  • 1. Data: 2009-03-28 17:57:20
    Temat: Gniazdko dźwięku w nVidia GTX260
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Mam pytanie jaki jest rozkład pinów w gniazdku do dźwięku na
    karcie graficznej GTX260? Chodzi mi gdzie jest GND a gdzie sygnał
    bo chcę zmajstrować kabelek (nie mogę znaleźć nigdzie gotowego)?
    Gniazdko jak na zdjęciu:
    http://img27.imageshack.us/img27/6105/evgaspdif.jpg
    Karta Evga GTX260 core 216 Superclocked, chociaż przypuszczam że
    na wszystkich kartach jest tak samo.

    Chcę podłączyć kartę graf. do wyjścia dźwięku SPDIF na płycie
    głównej gdzie mam trzy piny: GND, SPDIF, +5V. Wtyczki mam, tylko
    nie wiem który jest GND na karcie graficznej. Jest mi to
    potrzebne bo aktualnie mam obraz z kompa na TV (przez
    przejściówkę DVI-HDMI) ale nie mam dźwięku.

    Przy okazji ciekaw jestem czy coś się może zepsuć jakbym
    podłączył na odwrót?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-03-28 20:13:35
    Temat: Re: Gniazdko dźwięku w nVidia GTX260
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Netx" napisał:

> [...]
    > graficznej GTX260? Chodzi mi gdzie jest GND a gdzie sygnał bo chcę
    > zmajstrować kabelek (nie mogę znaleźć nigdzie gotowego)?

    Zgodnie ze standardem - ten po prawej jest GND (patrząc na widok na
    zdjęciu). Ale i tak radzę kupić za kilkanaście zł. jakiś miernik, przyda się
    przy majsterkowaniu. Mógłbyś wtedy "przedzwonić" masę.

    > Przy okazji ciekaw jestem czy coś się może zepsuć jakbym podłączył na
    > odwrót?

    Nie sądzę.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-03-28 20:14:43
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Netx <u...@g...pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > http://img27.imageshack.us/img27/6105/evgaspdif.jpg
    > Karta Evga GTX260 core 216 Superclocked, chociaż przypuszczam że

    Mam tę kartę i kabelek był w komplecie - zresztą jak poprzedniej EVGA
    GTX260. To jest bardzo tani kabelek, i wtyczka od strony dźwiękówki nie
    jest kluczowana. "Ziemia" jest po prawej (na Twoim zdjęciu po lewej, bo
    masz do góry brzuchem).

    Tu jak kabel wygląda:
    http://www.evga.com/support/faq/afmmain.aspx?faqid=5
    8021

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 4. Data: 2009-03-28 20:23:45
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces JoteR <j...@p...pl> zwrócił błąd:

    > Zgodnie ze standardem - ten po prawej jest GND (patrząc na widok na
    > zdjęciu). Ale i tak radzę kupić za kilkanaście zł. jakiś miernik, przyda się
    > przy majsterkowaniu. Mógłbyś wtedy "przedzwonić" masę.

    Na zdjęciu odwrócił kartę - GND jest na nim po lewej. Najprościej tak:
    jeśli zorientuje się gniazdko tak że wycięcie kluczujące w nim jest na
    dole, oraz dwa (nieużywane przez wtyczkę oryginalnego kabelka) po lewej
    i prawej to GND jest po prawej. Ale i tak nic nie powinien zepsuć.

    --
    Saiko Kila
    Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę.

  • 5. Data: 2009-03-28 20:35:01
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Saiko Kila" napisał:

    > Na zdjęciu odwrócił kartę - GND jest na nim po lewej.

    Wziąłem to pod uwagę ;-)

    > Najprościej tak: jeśli zorientuje się gniazdko tak że wycięcie kluczujące
    > w nim jest na dole,

    Właśnie nie, wycięcie kluczujące jest tu na górze, przecież widać to
    wyraźnie na zdjęciu. A mam w ręku kabelek SPDIF z taką właśnie wtyczką,
    idealnie pasującą do tego złącza. I kabelek czarny (GND) jest po prawej.
    Spróbuję wrzucić gdzieś zdjęcie. Ten kabelek w Twoim odnośniku ma zupełnie
    inny typ wtyczki.

