  • 1. Data: 2013-01-07 16:12:14
    Temat: Gminy bez radarów
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Linków nie podaję, bo wszędzie trąbią... Brawo minister Nowak! Ten ma głowę.
    Od teraz będą, oczywiście, ustawiać radary tylko w miejscach naprawdę potrzebnych ;)

    PS tylko nie wiem, jak mogą odebrać te urządzenia samorządom, skoro to ich własność.
    A może wcale nie odbiorą, tylko zabronią używać, i złożą ofertę nie do odrzucenia?
    Oddajcie za ćwierć ceny, albo... se zezłomujcie ;)

  • 2. Data: 2013-01-07 16:27:10
    Temat: Re: Gminy bez radarów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
> [...]

    >do odrzucenia?
    >Oddajcie za ćwierć ceny, albo... se zezłomujcie ;)

    I dlatego pewnie nie przejdzie.

    Przy czym odebraniem, tzn przejeciem do ITD ... chyba wcale nie sa
    zainteresowani, bo za duza roznorodnosc, juz z popolicyjnym sprzetem
    sobie nie radza.

    Co najwyzej zakaza dzialania, jak to bylo: nie kradnij, panstwo nie
    lubi konkurencji :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-01-07 16:41:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-07 16:27, J.F pisze:

> [...]

    bo za duza roznorodnosc, juz z popolicyjnym sprzetem sobie nie radza.

    > Co najwyzej zakaza dzialania, jak to bylo: nie kradnij, panstwo nie lubi

    Jeśli tak, to w sumie, naprawdę trzeba by przyklasnąć - ileś tam pułapek mniej ;)
    Może zrobią jakieś vacatio legis na tyle długie, żeby nawet najnowsze gminne nabytki
    zdążyły się już "zamortyzować" - uniknęliby oskarżeń o przyczynianie strat...

  • 4. Data: 2013-01-07 16:42:20
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:kceokf$1gm1$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > odrzucenia?
    > Oddajcie za ćwierć ceny, albo... se zezłomujcie ;)

    Jest jeszcze jedna opcja...
    Niech gmina ma te fotoradary i swoją Straż Gminną (skoro tak im zależy na
    bezpieczeństwie mieszkańców); ale wszystkie pieniądze z mandatów powinny
    trafiać do kasy Państwa, a nie do kasy Gminy.
    Ciekawe jak szybko Gmina by sie pozbyła fotoradarów i w niektórych
    przypadkach zlikwidowała Straż Gminną.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 5. Data: 2013-01-07 17:15:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Linków nie podaję, bo wszędzie trąbią... Brawo minister Nowak! Ten ma
    > głowę.
    > Od teraz będą, oczywiście, ustawiać radary tylko w miejscach naprawdę
    > potrzebnych ;)

    Coś więcej na ten temat?

    --
    MN

  • 6. Data: 2013-01-07 18:32:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-07 17:15, Marcin N pisze:

    > Coś więcej na ten temat?

    Na razie tylko to, co piszą np. tu:

    http://forsal.pl/artykuly/672168,minister_wylacza_gm
    inne_fotoradary_przejmie_je_rzad.html

    "Resort transportu zamierza ograniczyć prawo samorządów do posługiwania się
    fotoradarami.
    W zamyśle ministra Sławomira Nowaka jedyną instytucją zajmującą się walką z piratami
    drogowymi
    w ten sposób powinien być Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
    - W opinii ministerstwa działania niektórych straży miejskich w obszarze instalowania
    i używania
    fotoradarów mogą być niezrozumiałe dla opinii publicznej oraz przyczyniać się do
    podważania
    zasadniczego celu użycia fotoradarów" - tzn. poprawy bezpieczeństwa rzecz jasna

    "Resort transportu nadzoruje obecnie jedynie GITD, który stawia urządzenia
    fotoradarowe w konsultacji
    z policją oraz jednostkami badającymi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Jak zapewnia
    ministerstwo, stają one
    tylko tam, gdzie faktycznie jest niebezpiecznie i gdzie należy w ten sposób
    ograniczać brawurę kierowców.
    - Być może powoli zmierzamy do tego, by całą sieć fotoradarów przejął GITD i by
    stworzyć wokół tego otoczkę
    przyzwolenia społecznego. " :)

  • 7. Data: 2013-01-07 20:36:43
    Od: t...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2013-01-07 21:29:13
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

> [...]
    > odrzucenia?
    > Oddajcie za ćwierć ceny, albo... se zezłomujcie ;)

    powinno być tak że TYLKO gminy mają prawo wskazywać miejsca do
    postawienia fotoradaru (również wyznaczać gdzie ma działać ITD), ale
    kasa z mandatów może trafić TYLKO do skarbu państwa.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 9. Data: 2013-01-07 22:10:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-01-07 18:32, Jakub Witkowski wrote:

    > Jak zapewnia ministerstwo, stają one
    > tylko tam, gdzie faktycznie jest niebezpiecznie i gdzie należy w ten
    > sposób ograniczać brawurę kierowców.

    Szczegolnie te w nieoznakowanych mondeo i focusach GITD...

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2013-01-07 22:18:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > odrzucenia?
    > Oddajcie za ćwierć ceny, albo... se zezłomujcie ;)

    http://otomoto.pl/skoda-octavia-z-fotoradarem-ad9c-s
    k4441l-C27142470.html

    --
    http://www.pobralem.pl