  • 1. Data: 2011-08-08 22:26:40
    Temat: Gorąca woda ze spryskiwaczy na zimę
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Nie wiedziałem, że można psikać gorącą wodą ze spryskiwaczy:
    http://www.youtube.com/watch?v=UQX5Tvj5Ry0
    http://www.youtube.com/watch?v=W8VPrzH9pPU

    Ciekawe co na to szyba. :) Choć znam takich, co w zimę gorącą wodą rano
    szybę polewali... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 2. Data: 2011-08-08 22:53:20
    Temat: Re: Gorąca woda ze spryskiwaczy na zimę
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 22:26, Dykus pisze:
    > Witam,
    >
    > Nie wiedziałem, że można psikać gorącą wodą ze spryskiwaczy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=UQX5Tvj5Ry0
    > http://www.youtube.com/watch?v=W8VPrzH9pPU
    >
    > Ciekawe co na to szyba.
    Szyba na to się szybko odmraża i lepiej się myje (płyn w trakcie mrozów
    nie sika cienkim oleistym strumyczkiem lecz niemal mgiełką zrasza a do
    tego ciepły jest skuteczniejszy - nawet latem lepiej zdejmuje wszelkie
    robactwo). :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 3. Data: 2011-08-08 23:57:40
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-08-08 22:26, Dykus pisze:
    > Witam,
    >
    > Nie wiedziałem, że można psikać gorącą wodą ze spryskiwaczy:

    a co w tym dziwnego? Są samochody co podgrzewanie zbiornika płynu,
    przewodów i dyszy spryskiwaczy mają w standardzie..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2011-08-09 07:32:08
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.08.2011 22:26, Dykus pisze:
> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=W8VPrzH9pPU
    >
    > Ciekawe co na to szyba. :) Choć znam takich, co w zimę gorącą wodą rano

    jakoś automatycznie nasuwa mi się pytanie:
    skąd wyszabrować, albo gdzie dostać taką grzałeczkę na 12V, co to ma
    wydajność wystarczającą do przepływowego podgrzania płynu do
    odpowiedniej temperatury?

    A może by się pokusić zrobić grzałkę samemu?
    Kawałek rurki owiniętego drutem grzejnym o odpowiednio wyliczonych
    parametrach, całość zaizolować termicznie i zamontować jak najbliżej dyszy.
    Myślę że zadanie do odrobienia w kilka godzin mając odpowiednie materiały.

    Pytanie dodatkowe - jaka jest ta odpowiednia temperatura?

    A może by tak świece żarowe, albo grzałki nurkowe...

    pokusi się ktoś o obliczenie potrzebnej mocy?

  • 5. Data: 2011-08-09 07:35:40
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Dykus napisał:
    > Nie wiedziałem, że można psikać gorącą wodą ze spryskiwaczy:

    Miałem kiedyś ustrojstwo do podgrzewania płynu do spryskiwaczy, to były
    takie dwa zbiorniczki montowane na rurach układu chłodzenia silnika,
    między silnikiem a chłodnicą. Ale czy miało jakąś cudowną moc, to nie
    pamiętam.

  • 6. Data: 2011-08-09 07:51:57
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 09.08.2011 07:35, Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > takie dwa zbiorniczki montowane na rurach układu chłodzenia silnika,
    > między silnikiem a chłodnicą. Ale czy miało jakąś cudowną moc, to nie

    no trochę do dupy, bo podgrzewanie miałeś wtedy gdy silni był ciepły, a
    wtedy i ciepłe powietrze leci więc szyba nie zamarznie. Myk polega na
    tym że wsiadasz do zamrożonego samochodu, odpalasz, pryskasz i jedziesz.

  • 7. Data: 2011-08-09 07:57:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Aug 2011 07:32:08 +0200, Albercik napisał(a):
    > jakoś automatycznie nasuwa mi się pytanie:
    > skąd wyszabrować, albo gdzie dostać taką grzałeczkę na 12V, co to ma
    > wydajność wystarczającą do przepływowego podgrzania płynu do
    > odpowiedniej temperatury?

    Tam gdzie zawsze:
    http://allegro.pl/vw-passat-b5-00-05-spryskiwacze-ma
    ski-podgrzewane-i1712273862.html

    J.

  • 8. Data: 2011-08-09 07:58:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Albercik napisał:
    > no trochę do dupy, bo podgrzewanie miałeś wtedy gdy silni był ciepły, a
    > wtedy i ciepłe powietrze leci więc szyba nie zamarznie. Myk polega na
    > tym że wsiadasz do zamrożonego samochodu, odpalasz, pryskasz i jedziesz.

    Celem tego "mojego" ustrojstwa było tylko podgrzewanie płynu do
    spryskiwaczy celem zwiększenia skuteczności mycia szyby.

  • 9. Data: 2011-08-09 09:01:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 08 Aug 2011 22:53:20 +0200, R2r

> [...]
    > nie sika cienkim oleistym strumyczkiem lecz niemal mgiełką zrasza a do
    > tego ciepły jest skuteczniejszy - nawet latem lepiej zdejmuje wszelkie

    Masz coś takiego u siebie zamontowane?

    Ja walczę w zimie z zamarzającymi wycieraczkami. Odkłądają się tak nisko,
    że nie ogrzewa ich szyba i zwyczajnie zamarzają po chwili (zwłaszcza przy
    tych ostatnich zimowych mrozach). Planowałem na tę zimę wymontować dechę i
    jakieś maty grzewcze tam położyć od wewnątrz, ale za dużo z tym roboty (z
    wyciąganiem dechy).

    Niestety Mazda to nie Volvo. :|

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 10. Data: 2011-08-09 09:06:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 09 Aug 2011 07:32:08 +0200, Albercik

    > A może by się pokusić zrobić grzałkę samemu?

    http://allegro.pl/show_item.php?item=1684411132
    Starczy do paliwa, starczy do płynu.
    Tylko króćce nie tej średnicy. :P

    AFAIR jest to oryginalna część zamienna Renault.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player