  • 11. Data: 2011-08-09 09:45:19
    Temat: Re: Gorąca woda ze spryskiwaczy na zimę
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > no trochę do dupy, bo podgrzewanie miałeś wtedy gdy silni był ciepły, a
    > wtedy i ciepłe powietrze leci więc szyba nie zamarznie. Myk polega na
    > tym że wsiadasz do zamrożonego samochodu, odpalasz, pryskasz i jedziesz.

    Celem tego "mojego" ustrojstwa było tylko podgrzewanie płynu do
    spryskiwaczy celem zwiększenia skuteczności mycia szyby.

    ustrojstwo robi się tak:
    przecinamy przewód zbiornik-zpryskiwacz
    dokładamy pare metrów wężyka igielitowego i owijamy go wokół przewodu
    gumowego ukł chłodzenia silnika (najlepiej mały obieg)
    (z wierzchu traktujemy taśmą samowulkanizaującą.
    końce "nagrzewnicy" wpinamy do zbiornika i do spryskiwaczy.

  • 12. Data: 2011-08-09 10:15:40
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-08-09 07:58, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Celem tego "mojego" ustrojstwa było tylko podgrzewanie płynu do
    > spryskiwaczy celem zwiększenia skuteczności mycia szyby.

    Ja w garbusie mialem taki patent do podgrzewania parownika LPG, zanim
    nie rozgrzal sie olej, ktorym parownik byl ogrzewany docelowo. Drut
    oporowy wyprulem z jakiegos siedzenia podgrzewanego, tylko go skrocilem,
    zeby wieksza moc uzyskac.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 13. Data: 2011-08-09 10:45:31
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Planowałem na tę zimę wymontować dechę i
    > jakieś maty grzewcze tam położyć od wewnątrz, ale za dużo z tym roboty (z
    > wyciąganiem dechy).

    Nie wiem jak tam w Maździe masz ale przynajmniej teoretycznie
    rozpatrując ;-). Jeżeli Ci wycieraczka nie dojeżdżają do krawędzi słupka
    od strony kierowcy a zostaje trochę cm to prawdopodobnie wystarczy jej
    ramię przykręcić tak aby w skrajnych położeniach kończyła swoją pracę
    tuż przy słupku a w dolnym położeniu jeszcze na szybie - tak aby była od
    niej podgrzewana. Z tego co z tym majstrowałem w kilku samochodach to
    zazwyczaj ramię wycieraczki jest przykręcane jedną nakrętką na stożku z
    wieloklinem, regulacja bardzo prosta.

  • 14. Data: 2011-08-09 10:51:29
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 09:01, Myjk pisze:
    > Mon, 08 Aug 2011 22:53:20 +0200, R2r

    > Masz coś takiego u siebie zamontowane?

    W jednym samochodzie (tym, który miałeś okazję widzieć) tak. Nazywa się
    to to HotShot i firmowane jest przez Webasto.

    > Ja walczę w zimie z zamarzającymi wycieraczkami. Odkłądają się tak nisko,
    > że nie ogrzewa ich szyba i zwyczajnie zamarzają po chwili (zwłaszcza przy
    > tych ostatnich zimowych mrozach).
    Bolączka wielu współczesnych samochodów - wycieraczki pozycję
    spoczynkową mają poniżej obszaru grzanego wnętrzem samochodu. Alkohol z
    płynu odparowuje szybko, woda nie i zamarza. Tutaj podgrzewanie płynu
    pomaga trochę, bo rozmraża lód blisko szyby (czyli bezpośrednio przy
    krawędzi zbierającej) i pozwala na jego szybsze odparowanie.
    Chrysler w Voyagerze zastosował w miejscu spoczynkowym wycieraczek
    zwykłą grzałkę (taką jak w tylnych szybach). Że inni nie podchwycili
    tego - prostego skądinąd - pomysłu. Oczywiście można też zastosować
    ogrzewaną elektrycznie całą szybę czołową, ale to już dość droga sprawa.

    > Niestety Mazda to nie Volvo. :|

    Ani nie Laguna ;-)
    Ale podejrzewam, że HotShota da się zainstalować i do Madzi. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 15. Data: 2011-08-09 11:42:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 09 Aug 2011 10:45:31 +0200, Maciek

    > Jeżeli Ci wycieraczka nie dojeżdżają do krawędzi słupka
    > od strony kierowcy a zostaje trochę cm

    Chodziło mi o pozycję spoczynkową wycieraczek. Tam wszystko zamarza, bo
    wycierka "spada" poniżej linii szyby ogrzewanej przez nawiew. Jest na
    szczęście opcja, że można pyknąć lekko wajchę i wycieraczki się uniosą (ale
    dobrze podgrzewana jest ylko ta od pasażera, kierowcy nadal przymarza) --
    tylko to nie fjuczer a bug, więc udaje się co 3-5 raz i jest dosć
    upierdliwe, zwłaszcza przy sporych opadach.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 16. Data: 2011-08-09 11:50:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 09 Aug 2011 10:51:29 +0200, R2r

    > W jednym samochodzie (tym, który miałeś okazję widzieć) tak.

