  • 1. Data: 2018-12-03 19:10:16
    Temat: Głośnik gra, ale czasami ciszej
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Cztery głośniki, jeden z nich (niskotonowy) czasami zaczyna grać ciszej
    mimo balansu na 0 (zero). Podgłoszenie o kilka kresek i ściszenie,
    sprawia że ponownie się podgłaśnia. Czy to wina luzów na
    przewodach/połączeniach czy raczej coś innego?

    Pytam, żebym wiedział czego szukać zanim się wezmę za to.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-12-03 20:26:11
    Temat: Re: Głośnik gra, ale czasami ciszej
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > przewodach/połączeniach czy raczej coś innego?
    >
    > Pytam, żebym wiedział czego szukać zanim się wezmę za to.

    Wina tego czym kręcisz.

  • 3. Data: 2018-12-03 20:55:48
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Wina tego czym kręcisz.

    Chyba że kręci cyfrowo...

  • 4. Data: 2018-12-03 21:27:53
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.12.2018 20:26, t-1 wrote:

    > Wina tego czym kręcisz.

    Niekoniecznie... właściwie jeśli autor wątku dobrze to opisał to na
    pewno nie - wina będzie w samym głośniku lub zwrotnicy, skoro drugi w
    zestawie gra prawidłowo. No chyba, że mówimy o jakimś bi-amp, albo
    zestawie 5+1 (3+1) i to aktywny sub nawala.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2018-12-04 08:57:58
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-12-03 o 20:26, t-1 pisze:

    > Wina tego czym kręcisz.

    gdybyś miał luzy na połączeniach to byłyby trzaski uniemożliwiające
    słuchanie. zwłaszcza na podłączeniu głośnika

  • 6. Data: 2018-12-04 19:50:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 20:55, Queequeg pisze:
    > Chyba że kręci cyfrowo...

    Radio samochodowe - cd, usb...kręcę gałką ale na wyświetlaczu pokazują
    się cyfry,
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-12-04 19:52:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 21:27, Mirek pisze:
    > wina będzie w samym głośniku lub zwrotnicy, skoro drugi w zestawie gra
    > prawidłowo. No chyba, że mówimy o jakimś bi-amp, albo zestawie 5+1 (3+1)
    > i to aktywny sub nawala.

    W aucie jest zestaw 2+2 - dwa niskotonowe i dwa wysokotonowe.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2018-12-05 15:22:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 19:50:37 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Radio samochodowe - cd, usb...kręcę gałką ale na wyświetlaczu pokazują
    > się cyfry,

    Możliwe, że resetuje się potencjometr cyfrowy.
    Dziwnym pomysłem by było, gdyby do każdego głośnika był osobny - choć z drugiej
    strony jeśli każdy głośnik ma osobny wzmacniacz to czemu nie.
    Sprawdź, czy do powrotu prawidłowej głośności wystarczy najmniejszy ruch gałką w
    jedną tylko stronę - czyi np. zmiana z 5 na 6.

  • 9. Data: 2018-12-05 18:19:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Sprawdź, czy do powrotu prawidłowej głośności wystarczy najmniejszy ruch gałką w
    jedną tylko stronę - czyi np. zmiana z 5 na 6.

    Minimalny nie wystarczy, muszę pogłośnić o 1 czy dwa oczka żeby
    zaskoczyło. Ściszanie nie poprawia sytuacji, tylko w górę :-)

    PS. Tak w ogóle, to jak działa pogłaśnianie, zwiększa się napięcie na
    przewodzie?
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-12-05 21:11:07
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.12.2018 19:52, Mateusz Bogusz wrote:

    > W aucie jest zestaw 2+2 - dwa niskotonowe i dwa wysokotonowe.

    W aucie to jest wszystko możliwe. Może w membranę coś wpadło i blokuje
    (gra "ciszej" dla niewprawionego ucha). Może też być przerwa (niepełna)
    w połączeniu. Po zwiększeniu głośności membrana się uwalnia albo przerwę
    przebija.
    Wcale nie musi trzeszczeć - miałem podobną usterkę przy piecu gitarowym
    - cichł sobie i sam się naprawiał. Czasem przedmuchanie go większym
    sygnałem pomagało, ale nie zawsze. Przyczyną była złączka na kabelku
    przedwzmacniacz - końcówka.

    --
    Mirek.