    JoteR

  • 6. Data: 2009-03-28 21:58:13
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces JoteR <j...@p...pl> zwrócił błąd:

    > Wziąłem to pod uwagę ;-)

    Ktoś z nas ma chyba rozproszoną uwagę ;)

> [...]
    > Spróbuję wrzucić gdzieś zdjęcie. Ten kabelek w Twoim odnośniku ma zupełnie

    Żeby wątpliwości usunąć zrobiłem zdjęcia. Każdy obrazek ma z pół mega.
    Karta z widocznym gniazdkiem wejścia S/PDIF, kabelek dodawany do kart
    (ujęcie jeden, ujęcie dwa), karta z włożonym kabelkiem:
    http://img21.imageshack.us/gal.php?g=p3285432karta1.
    jpg

    Pojedyncze linki gdyby komuś nie chodził javascript:
    http://img21.imageshack.us/img21/3117/p3285432karta1
    .jpg
    http://img19.imageshack.us/img19/3223/p3285439kabel1
    .jpg
    http://img18.imageshack.us/img18/220/p3285443kabel2.
    jpg
    http://img16.imageshack.us/img16/5866/p3285446karta2
    .jpg

    Przewód czarny jest to GND i jak widać na załączonych obrazkach jest po
    prawej. Jeśli masz inaczej, to znaczy że nie ma standardu ani świętości
    i porzućcie wszelkie nadzieje.

  • 7. Data: 2009-03-28 22:49:05
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" napisał:
> [...]
    > dźwiękówki nie
    > jest kluczowana. "Ziemia" jest po prawej (na Twoim zdjęciu po

    Tak jest istotnie o czym się przekonałem bo najpierw podłączyłem
    odwrotnie i za nic nie mogłem dźwięku uzyskać, ale potem
    zamieniłem kabelki i bryka.

    > Tu jak kabel wygląda:
    > http://www.evga.com/support/faq/afmmain.aspx?faqid=5
    8021

    Pasowałby idealnie. Niestety gotowca nie udało mi się znaleźć ale
    przerobiłem kabelek od CD-audio przy pomocy scyzoryka.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i mam jeszcze pytanie OT:

    jak uruchamiacie filmy ? Tzn. ja muszę robić tak że klikam na
    monitorze gdzie mam ikony, pulpit, etc. i jak się uruchomi
    odtwarzacz (uruchamia się na monitorze), to go przeciągam myszą
    na TV - "przez prawą krawędź monitora" - aż wejdzie na ekran TV.
    Jest to trochę uciążiwe bo muszę mieć jednocześnie włączony i
    monitor i TV. Czy można tak zrobić aby korzystać tylko z TV
    podczas oglądania filmów? Z tym że nie chciałbym aby się ikony
    pulpitu wszystkie przeniosły z monitora na TV, bo wtedy będę
    musiał poprawiać układ ikon ciągle.

    Próbowałem np. utworzyć ikonę "eksploratora" na pulpicie TV
    (skopiowałem skrót z menu start) - co się udało, z tym że jak na
    nią klikam na TV to eksplorator uruchamia się w oknie monitora a
    nie TV i odtwarzanie filmików też startuje na monitorze.
    Może są jakieś magiczne programy ułatwiające pracę w konfiguracji
    monitor + TV?

    Na monitorze pracuję na ogół w 1024x768, a na TV na razie w
    1280x720, więc "sklonowanie" obrazów nie jest chyba możliwe.
    System Vista 32.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2009-03-28 22:53:24
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Ale i tak radzę kupić za kilkanaście zł. jakiś miernik, przyda
    > się przy majsterkowaniu. Mógłbyś wtedy "przedzwonić" masę.

    Miernik za kilkanaście zł mam. A można wiedzieć jak można
    "przedzwonić" masę i w czym to jest pomocne?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2009-03-28 23:03:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Netx" napisał:

    > Miernik za kilkanaście zł mam. A można wiedzieć jak można "przedzwonić"
    > masę i w czym to jest pomocne?

    Włączasz miernik na pomiar rezystancji, jeden z tych zakresów jest z nutką
    (lub czymś podobnym), jeden przewód pomiarowy przytykasz do masy karty lub
    śledzia a drugim macasz po pinach. Ten który zadzwoni jest GND.
    O ile oczywiście masy są wspólne.

    JoteR

  • 10. Data: 2009-03-28 23:08:58
    Od: Maciek - Wally <k...@o...pl>

    Podepnę się do pytania a myślę że odpowiedź przyda się również autorowi
    wątku :) Gdzie można kupić taki kabelek? Pewnie w sklepie
    elektronicznym, ale wytłumaczenie o co co chodzi pewnie nie będzie łatwe
    ;) Może ktoś dysponuje linkiem gdzie to cudo jest dostępne?

    Właśnie zauważyłem że mam w karcie takie złącze więc byłbym szczęśliwy
    jakby dało się puścić dźwięk przez DVI->HDMI :)

    Maciek