  • 1. Data: 2009-03-20 10:51:38
    Temat: Re: Obudowa HDD /USB/Eth
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Jacek pisze:
    > http://www.allegro.pl/item591119733_hdd_player_lan_h
    dmi_mkv_rmvb_wmv_divx_promocja.html

    Wiesz - mowa była o OBUDOWIE HDD, a nie media center będącym de facto
    specjalizowanym komputerem. Jakby nie patrzeć praktycznie każdy komputer
    z którego teraz piszemy ma i eth i usb, więc ta skrzynka to średnie
    odkrycie. No i najważniejsze - usb to tam jest host dla odczytu pendrive
    z multimediami (pewnie lewizna z sieci, bo po to kupuje się takie
    urządzenia), a nie pamięć widziana jako klient - GMS.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 2. Data: 2009-03-20 13:33:19
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Jacek pisze:
    > Napisales:
    > "Czyli szukasz NAS, który niezależnie może być widziany jako GMS
    > na USB. Ciężko będzie :("
    >
    > Skoro ciezko, to podalem rozwiazanie, ktore moze zadowoli watkotworce.

    No tak, ale równie dobrze można by wskazać peceta jako rozwiązanie -
    pewnie byłby tańszy niż to, bo jak na kieszeń na HDD to przydrogawe
    rozwiązanie. Gdyby kosztowało max tak do 150-200 zł to sam bym się
    zastanowił czy nie kupić, przy założeniu że spełnia wymogi z ostatniego
    akapitu posta - o tym niżej. Nie można zapomnieć że skrzynka nie ma HDD,
    który trzeba doliczyć do ceny.

    > Pobiera o wiele mniej niz PC,

    A ile konkretnie? Bo w opisie nie wiedzę, a po tak "markowym" sprzęcie
    trudno szukać specyfikacji. Google odsyła do paru stron, ale
    nie widzę poboru mocy, bo maks. prąd pobierany z 12 i 5V nic nie mówi.
    A co do pecetów i zużycia prądu. Nie wiadomo ile ten zestaw pobiera +
    dolicz sobie standardowe +10-12W na HDD. To ja jako router z
    priorytetowaniem ruchu, rozbudowanymi statystykami itp. postawiony stary
    zestaw na mobilnym K6-2+ z obniżonym taktowaniem (chłodzony psywnie i
    nie grzeje się) pobierający przy typowym obciążeniu ~16W. Wątpię czy ta
    skrzynka bierze dużo mniej.
    A tak BTW - jak już mówimy o NAS - muszę się zastanowić nad wrzucieniem
    do tego konfigu zamiast pfSense FreeNASa: http://www.freenas.org/
    Fajna sprawa, tym bardziej że jak widzę po nazwie aktualnego relasu 0.69
    twórcy są fanami uniwersum Diuny, co też mi się bardzo podoba :)

    > a spelnia wymagania autora.

    Tego jeszcze nie wiemy.

    > Co do USB, to sa tam 2 gniazda: jedno z tylu obudowy - do niego podlaczamy
    > kompa, zeby dysk z kieszeni byl widoczny w kompie, a drugie z przodu do
    > podlaczenie pena.

    Jesteś PEWNY - sprawdzałeś to czy tylko przypuszczasz. Bo niemal
    wszystkie tego typu urządzenia z jakimi się spotkałem, tunery PVR, nawet
    linuksowe z ethernetem mające gniazdo z tyłu i dla wygody drugie z
    przodu dla OBU są sterownikiem hostem i można podłączyć do USB dysk,
    pendrive itp. widzany w sieci jako pamięć zewnętrzna, ale po eth jak
    typowy NAS.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 3. Data: 2009-03-20 13:44:23
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Jacek pisze:
    > Dodam jeszcze, ze autor bedzie mial dodatkowa przyjemnosc z korzystania
    > tego urzadzenia jako odtwarzacz MM. Wiec i wilk syty i owca cala i jeszcze
    > mozna sie raczyc divixami:)

    A skąd będzie brał te divxy :>
    W sumie najmilsza część urządzenia, czyli odtwarzanie Transport Stream w
    normalnym 1080p jest położona tym, że to nie jest TUNER, więc nie ma za
    bardzo skąd brać tych TSów - przecież nie będzie się nagrywało TS 1080p
    przez jedyne WEJŚCIE JAKIE WIDZĘ (HDMI jest out) czyli kaprawy cinch
    - chyba najgorsze jakościowo złącze jakie może być mające problem ze
    zwykłym PAL. Jeśli założymy że ktoś ma tuner PVR HD i to będzie żró?ło
    tych TS to po cholerę takie pudełko za ~700-900 zł? Pzecież tunery PVR
    nagrywające TS również go odtwarzają.
    Jeśli ktoś nie ma oporów moralnych i chce materiał HD "skądkolwiek" to
    też kiepsko to się sprawdza z uwagi na ograniczenia kontenera MKV
    jedynie do 1024x768 - czyli na dobrą sprawę PAL, bo nawet 720p
    przekracza tą rozdzielczość i pewnie ze względu na słabiutki CPU
    99% plików MKV HD wogóle nie zostanie odtworzona. Poza tym jak widać z
    jakością takich nonejmów jest bardzo kiepściutko - spójrz na opinie
    użytkowników - ostatni post: http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=38178