    ;)

    > Nazywa się to to HotShot i firmowane jest przez Webasto.

    No, jak webasto to cena zapewne kosmos. :| Ogólnie na szyby to ja mam
    właśnie postojowe ogrzewanie na pilota, ale chwila moment po wyjeździe na
    drogę i robi się pasztet.

> [...]
    > Chrysler w Voyagerze zastosował w miejscu spoczynkowym wycieraczek
    > zwykłą grzałkę (taką jak w tylnych szybach). Że inni nie podchwycili

    Jako pierwsze zastosowało takie rozwiązanie (AFAIK) własnie Volvo (w końcu
    skandynawia). Ta sama zasada -- tam gdzie wycieraczka parkuje, tam ją
    właśnie podgrzewa. Taki sam miałem plan na Mazdziochę, ale jak zobaczyłem
    tutaj: http://youtu.be/S-eK5fH9f3s ile roboty jest z rozebraniem kokpitu,
    to zwątpiłem. Nie jestem samobójcą. ;)

    > Oczywiście można też zastosować ogrzewaną elektrycznie
    > całą szybę czołową, ale to już dość droga sprawa.

    Zdaje się w Fordach (Mondeo?) dają taką opcję.

    > Ani nie Laguna ;-)
    > Ale podejrzewam, że HotShota da się zainstalować i do Madzi. :-)

    Zaraz poszukam jak to wygląda, ale niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem
    byłoby zamontowanie mat grzewczych. W sumie może da się tam jakoś od grodzi
    dostać -- tego jeszcze nie sprawdzałem.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 17. Data: 2011-08-09 12:06:56
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Myjk" datowanym 9 sierpnia 2011 (11:42:07) napisano:

> [...]

    > tylko to nie fjuczer a bug, więc udaje się co 3-5 raz i jest dosć
    > upierdliwe, zwłaszcza przy sporych opadach.

    Przecież jeżeli przesuniesz wycieraczkę na wileoklinie tak aby
    dojeżdżała do słupa to automatycznie pozycja spoczynkowa też będzie
    wyższa. Nie regulujesz zakresu pracy silnika tylko ułożenie
    wycieraczki.

    --
    Javelin
    Kraków

  • 18. Data: 2011-08-09 12:15:24
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 11:50, Myjk pisze:
    > Tue, 09 Aug 2011 10:51:29 +0200, R2r
    >
    > No, jak webasto to cena zapewne kosmos. :|
    Zbliżona od XCarlink ;-)
    A tak poważniej ok. 350,- zł brutto, z tym, że są kłopoty z dostępnością...

    > Zdaje się w Fordach (Mondeo?) dają taką opcję.
    Kiedyś (nie wiem czemu teraz nie) były i w Lagunach i w Meganach...
    Ale drogie to to było - w 2000 r. szyba atermiczna do Megane I w ASO
    kosztowała z wymianą ok. 1100 zł, szyba z podgrzewaniem 2300...

    > Zaraz poszukam jak to wygląda, ale niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem
    > byłoby zamontowanie mat grzewczych. W sumie może da się tam jakoś od grodzi
    > dostać -- tego jeszcze nie sprawdzałem.

    HotShot działa również latem naprawdę ułatwiając mycie szyby. Ciepły
    (nawet do 60 st.!) płyn jest zdecydowanie skuteczniejszy w usuwaniu
    wszelkiego rodzaju syfu i robactwa.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 19. Data: 2011-08-09 12:25:29
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 12:06, Javelin pisze:
> [...]
    > dojeżdżała do słupa to automatycznie pozycja spoczynkowa też będzie
    > wyższa. Nie regulujesz zakresu pracy silnika tylko ułożenie

    Tak sobie spojrzałem z ciekawości - Laguna III od pozycji spoczynkowej
    do granicy czarnej maski na dole szyby (a to jeszcze nie jest obszar
    skutecznie ogrzewany wnętrzem) ma 6 cm. Tyleż samo od pozycji zwrotu z
    boku do granicy szyby. Tak więc pole manewru małe i nie specjalnie
    skuteczne - wyżej podnieść już nie specjalnie można, zważywszy fakt, że
    na szybszym biegu granice zwrotów się rozsuwają (im wycieraczka szybciej
    pracuje tym jej ramię silniej się odkształca).
    Estetykę takiego podniesienia wycieraczek pominę.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 20. Data: 2011-08-09 12:28:34
    Od: R2r <b...@a...pl>

> [...]
    > byłoby zamontowanie mat grzewczych. W sumie może da się tam jakoś od grodzi

    http://www.ogrzewania.pl/Inne-produkty-HotShot-70p.h
    tml
    niestety aktualnie nie mają ale można zadzwonić i się dowiedzieć jakie
    są szanse.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __