    Drugi przypadek trochę podobny sprzed lat - miałem wzmacniacz diy, który się
    zatykał jeśli brak było sygnału na wejściu. Oparte to było na jakimś ULxxxx
    takim z uszami. Jak chodził to było ok, ale jak była przerwa w sygnale to
    potrafił się wyłączyć. Pomagało on/off albo mocny sygnał wejściowy.
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 12. Data: 2018-12-06 19:54:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 03/12/2018 19:10, Mateusz Bogusz wrote:
    > mimo balansu na 0 (zero). Podgłoszenie o kilka kresek i ściszenie,
    > sprawia że ponownie się podgłaśnia. Czy to wina luzów na
    > przewodach/połączeniach czy raczej coś innego?

    Opisujesz typowy przypadek spotykany w CAT CS-907 i innych wzmacniaczach
    które maja na wyjściu przekaźniki. Styki w przekaźniku z czasem
    pokrywają się tlenkami i produkują własnie takie efekty. Jesli więc twój
    wzmacniacz ma jakieś przekaźniki w środku czas wymienić lub przynajmniej
    wyczyścić.

  • 13. Data: 2018-12-08 12:56:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.12.2018 o 19:54, Sebastian Biały pisze:
    > Jesli więc twój wzmacniacz ma jakieś przekaźniki w środku czas wymienić
    > lub przynajmniej wyczyścić.

    Może naiwne pytanie, ale przekaźnik będzie jak już w radiu czy w
    głośniku? :-P
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2018-12-08 22:45:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 08/12/2018 12:56, Mateusz Bogusz wrote:
    > Może naiwne pytanie, ale przekaźnik będzie jak już w radiu czy w
    > głośniku? :-P

    W radiu. Może być nawet bardzo mały, np. wielkosci 1cm x 1cm, wtedy w
    zasadzie tylko wymiana.

    W moim CAT przekaźniki są wielkosci paczki zapałek i da się je czyścić
    choć nie ma to sensu na dłuższą metę.

    Oczywiście może być wiele powodów, możesz w ogóle nie mieć przekaźników.
    Ale sprawdzić warto bo to typowy objaw wielu wzmacniaczy.

  • 15. Data: 2018-12-15 14:44:21
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 5 Dec 2018 21:11:07 +0100, Mirek napisał(a):
    > Wcale nie musi trzeszczeć - miałem podobną usterkę przy piecu gitarowym
    > - cichł sobie i sam się naprawiał. Czasem przedmuchanie go większym
    > sygnałem pomagało, ale nie zawsze. Przyczyną była złączka na kabelku
    > przedwzmacniacz - końcówka.

    tez tak mialem we wzmacniaczu gitarowym, tranzystorowym fender princeton.
    na cichszy pulap wpadal, gdy dzwiek sie sciszal. dopiero mocniejsze
    walniecie w struny powodowalo, ze wpadal na normalna glosnosc... i tak w
    kolko. nie wiem co bylo przyczyna, bo piec poszedl w odstawke. moze jakies
    zimne luty, bo to kombo bylo, wiec drgania glosnika wplywaly na drgania
    calego piecyka.

    nawet lata temu pisalem chyba tu po pomoc, ale nie pociagnalem tematu
    dalej.

    --
    jg