    Jak na 700-800 zł to fatalnie. Przypomnę że WD przy lepszym kursie USD
    sprzedawał takie pudełka o niebo lepsze jakościowo za 399 zł już z HDD.
    W sumie jedyne do czego przydatne byłoby mi takie pudełko to podłączenie
    go do tunera PVR na nagrania i timeshift po USB, a po do LSN domowego po
    eth jako NAS. Wątpię jednak czy się da. Już prędzej zbuduję coś takiego
    z normalnego małego peceta SFF w oparciu o wspomniany FreeNAS itp.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 4. Data: 2009-03-20 13:45:02
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Jacek pisze:
    > Wybacz, nie chcemi sie czytac tych bzdur.

    Wybacz, ale twoja argumentacja mnie powala :>>>

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 5. Data: 2009-03-20 14:12:42
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Jacek pisze:

    > Zwroc uwage, ze z funkconalnoci, o ktora chodzi watkotworcy,

    A wątkotwórca o to pytał? Bo może mu nie jest to potrzebne,
    tak samo jak mnie, a przydałaby się tego typu prosta obudowa a nie
    odtwarzacz i dużo bardziej jest przywiązany do tych ~800 zł niż do
    odtwarzacza lewizny pseudo HD.

    > schodzisz na ceny i inne duperele. Czy o cenie byla mowa?

    Duperele?. Sam się wkopałeś pisząc o wspaniałych funkcjach odtwarzania.
    Przy okazji cena i niestabilność tego nonrjma nie jsst ważna, tak?

    > Ma spelniac:
    > - dostep z LAN
    > - dostep USB

    A spełnia? Bo cały czas usiłuję się tego dowiedzieć, ale podstawowa
    odpowiedź nie padła. Masz takie urządzenie i sprawdzałeś że HDD jest
    jednocześnnie widoczny przez eth jako NAS i USB jako GMS czy tylko
    gdybasz, a jak po wydaniu >500 zł okaże się, że oba złącza to są hosty,
    jak w większości tego typu urządzeń i napiszesz "sorry, tak sobie pisałem".

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 6. Data: 2009-03-21 21:03:39
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Rafał Łukawski pisze:

    > Szukam obudowy HDD (moze byc 3.5"), ktora udostepnia jednoczesnie dane
    > via Net (SMB,FTP itp) oraz via USB (jako USB-HDD, dla urzadzen, ktore
    > nie maja interfejsu sieciowego)

    Czyli szukasz NAS, który niezależnie może być widziany jako GMS
    na USB. Ciężko będzie :(

    > Spotkal sie ktos z czyms takim ?

    Aż sam jestem ciekawy, bo chętnie wyjąłbym z peceta jeden z dysków 3,5"
    i tak działający jako składnica danych multimedialnych i podłączył go
    jednocześnie do tunera PVR/timeshift przez USB i do eth jako NAS w
    domowej sieci lokalnej. Przydałyby się więc funkcje oszczędzania energii
    by taki HDD przy długich okresach bezczynności szybko nie padł.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 7. Data: 2009-03-28 19:37:22
    Temat: Obudowa HDD /USB/Eth
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Witam,

    Szukam obudowy HDD (moze byc 3.5"), ktora udostepnia jednoczesnie dane
    via Net (SMB,FTP itp) oraz via USB (jako USB-HDD, dla urzadzen, ktore
    nie maja interfejsu sieciowego)

    Spotkal sie ktos z czyms takim ?

    pozdawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2009-03-28 21:20:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.03.2009 20:37, Rafał Łukawski pisze:
    > Szukam obudowy HDD (moze byc 3.5"), ktora udostepnia jednoczesnie dane
    > via Net (SMB,FTP itp) oraz via USB (jako USB-HDD, dla urzadzen, ktore
    > nie maja interfejsu sieciowego)

    Mało realne. A jeżeli już, to tylko ze specjalnymi sterowni-
    kami do dostępu po USB, z niestandardowym protokołem. Stan-
    dardowe USB Mass Storage *wyklucza* jednoczesny dostęp do
    danych innym sposobem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-03-29 03:16:05
    Od: Jacek <a...@m...pl>

  • 10. Data: 2009-03-29 12:12:26
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Napisales:
    "Czyli szukasz NAS, który niezależnie może być widziany jako GMS
    na USB. Ciężko będzie :("

    Skoro ciezko, to podalem rozwiazanie, ktore moze zadowoli watkotworce.

    Pobiera o wiele mniej niz PC, a spelnia wymagania autora.