    From: Sezamka <p...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Gość wjechał mi w tył i uciekł - kontynuacja
    Date: Fri, 19 Sep 2014 20:41:51 +0200

    Witam,

    Dzięki wielkie wszytskim za odpowiedzi w poprzednim wątku 'Gość
    wjechał mi w tył i uciekł', a teraz mam nowy problem (zakładam nowy
    wątek, bo pewnie do starych nikt nie zagląda). W skrócie:
    Sprawca uciekł z miejsca zdarzenia, ale dzięki świadkom, którzy spisali
    numer rejestracyjny i złożyli zeznania, został namierzony, sprawa na
    policji została załatwiona i zamknięta, gdyż jako poszkodowana
    otrzymałam pismo, że
    "Na podstawie art. 26 § 1 Kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia zawiadamiam pokrzywdzoną, że wniosek o ukaranie w sprawie
    spowodowania kolizji w dniu *** przeciwko *** został przesłany do Sądu
    Rejonowego *** Wydział Karny..." itd...

    Sprawca ma OC w Warta, szkoda jest tam zarejestrowana, ale nie chcą
    jej rozpatrzyć, bo nie mają dowodu, że to ich klient jest sprawcą.
    Wysłałam im skan tego pisma, które dostałam z policji, to dostałam
    odpowiedź:

    "Informuję, że w szkodzie brakuje dokumentu potwierdzającego winę
    wskazanego przez Panią sprawcy. Przedłożony dokument nie stanowi
    potwierdzenia że, sprawcą jest nasz ubezpieczony. Z pisma tego wynika
    że, sprawa została skierowana do Sądu Rejonowego ****. Po otrzymaniu
    prawomocnego wyroku proszę o przesłanie dokumentu, wówczas będzie
    możliwe ustalenie sprawcy zdarzenia."

    Rany, czy to jest poważne? Zawsze tak jest? Skoro policja zgłasza
    wniosek o UKARANIE tego konkretnie gościa, no to wiadomo, że jest
    jest sprawcą.

    Teraz mam problem, ponieważ chciałam naprawić auto sposobem
    'bezgotówkowym', czyli daje auto do serwisu, które ma umowę z Wartą,
    na czas naprawy dostaję zastępcze, i za nic nie płacę. Byłam od razu w
    tym serwisie, porobili zdjęcia, i złożyli dokumenty i kosztorys do
    Warty, ale nie mogą zacząć działać, aż Warta nie zaakceptuje
    kosztorysu, a Warta nie zaakeptuje kosztorysu, dopóki nie będzie mieć
    potwierdzenia, że to ten gość był sprawcą.

    I co teraz? Mam czekać na zakończenie rozprawy? Toż to pewnie będzie
    parę miesięcy. I jak wogóle mam się dowiedzieć, kiedy ona będzie?

    Nie spieszyłoby mi się tak, gdybym mogła auto naprawić, a zwrot
    pieniędzy dostać potem, ale tym sposobem to pewnie byłabym stratna, bo
    rzeczoznawca Warty pewnikiem wyceni szkodę na dużo mniej.

    Mieliście takie doświadczenia? Macie jakieś sugestie co zrobić? Jest
    sens czekać na wyrok, czy lepiej już naprawiać auto za swoje, a potem
    starać się o zwrot (marne szanse, że dostanę zwrotu tyle, ile zapłacę,
    ponadto tracę to darmowe auto zastępcze).

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :)